dieren

Gestart door ger deguelle, juni 05, 2015, 15:22:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zo gister het materiaal gehaald voor de kerststal blij dat ik thuis was  ;D van morgen aan de gang gegaan wat ik in mijn hoofd heb hoe wij het willen hebben .
was wel mooi om te doen al dat rekenwerk en dan uit snijden en plakken maar het ruwe werk is gedaan nu goed laten drogen en dan verder denken , is wat anders dan op 1:160 hahaha


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 10, 2015, 19:00:14 #46 Last Edit: september 10, 2015, 20:03:48 by ger deguelle
Ben ook aan de gang gegaan met het maken van de stam van de dadel palm met een stuk vijverslang , gipsverband en klei van de action .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

mooi man

Ton
Erare humanum est

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed getroffen. Die palmboom wordt mooi zo.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Dank je wel mannen was ook mooi om te doen is wat anders dan dat gepriegel in N  ;D ;D maar heb vandaag een test opstelling gedaan of wel alles er op past , maar het zwaarste moet ik nog het gras veld .
De plaat is 1meter 70 bij 63 cm en 62 cm hoog en deze komt dit jaar voor het raam te staan maar hier een drietal foto's van de proefopstelling .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 12, 2015, 13:56:54 #52 Last Edit: september 12, 2015, 13:59:36 by dutchbuilder
Grasveld?
Volgens mij speelt het geheel zich af in het middenoosten.
Is een zandbak met hier en daar een polletje niet voeldoende?
Ik zou tussen de gebouwen plaveisel leggen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op september 12, 2015, 13:56:54
Grasveld?
Volgens mij speelt het geheel zich af in het middenoosten.
Is een zandbak met hier en daar een polletje niet voeldoende?
Ik zou tussen de gebouwen plaveisel leggen.

Ton

Om de stad van Bethlehem was duidelijk steppe zelf in de bijbel zie je foto's van gras en daar heb ik het ook met onze pastoor over gehad , heb me hier voor diep in de boeken moet leggen van hoe en wat omdat dit voor het raam komt dus ik wil geen fouten hier in ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op september 12, 2015, 15:55:55
Citaat van: dutchbuilder op september 12, 2015, 13:56:54
Grasveld?
Volgens mij speelt het geheel zich af in het middenoosten.
Is een zandbak met hier en daar een polletje niet voeldoende?
Ik zou tussen de gebouwen plaveisel leggen.

Ton

Om de stad van Bethlehem was duidelijk steppe zelf in de bijbel zie je foto's van gras en daar heb ik het ook met onze pastoor over gehad , heb me hier voor diep in de boeken moet leggen van hoe en wat omdat dit voor het raam komt dus ik wil geen fouten hier in ;)

Ik wist niet dat er vlak voor de jaartelling al foto's gemaakt konden worden :)

Ton
Erare humanum est

Zo de eerste stenen zijn alweer aangebracht zo wil ik het hier en daar meer doen en als dat gedaan is komt er een laagje gips of zo er op .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

gaat mooi worden.
ben je niet bang met een dun laagje gips dat het er snel af springt of beschadigt?
http://www.finescalerr.com/smf/index.php?topic=2477.0
deze meneer gebruikt sintra (is meen ik een soort foam) en krast hierin zijn stenen
niks geen gips en het ziet er goed uit

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

nog een how to do gevonden van dezelfde modelbouwer

http://www.raydunakin.com/Site/IRR_Mineral_Ridge_1.html
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

september 12, 2015, 20:54:46 #58 Last Edit: september 12, 2015, 21:01:43 by ger deguelle
Thx cor maar ik test het eerst voor ik er wat er op smeer met gips of iets anders dat moet ik nog testen .
ben nu aan het testen met gips verband moet morgen kijken hoe het heeft gehouden als ik morgen thuis ben van het werk .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat ziet er verbazend goed uit Ger.
Wordt een mooie uitgebreide kerststal.

Ton
Erare humanum est