Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

en een foto van een frame van /voor een lokloods

geeft een beetje idee hoe dik te dik is
loods heb ik het frame nog een keer gemaakt maar nu met 4x4 (sommige staanders zijn 2x4mm)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

ziet er goed uit en ook nog zo recht allemaal met de slok op  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

februari 02, 2015, 16:59:20 #107 Last Edit: februari 02, 2015, 17:00:58 by Joop_L
Citaat van: dutchbuilder op februari 02, 2015, 10:26:03
Joop, heb je poppetjes?
Nee, nog niet. Ga ik bij Rail 2015 ff voor kijken
CitaatAnder heb ik er nog wel een paar voor je.
Hou ik in gedachte. Slaag ik daar niet, stuur ik je wel een pb ;)

@ Cor, dat ziet er goed uit! 4x4 voor een loods is dan inderdaad wel voldoende..Thanks
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Hallo Joop.

Misschien een beetje laat maar op je vraag voor ramen en deuren het volgende adres eens proberen:
www.grandtline .com.
Diverse schalen leverbaar.
Ook te bestellen via   coronadoscalemod@aol.com

Groeten van Ren

Hoi Rene! Ook een mooie link. Dank je wel!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Niet heel veel gedaan door diverse oorzaken (werk, blessure) maar gister avond toch nog even een proefstukje gemaakt op m'n steigertje.
Rails in vorm gebogen en vast gelegd en wat zitten stoeien met ballast. Wat ballast betreft....ik weet het nog niet.







Dat bruine Nederlandse ding gebruik ik om proef te rijden i.v.m. nog ontbreken van 0n30 materieel ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop, goed begin maar ik zou de bogen wat vloeiender maken.

Van dat bruine ding heb ik een paar jaar geleden met een kit van backwoods (http://www.backwoodsminiatures.com/) een diesel gemaakt. Het onderframe past niet helemaal doch het aanpassen valt reuze mee. Die kitjes kosten niet veel dus misschien een idee voor jou. Als smaakmaker een fototje

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bogen hadden idd wat vloeiender gemogen, maar dit is gedaan met gewone stukjes flm rail, geen flex)

Wat een leuke tip zeg. Hoef ik dat ding niet meer te verpatsen ( hoogste bod was ?35,- op Mp  >:( )

Morgen eens koekeloeren voor zo'n kidje
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dit noemen we geen bogen, maar knikken in de rails...  :) 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja, ik denk dat je daar problemen mee krijgt Joop, met dat knikje.
Beter nu eerst veranderen als er mee wachten.
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi knikje.Als de loc er goed over rijd is het geen probleem
heb je een filmpje van de locs op die knikken. ben wel heel benieuwd  :)                       
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nope, geen filmpje van die 2400, welke zonder problemen door die knikjes loopt ;) Maar, dit is een proefstukje, om voor mezelf even een idee te krijgen hoe het er uit gaat zien.Alleen kadespoortje ligt definitief ;) Straks met flexrails krijg je een vloeiender geheel.
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Kan iemand mij vertellen wat de bufferhoogt is van een 0N30 loc of wagon? Gemeten vanaf de rails. Ik moet een stop maken, zodat m'n wagons of loc niet 1,15 mtr naar beneden kletteren. Alvast bedankt.
Groeten Joop, machinist Lelystad.