Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Naar een paar dingen voor mijn vrouw te hebben gedaan dat ze iets beter uit de voeten komt ben ik nog een paar uurtjes aan de shop gewerkt , de golfplaten zitten er op alleen nog wat bij schuren en dan kunnen de afwerk strips er op .




Ben ook maar eens verder gegaan met de veiligheids- strepen naast de rails aan te brengen 2mm breed .



Ben ook nog aan het denken welke kleur de golfplaten te doen zelf denk ik aan die van mig .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: moonlicht op december 19, 2015, 11:51:17
lijkt me dat je dat effect kan bereiken met een plaat styreen en er strippen op lijmen.

Cor
.   

Cor ik denk ook dat dit de oplossing is maar welke maat strip ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

afmetng strip is iets wat jij beter kan bepalen, ik ben niet zo thuis in N
kleinste wat ik zelf heb is dacht ik 1x1mm
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ger
is een dak kleiner dan een A4?
misschien is het e doen door kleine strips er op te lijmen van polyester teken papier
spul is erg dun maar misschien kan het, heb je een idee hoe dun die strips zijn en hoe ver die uit elkaar liggen?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

1mm in N is 16 cm in het echt , veel te groot dus. Die platen bestaan gewoon en uiteindelijk denk ik niet veel duurder dan als je die gaat maken met strips.

Maar het wordt sowieso duur
http://www.topfproducts.nl/epages/63903627.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63903627/Categories/%22EVERGREEN_Structuur%20platen%22/Seam_roof_dakplaat

Jammer dat Slaters zo iets niet heeft , die zijn niet zo duur.
https://slatersplastikard.com/assets/pdfs/EmbossedFlyer.pdf
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Kan je er niet gewoon garen op lijmen.

Ton
Erare humanum est


Heren dank voor het mee denken maar zo als Jan al schreef het word duur ik ben nu al zo ver en krijg zo veel mooie reacties op mijn shop dat ik hem niet wil ....... dus ga nog ff sparen voor het dak .

Ik had deze zelf gevonden maar zijn de zelfde prijs als Jan maar welke word het ?
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=index&cPath=155_721_739_751&zenid=193kf5ojhbu7ts6tu21g98spo6

Maar nogmaals hartelijk dank voor mee denken  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

zoiets Ger?
Kun je schalen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 20, 2015, 11:19:13
zoiets Ger?
Kun je schalen.

Ton

wat ik uitgerekend en geschat heb is namelijk de eerste van de link wat ik eerder heb neer gezet  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Een beetje verder gegaan met afwerking bij de poorten en de rand van golfplaat en beton .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb een doos van de winkel pand gekocht op MP (Claudia dus ) ben blij dat ik gister niet twee gekocht heb dat werd dan te groot , hier een twee taal foto's hoe ik het in mijn hoofd heb .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Opstelling is realistich. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als het af is.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heb eens twee testjes gedaan met kleur welke het word ik weet het niet  ::)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op december 24, 2015, 09:33:12
Heb eens twee testjes gedaan met kleur welke het word ik weet het niet  ::)



Waarom test je dan  ;) Ik zou voor de lichte kleur gaan. Wordt toch wel donkerder en wat vervuilen natuurlijk. Je kunt makkelijker een lichte kleur donkerder maken dan een donkere kleur weer licht.

JohnT