Om toch weer eens wat te laten zien hierbij een foto van de module waar ik mee bezig ben. (//)
de bak is 220 bij 50 centimeter. In tegenstelling tot wat ik schreef bij mijn introductie heb ik toch gekozen om wat terug in de tijd te gaan. Vandaar ook de shay. Links boven moet de zagerij komen en rechts de lokloods met draaischijf. De draaischijf is van Fleischmann.
Het blijft lastig voor mij om een foto eraan te plakken :'(
Gaat toch goed zo met de bijlage functie , zo doe ik het ook.
Als de foto maar niet groter is dan 1024 x768 gaat het uitstekend.
Btw , lekker bezig.
Ton
Goed bezig met je module.
JohnT
Het word wat ziet er goed uit .
Citaat van: GTKlaas op augustus 03, 2016, 20:21:05
Het blijft lastig voor mij om een foto eraan te plakken :'(
Is toch goed gelukt Klaas ?
In mijn bouw heb ik tegen de rotswand hout aangebracht tegen vallend gesteente. Ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Ik zie op afbeeldingen dwarsliggers waarvan het lijkt dat die inde rotswand zijn geslagen. Vraag is of ik het wat moet aanpassen.?
Ik vind het een beetje raar uit zien , ik zou eerst de planken op een gladde ondergrond leggen en dan er op om de paar cm een pal zetten zo kun je ze dan mooi voor de wand zetten .
Meestal zetten ze dat soort barriers vast in de rots met lange ankerbouten.
Dus je verwacht NBW's op de verticale balken.
Zoals ze nu staan gaan ze, in het echt, plat bij de eerste de beste rockfall.
Ton
Bedankt voor jullie reacties. Ik was er ook al niet gelukkig mee. Ik ben nog even aan het zoeken gegaan en weet nu dat voor bescherming van de rails etc. timber gribbers worden gebruikt.
hierbij worden houten palen( destijds) in de wand gedreven waar haaks balken op liggen. Deze worden opgevuld met gesteente waardoor de rails en andere spoorelementen beschermd worden.
Zoals ik hem nu gemaakt heb.
Ziet er goed uit .
dat lijkt er meer op.
Ton
Inmiddels wat aan de bleekheid gedaan en evens wat gewerkt aan de stortkokers voor de mijn. Lekker zo'n dagje knutselen.
Heb je de azijn/staalwol methode al eens geprobeerd om het hout te verouderen.
Ton
Citaat van: dutchbuilder op augustus 16, 2016, 21:00:43
Heb je de azijn/staalwol methode al eens geprobeerd om het hout te verouderen.
Ton
kan ook met inkt en alcohol
De azijn staalwol manier???
Citaat van: GTKlaas op augustus 16, 2016, 21:04:51
De azijn staalwol manier???
http://trendhunters.nl/diy-hout-oud-laten-lijken-met-azijn-en-staalwol/
Dat is een goeie link Ger.
Vergeet niet om het hout eerst te behandelen voordat je gaat lijmen anders krijg je plekken waar het azijn/staalwol goedje niet bij kan.
In de loop van de tijd word het hout nog wat donkerder.
Des te meer pectine in het hout hoe donkerder het word.
beneden wat voorbeelden.
Deze zijn alleen maar gekleurd door het goedje, geen verf gebruikt.
behalve de boeiborden dan.
Ton
twee dingen,
Ik wil ook wel die zilvergrijze tinten van het hout. Het geeft ook een beleving.Ik denk echter dat maatschappijen en bedrijven baad hebben bij een lange levensduur. Om dit te bewerkstelligen zal men net als in europa veredelingsmiddelen gebruiken om de levensduur van hout te bewerkstelligen. Ik denk dat in de meeste gevallen een soort van carboleum is. Ik las recent een artikel nav een zelfde vraag waarbij een bru meerdere kleuren had gekregen door de leeftijd van het hou maar ook de behandeling.
Het tweede is , ik ben bezig met de wisselaandrijving. Ik heb besloten om het hand bediend te maken. Ik bouw er wel een schakeling in om de polariteit van het puntstuk aan te passen.
Nog even een foto van het houtwerk zoals ik het nu heb "bewerkt"
Mooi toch, ook handige wisselaandrijvingen.
JohnT
tJONGE jONGE, wat een werk nog,
Ik ben al enige tijd( veel te weinig ) , bezig met de stroom bedrading. Dacht soldeer alles aan elkaar, had ik sluiting!! Alles 1 voor 1 weer losmaken. Bleef sluiting houden. Bleek het in de kruiswissel van Roco te zitten. Draadje verkeerd om aangesloten. Gevolg van het demonteren was dat de zwakke plastic wisselaandrijfstang, ( ik weet echt de naam niet) kapot was gegaan. Dus nieuwe gemaakt van styreen en aangebracht. Breekt het pootje van de wisseltong af. Maar goed, de aanhouder wint. Het werkt inmiddels weer.
