Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Een bak maken , da's een goeie.
Wat een geduld heeft die man!!!!!
Ik was na tien paaltjes al gillend geworden!

Ton
Erare humanum est

Eindelijk klaar met het schilderen van 100 en wat meer paaltjes [:D]..begin gemaakt met het verlijmen van die dingen en wat balkies er bovenop..



bijna klaar met het andere schilderwerk, hier en daar wat fine tuning en een paar touch ups ..






Wouw super werk
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er super uit hoor...pffff ook al zo'n giga karwei zo, maar het resutaat mag er wezen!! ;)

Mag ik vragen wat voor spul je gebruikt als muck-up's voor je gebouwen, en haal je ergens de maten van een tekening of site of is dit door jezelf berekend en uitgedacht?

Nogmaals ziet er strak uit...!!!
Grtz Robin.

Thnx !

Mock-ups zijn na de tijd ook m'n echte pandjes, basis materiaal foamboard te koop bij de meeste kunstenaarsbenodigheden toko's. Haal het zelf bij Martin Brinkhuis in Hengelo..Maten enzo gaan bij mij uit m'n duim, natte vinger op basis van raam en deur maten, kijk eerst 's wat plaatjes in zo'n online US bibliotheek en doe dan m'n kunstje uit m'n hoofd  ::)

Werkplaats is relatief koel en een stuk beter  te doen dan de zolder..
Bakje 4 op z'n poten en voorzichtig weer begonnen met rails leggen. Wil er nog een kleine 15 cm uitsteek aan bouwen om het geheel wat minder lang en recht te maken...totale lengte nu 4.4 meter










Ik zie dat jij ook zo'n PECO draaischijf heb.
hoe lijn jij de brug uit met de inkomende rails?
Ik vind het een ramp!!!

Ton
Erare humanum est

Tot nu toe door de rail voor de rail te zetten, heb me er eigenlijk nog niet zo mee bezig gehouden. Misschien wel een beetje prototypisch handeltje met schuif ofzo..

juli 08, 2013, 10:41:55 #128 Last Edit: juli 08, 2013, 10:45:29 by dutchbuilder
dat idee had ik ook.
ik heb zo'n groundthrow gebruikt.
alleen kom ik een probleem tegen als ik met de brug naar rechts ga.
Dan zou de throw in de rails uitkomen wanneer ik de zelfde hoek aan houd tussen de sporen.....
maar die opstelling is waarschijnlijk tijdelijk.
Een bevriend radioamateur is bezig met het maken van een computergestuurde (Raspberry Pi) stappenmotor.
resolutie van 4096 stappen op 360 gr.

Ton
Erare humanum est

Heb hier ook nog wat mecano liggen van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger, kijken of daar wat uit te fabrieken valt...

Paar van voortgangs plaatjes, toegevoegd een aantal kleinere modules 20cm diep. Dit om rondom de lokloods een waterfront te hebben. Geeft me tevens meer ruimte voor landschap en details. Het enige probleem zal het verbergen van de naden in het wateroppervlak zijn. Ben daarom wat aan het schuiven met die kleine vissershutten en denk dat ik ze allemaal een eigen steiger geef  onderling verbonden met weg te halen loopbruggen.Misschien daarvoor nog zo'n roestge stalen drijvende steiger...













Het grappige kleine maar hoge gebouw naast de lokloods wordt een Maine stijl bedekte watertoren, werd in deze streken gedaan om de winterdag de vorst wat buiten te houden.
De grote hoeveelheid foto's  is een manier voor mij om dakl- en zichtlijnen te bekijken en controleren.

Gaat lekker zo.
wordt steeds voller ten opzichte van de oudere modules.

Ton
p.s. link voor een stappen motor voor de draaischijf.
http://dx.com/p/28ybt-48-stepper-motor-with-uln2003-driver-dc-5v-126409
Erare humanum est

Ga voor handmatig Ton, beetje mecano junk onder de baan  ;)

Jenever ken tel!!

Ton
Erare humanum est

Na een daggie OHMB'en thuis maar effe verder met de ruwbouw van de voorlaatste bak. Besloten er een riviertje op te maken, denk nog wat na over een brug die de achterzijde grotendeels moet verbergen. Daarnaast komt er waarschijnlijk een kleine mill in het hoekie om dat gat wat meer nog te verbergen..nog een bakkie te bouwen en dan kan de echte fun beginnen...