Ger scratchbuilding

Gestart door ger deguelle, januari 10, 2014, 11:57:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: usronald op januari 16, 2014, 13:08:51
Ger, volgens mij stond de kraan er goed in.... die dingen kunnen nl beide kanten op. Veelal worden de liggers van een rolkraan geplaatst langs de zijwanden. Dus hij zat goed ;)

Ik dacht van niet namelijk bij de eerste kon ik alleen maar tillen boven een spoor  en bij de nieuwe kan ik tillen over al de sporen  en zo had ik het ook in mijn hoofd staan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Oeps!!!!!!!!!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Ger, De loop kraan heb je goed getroffen alleen denk ik dat hij verkeerd ligt. Je moet er van uit gaan dat de main kraan de hele lok van zijn wielstellen kan lichten. Dus praat je over minimaal een 200 ton of meer lift vermogen. De constructie van de kraan is waarschijnlijk nog eens een 50 ton. Dit houdt in dat de fundatie en ophanging de 300 ton stabiel moet kunnen dragen. Nu is je dragend gedeelte boven de opening tussen de grote en kleine loods. Hier zitten grote openingen wat weer een speciale constructie vraagt.

Dit is de reden dat de dragers (rails) van de loop kraan) tegen de mouren worden geplaatst. Je gebruikt dan de muur als mede drager en kun je de supporting constructie ligter maken en in de muur verwereken. Je zou de kraan dus een kwart slag moeten draaien.



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: ger deguelle op januari 16, 2014, 13:13:00
Ik dacht van niet namelijk bij de eerste kon ik alleen maar tillen boven een spoor  en bij de nieuwe kan ik tillen over al de sporen  en zo had ik het ook in mijn hoofd staan  ;)

In die zware balk loopt een 'loopkat' heen en weer met katrollen, zodat de haak boven alle sporen kan komen. De zware balk loopt zelf parallel aan de sporen ook van voren naar achteren. Zo zijn alle plekjes in de loods bereikbaar.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Moet ff kijken hoe ik het ga doen is toch maar voor aankleding loods gedacht
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 16, 2014, 14:36:32 #110 Last Edit: januari 16, 2014, 14:42:14 by ger deguelle
Citaat van: BvDoorn op januari 16, 2014, 13:23:34
Hi Ger, De loop kraan heb je goed getroffen alleen denk ik dat hij verkeerd ligt. Je moet er van uit gaan dat de main kraan de hele lok van zijn wielstellen kan lichten. Dus praat je over minimaal een 200 ton of meer lift vermogen. De constructie van de kraan is waarschijnlijk nog eens een 50 ton. Dit houdt in dat de fundatie en ophanging de 300 ton stabiel moet kunnen dragen. Nu is je dragend gedeelte boven de opening tussen de grote en kleine loods. Hier zitten grote openingen wat weer een speciale constructie vraagt.

Dit is de reden dat de dragers (rails) van de loop kraan) tegen de mouren worden geplaatst. Je gebruikt dan de muur als mede drager en kun je de supporting constructie ligter maken en in de muur verwereken. Je zou de kraan dus een kwart slag moeten draaien.






Dus zo als die eerst stond dus als ik het goed begrijp  ? En moet dan kijken voor Gr. H balk .

En twee kranen er in als ik dat zo zie
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo ik heb de loods in de grondverf staan maar zo had ik het niet verwacht  ^-^ er zullen best dingen zijn die verkeerd zijn maar die hoor ik graag van jullie.





M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Het enigste wat ik kan ontdekken is dat het hoogste dak aan de linkerkant wat omhoog loopt.
Voor de rest vind ik het een geweldig bouw werk  ^-^
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op januari 16, 2014, 18:41:29
Hi Ger,

Het enigste wat ik kan ontdekken is dat het hoogste dak aan de linkerkant wat omhoog loopt.
Voor de rest vind ik het een geweldig bouw werk  ^-^

Dat weet ik het dak moet nog verstevigd worden van onder  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Daar kan ik alleen maar in meegaan. Leuk detail zijn die half openstaande roldeuren.

Ziet er goed uit Ger ! Persoonlijk had ik er wat meer kolommen ingegooid, en iets kleinere ramen..

Ik zou de ramen verdelen in vlakken , nu is het net of het een groot raam is met een gaaswerk erachter. Alhoewel het voorbeeld wat je gevolgd hebt het heeft zoals jij nu.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ger, super!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

januari 17, 2014, 13:21:03 #118 Last Edit: januari 17, 2014, 13:23:12 by ger deguelle
Zo weer een .... Nacht achter de rug ivm met de kranen grote loods ben ik er uit en ook meteen een goed stevige constructie voor de kraan bedacht vannacht  ;)



Alleen nog een beetje verweren en eigenlijk nog een haak voor er onder maar die vind ik ook nog wel  ::)
En ik ben er nog aan het denken om geen verhoging voor aan de loks te werken in de grote hal dat ze met een heftruck bij de trein kunnen komen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi werk ger.
Alleen zit je voorpui een beetje los aan de zijkanten.

Ton
Erare humanum est