Ik heb alle stukken onder stoom gebracht en ook de puntstukken meegenomen. Dit geeft wel een fijn resultaat. Het is wat werk maar je merkt het meteen als de loc op zeer lage snelheid loopt en blijft lopen. Uiteindelijk geeft het vele werk dan toch een mooi resultaat.
De bovenste twee wissels zijn nog niet bedienbaar. Gezien de hoogte zullen deze niet via de hand kunnen worden bedient. Misschien dat iemand een idee heeft zodat dit toch mogelijk is.
Ik ken dat..... Het vreet tijd, je hebt heel veel geduld nodig, maar uiteindelijk is de aanhouder die wint. By the way, kruiswissels zijn lastig wat bedrading betreft!
misschien een foto van die wissel , voor een beetje idee hoe of wat deze zit?
misschien met een remkabel van een fiets?
Cor
even een foto van de onderkant met daarbij zichtbaar een draadje wat ik heb aangebracht voor de stroom en een draad voor het puntstuk die aansluit op de schakelaar van de bediening.
dat is wel heeeeeel erg klein
ik zie het ook (niet) :P
Ik heb de bediening gemaakt van koperen staafjes. ik moet nog wel de juiste knoppen zoeken.
De wissel weer bijna ingepast.
Goed bezig. Blijkt wel weer de aanhouder wint. Dat is het leuke van de hobby. Net zolang proberen tot het lukt ;)
Een tijdje bezig geweest met een brug. Had een afbeelding op internet gevonden en deze gebruikt voor de bouw.
Nog even een fotootje
netjes Klaas.
Ton
Mooie brug!
TOP brug.
Past mooi zo.
Het lijkt me een interessant geheel te worden.
Poul.
Mooie brug, goed gedaan.
JohnT
leuk ding
Cor
Al weer een half jaar voorbij, weinig tijd maar toch altijd proberen te bouwen. Even een foto om te laten (hoe weinig)
Maar dat er toch voortgang is.
Ik heb wat koppen uit struiken geknipt en na drogen gespoten. Dit is het voorlopige resultaat. Ik wil ze nog wel wat bewerken met groen.
Ook een beetje vooruitgang is vooruitgang Klaas , dank je voor het delen.
Ik zie net dat ik al 120 dagen niets heb gedaan in deze "topic". Dat wil echter niet zeggen dat ik met mijn hoofd er niet mee bezig ben geweest.
Maar goed om te laten zien dat ik er niet alleen aan denk een foto van de loods waar ik mee bezig ben. Ik zit nog een beetje te knoeien met hoogte en kleur.
Hier komt de loods. Hij staat aan de voorkant van de baan en is dus wat dominant. Persoonlijk denk ik dat het mooi is dat een trein niet altijd in zicht is. Er zijn echter mensen die vinden dat grote gebouwen aan de achterkant moeten staan ivm dieptewerking. Ik deel die mening wel maar had geen keus gezien de opzet.
Mooi toch, hoe heb je de stenen in de basis van de loods gedaan?
En verder grote gebouwen op de voorgrond geven juist meer diepte. Ik ken modelbanen waar ze zelfs schaal N huisjes gebruiken als achtergrond op een H0 baan.
JohnT
Ik heb stroken styreen genomen en de stenenmet een potlood met ronde punt erin gegraveerd. Ik heb inmiddels de onderkant " de basis" eraf gehaald, scheelt in hoogte. waar ik het meest blij van wordt zijn de golfplaten. Ik gebruik aluminium folie waarin ik de structuur aanbreng
. De kleur is nog niet helemaal wat ik wil
Oké bedankt voor de info.
JohnT
Weer terug uit het buitenland. Ik was niet tevreden over de ROTSEN. Ik heb ze aangepast. Ik heb moeite met de kleuren maar denk dat het nu wel goed is. Ik slaap er weer een nachtje of mee over.
Citaat van: GTKlaas op november 13, 2018, 16:24:24
Weer terug uit het buitenland. Ik was niet tevreden over de ROTSEN. Ik heb ze aangepast. Ik heb moeite met de kleuren maar denk dat het nu wel goed is. Ik slaap er weer een nachtje of mee over.
Beetje moeilijk te zien op de foto teveel blauwwaas. Maar lijkt goed toch?
JohnT
Het gaat, erg langzaam, vooruit. Ernaar kijken geeft mij ook al plezier.
Mooi hoor.
JohnT
Anders gezichtspunt
Heel realistisch gedaan.
Mooie rotsen hoor!!!
Ook mooi, mooie weathering ook.
JohnT
Heel mooi gedaan .