Ger scratchbuilding

Gestart door ger deguelle, januari 10, 2014, 11:57:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: usronald op januari 14, 2014, 13:07:49
Snijmat; Action. Kost bijna niets.... En A3 formaat.

Denk er goed aan dat MEK een uiterst onvriendelijk goedje is.... sterker nog, vreselijk giftig. Uit principe werk ik er niet mee om die reden. Waarom zou ik op mijn werk proberen veilig te werken en thuis zit ik boven een open pot MEK? ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Methyl_ethyl_ketone

De giftigheid is niet zo erg als je denk.
Draai na gebruik weer het dopje op de fles, scheelt ook dat het minder verdampt.
En een flesje verdampt minder snel dan een bus van dit spul (kleinere hals).
Het is inderdaad giftig als je echt de boel de hele dag inademt.

hetzelfde voor  de lijmen van Tamya, moet je ook niet de hele dag met je neus boven hangen  >:D
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nou ik heb de voorkant af denk ik zo ? Cor die vijl is super handig werkt goed .
Ik gebruik nu dingen die ik normaal nooit gebruik bv de schuifmaat en vooral de snijmaat was geen miskoop en snijden langs een liniaal werkt inderdaad beter dan op het oog langs een lijntje .
Maar hier een foto van de voorkant :

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gaat het wel worden zo , Ger.
Vergeet de blokhaak niet te gebruiken.
Is essentieel als je iets goed haaks wil snijden of plakken.
Ook makkelijk om een plaatje haaks te vijlen en dan regelmatig controleren of het vlak haaks is en vlak.
Ik kreeg gisteren nog een mooie grote blokhaak, een echte Moore & Wright uit Sheffield.
Die kleine heb ik al jaren.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 14, 2014, 14:14:46
Gaat het wel worden zo , Ger.
Vergeet de blokhaak niet te gebruiken.
Is essentieel als je iets goed haaks wil snijden of plakken.
Ook makkelijk om een plaatje haaks te vijlen en dan regelmatig controleren of het vlak haaks is en vlak.
Ik kreeg gisteren nog een mooie grote blokhaak, een echte Moore & Wright uit Sheffield.
Die kleine heb ik al jaren.

Ton

Die rolpoort Ton heb ik met de blokhaak gedaan maar daarvoor moet ik ook eens kijken voor een goede maar ik kom er wel .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die blokhaak die jij gekocht heb is voor hout.
De vraag is of hij echt haaks is.
Die op de foto zijn voor metaal en zijn echt haaks.
Ze zijn ook gemiddeld duurder dan die blokhaken voor het doe het zelf gebeuren.
Iets haaks maken gaat ook zonder blokhaak, de 3,4,5 methode.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 14, 2014, 14:55:15
Die blokhaak die jij gekocht heb is voor hout.
De vraag is of hij echt haaks is.
Die op de foto zijn voor metaal en zijn echt haaks.
Ze zijn ook gemiddeld duurder dan die blokhaken voor het doe het zelf gebeuren.
Iets haaks maken gaat ook zonder blokhaak, de 3,4,5 methode.

Ton

Ok
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Word een mooie loods , Ger  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zo heb nog een paar uurtjes er wat aan gedaan ,de buiten kant is zo goed als klaar de achter kant heb ik wat meer poorten er in gedaan vond ik wel wat hebben .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , je weet toch dat je styreenplaat niet helemaal door hoeft te snijden, sterker nog 1 of 2 keer met het mes langs de liniaal en je kunt het zo breken, kriijg je ook de mooiste sneden mee, sorry dat ik daar nu pas mee aan kom zetten.

Een deur snijd je dan eerst de omtrek en daarbij niet helemaal doorsnijden , en dan snijd je diagonaal van hoek naar hoek waarbij je deze wel door snijdt , dan breek je de vier driehoeken die je dan hebt af , zoals gezegd geeft mooiere sneden dan dat je alles door snijd, hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Gerard Wassink op januari 14, 2014, 13:27:21

Waat ik lees is "serious health effects in animals have been seen only at very high levels".
Hoe haal je daar "vreselijk giftig" uit?


Gerard, het spul is gewoon niet goed voor je.... en daarom gebruik ik 't pertinent niet. Styreen laat zich met bv de lijm van plastic bouwpakketjes prima lijmen. Als je daar voorzichtig mee bent valt het met de lijmvlekken wel mee.

Maar iedereen moet doen wat hij of zij denkt dat goed is ;)

De lijm van plastic bouwpakketjes werkt zo goed omdat de plastic in de bouwpakketjes ook styreen is.

Zo naar een nacht weer te hebben gemald in mijn hoofd van hoe ik het ga doen in de loods ,heb ik denk ik de kleine loods zo goed als klaar op de reling na op de werkplek .





En in de grote loods wil ik een grote kraan maken voor het zware onder houd's werk maar daar lig ik ook nog wel waker van  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Suggestie is soms beter dan het detail Ger...vooral in de kleinere schalen..

Citaat van: milocomarty op januari 15, 2014, 11:19:52
Suggestie is soms beter dan het detail Ger...vooral in de kleinere schalen..


Heb je suggestie's Martin  :P
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf