Boxcar brown

Gestart door JohnT, november 04, 2014, 19:38:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 04, 2014, 19:38:27 Last Edit: november 04, 2014, 19:44:10 by JohnT
Hallo weet iemand of je hier in Nederland de roodbruine verf kunt kopen die voor goederenwagons gebruikt wordt?

Ik ben bezig met veewagens welke deze kleur moeten hebben, heb geprobeerd deze te mengen maar dat komt niet helemaal goed.

Graag merk en kleurnummer verder moet het op acryl basis zijn.

Groeten JohnT

John, de getoonde wagen is al in de juiste kleur. Of bedoel je dat niet?

Hallo John.

Het rood van mijn Garratt lokomotief en alle andere rode wagens is rode primer van Motip, verkrijgbaar in o.a. de meeste auto onderdelen zaken.
Ik weet niet of dat de kleur is die je zoekt maar die kwam er toen het dichtste bij.
Toen niet in acryl te koop maar we zijn nu wel weer een paar jaar verder dus even informeren.

Groeten van Ren

Floquil heeft/had Boxcar Red , maar elke rood/bruine kleur is eigenlijk goed , ze werden sowieso niet allemaal met exact dezelfde verf behandeld.

Gunze heeft een kleur die Staub Braun heet die is goed en is ook goed voor rode stenen muren.

Tamiya Hull Red werkt ook.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik ben bezig met een complexe weathering voor deze wagons, heb er drie.

Ik wil ze een chipped paint effect geven en heb hiervoor de latten een lichtgrijze kleur gegeven (oud hout) en het ijzerwerk roestig gemaakt. Vervolgens een laag haarlak erover en dan komt de gezochte roodbruine kleur. Dit moet acryl zijn anders krijg ik het er niet meer vanaf.

JohnT






Ziet er goed uit heb je ook een foto van het dak?

Jeffrey

Puik stukje weatheren John , ga vooral zo door.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi John,

Ziet er realistisch uit.
Kleine beschrijving hoe dit tot stand is gekomen  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Wat 'n roestbak John!
Het weatheren heb je heel goed gedaan.
Heel mooi.
Hans, liefhebber On30 + H0

november 07, 2014, 10:05:42 #14 Last Edit: november 07, 2014, 10:09:09 by JohnT
De car is nog niet klaar zal de beschrijving met foto's plaatsen als hij klaar is.

Zit nog wel met een vraag, de deur is die nu helemaal van staal of zijn het houten latten verbonden met staal? Ik ben nu uitgegaan van een geheel stalen deur. Omdat het plastic wat dan eventueel als latten door moet gaan erg dun is om een lat te zijn.

JohnT