LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Die "Leica" lenzen zijn eigenlijk Carl Zeiss lenzen. Maar Leica of Zeiss erop, het zijn gewoon de beste lenzen die er zijn.

Lijmresten verwijderen met staalwol.
Heel voorzichtig en dat gaat heel goed!
Hans, liefhebber On30 + H0

@Hans, ja daar kun je het staalwol ook voor gebruiken  ;) ;D

Ik kon het niet laten een beetje te experimenteren. Aangezien de hoeveelheid staalwol in dit huishouden volledig in het niet valt bij het aantal roestige (zodat je weet dat het zeker geen RVS exemplaren zijn) spijkers. Heb ik ook maar eens wat spijkers onder azijn gelegd. Ze zullen wel niet helemaal oplosssen, maar volgens mij moet er wel voldoende Ijzeracetaat uit te krijgen zijn. De eerste observaties zijn erg hoopvol. (het roerhoutje is al mooi verweerd  :D )

Groet,
Paul

Dat zal best wel werken met die spijkers al zal het wat langer duren.....oppervlak!

Ton

Erare humanum est

Eerste examenperiode achter de rug. Nu is er weer ruimte in de schedel om aan modelspoor te denken. Eerst maar wat scenery gekwakt en een probeerseltje in hout gemaakt.





Huisje is nog niet helemaal af, moet nog een bord op komen met de naam van het bedrijfje. Ik weet alleen nog niet wat er precies in gaat komen.

Groet,
Paul

Mooi gebouwtje  Paul
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hey Paul , zijn de foto's met de Fuji gemaakt? Ziet er iig goed uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Pic's zijn idd met de Fuji gemaakt. Deze foto's zijn zomaar snel geschoten, terwijl ik bij de pocketcam voor een vergelijkbaar resultaat er echt voor moest gaan zitten. Waarschijnlijk kan je met die Fuji nog betere foto's maken, maar dat leer ik vanzelf wel. Valt me vooral op dat je bij deze camera een veel minder vaste hand hoeft te hebben om onbewogen foto's te krijgen.

(ondertussen maar een batterij oplaadbare batterijen gekocht :P )

Groet,
Paul

?H? Bill! Ben je weer es bij Hall op bezoek geweest?!?
?Ja, maar die lapzwans kan nu echt de pot op. Ik kom met de oplossingen en Mr. Thomas Hall heeft. altijd weer iets te zeuren.?
?Aha ? T?was dus geen gezellig thee bezoekje??
?Nee niet bepaald ? Hoe kom je er eigenlijk op??
?Ik reed langs jullie ??
?Ik werk daar niet meer!!?
?? Herstel: Thomas Hall?s bedrijfje. Hij heeft je naam al weggespijkert.?
?Ach, mij kan het me niet meer bommen wat die gast doet. Ik werk nu hier bij de LDC&NW.?
?Goed dat je er zelf over begint. Je zit al de hele dag te lapzwansen. Ga eens aan het werk! En snel ja?! George en Stanley kunnen nog wel wat hulp gebruiken bij die Stock-car.?
?Ok? John ?.?





Bordje en verandaatje erop en ik beschouw het als "fertig" Onder de dwarsbalk stond "Crumrine" de achternaam van Bill :P




Nu maar eens de JHM'pjes van Eurospoor wat aandacht geven. Ik ga de brandweerwagen restaureren met de onderdelen van de groene Boxvan. (de brandweer heeft bijvoorbeeld maar 1 wiel, terwijl de box er 3 heeft). De box kan daarna mooi als kippenhok gaan dienen. Het gaas zit er al in.



Groet,
Paul

Hi Paul,

Mooi gebouwtje is dat geworden

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ziet er goed uit, Paul.
Wordt een mooi baantje, zeker weten!
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi gebouwtje. zag ik het nu goed, echte kleine deurknop. Kleine tip. De balustrades zijn een beetje breed. Ik zou ze wat smaller maken, dan komt het meer tot zijn recht.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


@ John, Hans en John. Bedankt  :D

@ Bart, Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het meteen aangepast:


Groet,
Paul

Ik zit er al een tijdje mee dat ik de traverse die oorspronkelijk in het plan zit, mij toch niet zo aanspreekt. Liever bouw ik er nog een stuk aan. (ookal zal dat meer werk kosten).



Het idee:
- rechter module krijgt dezelfde afmetingen als de (reeds bestaande) linker module
- rechtsvoor komt een kleine kolenhandel met zo'n verhoogde stortplaats voor het uitladen van hoppers. (zoiets)
- In het midden een klein stationsgebouwtje.
- rechtsboven een klein rail-served bedrijfje. Wat precies? Dat weet ik nog niet. Ik sta open voor ideeen. Wellicht een wedergeboorte van tony's crate factory. :P

Als dit plan er doorheen komt zal het overigens nog behoorlijk lang duren voordat ik er ook daadwerkelijk aan ga beginnen. Eerst moet het grootste gedeelte van LDC West-West afgerond zijn.

Groet,
Paul