Ger scratchbuilding

Gestart door ger deguelle, januari 10, 2014, 11:57:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ger
die gezaagde balkjes al gebruikt?

suggestie, ik denk dat Martin bedoelt iets maken wat de indruk maakt van wat je wilt uitbeelden.
net als een muur, we krassen er een zooi lijnen in een plaatje gips, en iedereen herkent het als een gemetselde muur.

ik denk dat je op een gegeven moment ook dingen kan weg laten, zeker bij zo'n kleine schaal.

als je een kraan wilt aanbrengen zal je misschien eens moeten kijken naar messing profielen, die zijn er in erg kleine maten.
ik heb hier nog wel H balken van 1x1mm best leuk maar een beetje erg klein (voor mij dan in nul)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op januari 15, 2014, 11:52:23
Ger
die gezaagde balkjes al gebruikt?

suggestie, ik denk dat Martin bedoelt iets maken wat de indruk maakt van wat je wilt uitbeelden.
net als een muur, we krassen er een zooi lijnen in een plaatje gips, en iedereen herkent het als een gemetselde muur.

ik denk dat je op een gegeven moment ook dingen kan weg laten, zeker bij zo'n kleine schaal.

als je een kraan wilt aanbrengen zal je misschien eens moeten kijken naar messing profielen, die zijn er in erg kleine maten.
ik heb hier nog wel H balken van 1x1mm best leuk maar een beetje erg klein (voor mij dan in nul)

Cor

Nee Cor nog niet gebruikt ik ga ze gebruiken bij de grote loods .
Ik weet dat er een kraan is in N  ben ik voor het kijken en hekwerken ,maar dat is een probleem bij mij als ik wat maak wil ik het proberen goed te doen en  ik kijk te veel naar H nul voorbeelden  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik vond geen kraan helaas ,de hekwerken komen zaterdag dus heb ik maar een poging gedaan zelf een kraan  gemaakt  en ik denk dat ik nu een punt herijkt heb dat ik moet stoppen met detail's ik vind hem goed zo .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi project, succes. En Opa, waarom zou dit geen voorgrond model mogen zijn. In real life staan die gebouwen ook nooit tegen de achterwand  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik dacht eigenlijk dat het gebouw het zicht op de baan wat weghaald he, dat is mijn gedachte erachter, van laag naar hoog werken, dan zie je alles.

Das suggestie genoeg Ger, ziet er gewoon uit als een loopkraan.....

Gebruik vaak grote gebouwen op de voorgrond, alleen al om wat te raden over te laten wat er achter zit. Banen waar je in een oogopslag ziet wat er op staat vind ik geen ruk aan...

In die portaalkraan zie ik niets anders dan een portaalkraan dus volgens mij is ie geslaagd.

Citaat van: milocomarty op januari 15, 2014, 15:26:42
Das suggestie genoeg Ger, ziet er gewoon uit als een loopkraan.....

Gebruik vaak grote gebouwen op de voorgrond, alleen al om wat te raden over te laten wat er achter zit. Banen waar je in een oogopslag ziet wat er op staat vind ik geen ruk aan...

Ook een brug die het zicht op een sluis weghaald Mart :)

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 15, 2014, 15:25:52
Ik dacht eigenlijk dat het gebouw het zicht op de baan wat weghaald he, dat is mijn gedachte erachter, van laag naar hoog werken, dan zie je alles.

Ouderwets, doen we niet meer.... nieuwe modelspoor perspectieven en gedachten zijn nu anders. Je staat in je baan, niet daarbuiten.

Prima gedaan Ger, ziet er voor een eerste scratch prima uit :)

Ger heb je alles al vast gelijmd, ik zou eerst schilderen en dan plaatsen. Verder ziet het er goed uit , word na het schilderen en weatheren een hele mooie  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Super, Ger.
Jij pikt alles wel heeeeeeeeeel snel op, compliment hoor!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Janbouli op januari 15, 2014, 23:33:27
Ger heb je alles al vast gelijmd, ik zou eerst schilderen en dan plaatsen. Verder ziet het er goed uit , word na het schilderen en weatheren een hele mooie  ;D

Jan wat ik nog niet vast heb is die verhoging voor aan de loks te werken de rest zit helaas wel vast  :-\

En dat weateren zie ik wel tegen op maar ik spuit hem eerst maar eens grijs
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Jaja, je ag eerst ook tegen het gebouw op en kijkk ens wat er nu staat, let op dadelijk staat er een pand om je vingers bij af te likken :)

Vannacht was het weer raak mij viel om 02:00 uur in dat ik de kraan er verkeerd in had staan dus ff op kijken of ik hem nog los kreeg maar helaas  >:D
Van morgen vroeg op kon toch niet slapen ff snel het huis schoongemaakt en dan naar mijn knutsel kamer om wat aanpassingen te doen aan de loods .
Heb meteen een nieuwe kraan gemaakt uit blauwdruk uit mijn hoofd  ??? Is wel handig in het hoofd bouwen gaat een stuk sneller in het echt  ;D



Nu nog ff kijken of ik nog een dubbele haak kan vinden voor onder de kraan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, volgens mij stond de kraan er goed in.... die dingen kunnen nl beide kanten op. Veelal worden de liggers van een rolkraan geplaatst langs de zijwanden. Dus hij zat goed ;)