MIG pigment poeders

Gestart door JohnT, april 05, 2014, 09:44:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John, ziet er goed uit zo.

Bart, goeie techniek gebruik jij
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: BvDoorn op april 06, 2014, 21:16:35
Ja, foto's hebben geen genade.

Maar ik heb een schoonmaak ploeg voor je gevonden



Mooie foto, komt wel aardig overeen de graad van vervuiling van mijn loc. Het probleem met vervuilen van oud materieel is dat je zo weinig gekleurde afbeeldingen vind omdat er in die tijd gewoon nog geen kleuren fotografie bestond c..q gebruikt werd.

Ik ga nog wel verder met de loc, zie nu op de foto's nog wel meer verbeterpuntjes dan alleen de ramen  ::)

JohnT

Kan zo'n roestbak nog wel rijden?
John ziet er geweldig uit hoor!
Hans, liefhebber On30 + H0

Roest, dat valt in de prakrijk nogal mee. Er zat niet veel roest op als ze in bedrijf waren. Vuil en verweerd wel. Kalksporen van water, roet in alle vormen (druipsporen als wel als aangehechte koek). En natuurlijk nog "road dirt". Dus wat hij oppikt door het rijden. Het hangt ook sterk af waar de loks in dienst waren. In Calafornia en Texas heel veel bruin stof. In Virginia veel meer roet en donker vuil, etc.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: JohnT op april 06, 2014, 16:21:26
He he kind is er.

Ik heb de poeders droog aangebracht en daarna met de airbrush gevuld met isopropyl alcohol vochtig gemaakt zodat het aan de ondergrond hecht. Daarna een beschermlaag van haarspray, als het niet goed is kan ik nog dingen veranderen dit kan niet of heel moeilijk met blanke lak. Als ik helemaal tevreden ben kan ik er altijd nog blanke lak overspuiten wat natuurlijk een betere bescherming bied.

Plaatjes van na en voor de behandeling, de laatste is overigens van het vorige exemplaar waarvan de ketel gesmolten was.

JohnT


ik vind dat hair spray altijd een beetje blijft plakken. Zou liever gaan voor blanke lak gaan  ???
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Als je de foto van dichtbij bekijkt, lijkt het net of de voortruck in de zandbak heeft gezeten! ;D

Ton
Erare humanum est

Ik heb er geen last van van plakkende hairspray, maar ik doe dit tijdelijk. Als ik niet tevreden ben kan ik nog wijzigingen aanbrengen. Ik laat dan het model een tijdje zo rondrijden om te bekijken en werk het later af met een definitieve laag van lak.

JohnT

Morge John , de vraag is dan ; hoe krijg je de weathering er dan weer goed af?

Ton
Erare humanum est

Shampo  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn