LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: CSX 6400 op maart 03, 2013, 20:30:48
De lok is al DCC af-fabriek. Inmiddels heb ik wat zitten knoeien met de instellingen van de decoder. Nu doet hij ook niet moeilijk op lage snelheden. Jouw test is trouwens wel een erg goede tip om te kijken waar het nou fout gaat bij de Anna. Deze loopt nog steeds niet lekker.

Groet,
Paul

Hou er ook rekening mee dat de loc nog moet inlopen die van mij wordt ook steeds beter ondanks de Bmann decoder. Stop er wel t.z.t een Digitrax in.

JohnT

Wel raar dat in de grotere schalen die Bachmann decoders niet goed zijn en in N-schaal heel behoorlijk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 04, 2013, 22:02:25
Wel raar dat in de grotere schalen die Bachmann decoders niet goed zijn en in N-schaal heel behoorlijk.

Omdat die loks over het algemeen redelijk zwaar zijn en er geen motor terugkoppeling in die decoders zit.

Ton
Erare humanum est

Zo, h?h?, ik kom er weer door. Ik kon tot nu toe niet op de site komen. Ik kreeg steeds een foutmelding.

Citaat van: milocomarty op maart 03, 2013, 20:45:00
Bachermann decoder ?........snel vervangen door een ESU oid...

Aangezien ik er geluid in wil zetten zal de decoder toch wel vervangen worden.

Citaat van: dutchbuilder op maart 03, 2013, 23:29:02
Of een simpele goedkope Hornby decoder , is altijd beter dan die Baggermann decoders......

Ik dacht dat juist die Hornby decoders baggere rijkwaliteiten hadden. Ik heb er ooit een lok mee uitgerust (ondanks dat veel mensen het me afraadde) die reed er niet lekker op. Uiteindelijk de decoder er maar weer uit gemikt. Sindsdien is de lok analoog.

Citaat van: JohnT op maart 04, 2013, 06:27:03
Hou er ook rekening mee dat de loc nog moet inlopen die van mij wordt ook steeds beter ondanks de Bmann decoder. Stop er wel t.z.t een Digitrax in.

Dat heb ik ook gemerkt nu hij er hier bij mij ongeveer twee rij-uurtjes op heeft zitten, rijdt hij al een stuk soepeler.

Groet,
Paul

Hallo medeforummers

Ik heb nu al een vrij lang geen updates geplaatst. Dit heeft helaas een reden: Er is ook niet zoveel gebeurd op modelspoorgebied. Als eerste ben ik op vakantie geweest naar Barcelona en dan kun je niet aan de hobby werken. Daarna hebben andere zaken mijn interesse opgewekt met als resultaat dat ik minder en minder met modelspoor bezig was. Toch beleef ik nog erg veel plezier aan de hobby en zorgt het voor een momentje van rust en ontspanning. Daarom heb ik mij voorgenomen iedere zaterdagochtend minstens een uurtje aan de hobby te besteden. (Als ik eenmaal bezig ben wordt het meestal meer dan een uurtje) Dit heb ik nu twee weken gedaan en het werkt uitstekend. Inmiddels heb ik het oude project van de watertoren en de windmolen opgepakt. De Watertoren was helemaal af maar ik was er niet tevreden over; de watertank "hing" teveel tussen de poten waar ik hem bovendien te hoog op vond staan. (Er was totaal geen reden om de vulbuis op te trekken). Inmiddels zijn de poten een cm verkort en zijn ze verder naar binnen geplaatst zodat ze de tank beter ondersteunen. Nu is het alleen nog een kwestie van de dwarsbalken opnieuw op maat te zagen en te plaatsen. Inmiddels heb ik voldoende geld bij elkaar gesprokkeld om de rails aan te schaffen. Dit ben ik dan ook van plan de komende week te gaan doen. Tot zover deze update hopelijk duurt het niet lang tot de volgende.

Groet,
Paul

Als de reden maar niet vrouwelijk is Paul , die hobby kost veel meer dan Modelspoor  ;) ;) ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


@ Jan
;)

@ John
Dat komt wel goed, zodra de rails er is zal ik weer een post doen met o.a. de watertoren en windmolen.

Zo, deze ochtend eens vroeg opgestaan om voor een laatste maal onderzoek te doen naar de rails. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor weer een totaal andere optie:

  • Walthers turnout #6 Code 83 Right (deze zijn goedkoper dan de Peco's en ik vind ze beter ogen (smallere bielzen), de #5 vond ik eigenlijk toch nog te scherp)
  • Walthers turnout #6 Code 83 Left
  • Micro Engineering Flextrack (dit vind ik gewoon de mooiste flextrack die er te koop is)
  • Micro Engineering Railjoiners


Inmiddels in de US besteld en als het een beetje meezit met de douane heb ik ze in de meivakantie binnen.

Groet,
Paul

Mooi Paul, alhoewel ik de Walthers in totale afwerking de mindere vind.... het zijn in principe Shinohara's en die waren toch nooit zo mooi als de tegenwoordige railmaterialen.

Mochten ze als ik ze hier heb liggen echt niet om aan te zien zijn, dan kan ik ze altijd nog met Peco's verwisselen. De prijs die ik voor de 3 Walthers heb betaald is vergelijkbaar met anderhalve Pecowissel.  :P

Groet,
Paul

Yep, dat dan wel weer ;) Och, het zal wel meevallen maar ik blijf die wisseltong bevestiging van de Walthers niet mooi vinden. Maar dat is puur mijn eigen mening. Met enige zorg kun je dat wel weg camoufleren.

Ik ben benieuwd wat je gaat maken! 8)

Oh u wilde een nieuwe watertoren!

Inmiddels weer wat verder. Allereerst wat fotootjes van de aangepaste watertoren.






Ik vind hem nog steeds niet zo goed smoelen. Na wat research in verschillende MR's kwam ik op de conclusie dat het mooier staat als de vulpijp niet onderin de tank zit, maar er echt helemaal onder moet hangen. Projectje voor volgend weekend dus. Inmiddels begint het ding zich steeds minder van de bouwinstructies aan te trekken.  :P

Ook begint de windmolen 3D vormen aan te nemen. Uiteraard moet hier nog erg veel aan gebeuren.

Daarnaast ook nog gekeken naar de heisler die (alweer) kuren had. Nu doet hij het weer maar wie weet voor hoelang? ...

Groet,
Paul

Ik wil niet veel zeggen , maar klopt die schaal wel?
Zou niet misstaan op mijn 0n30 baan.......zo te zien van de foto......

Ton

Erare humanum est

Op de doos staat 1:87... maar hij lijkt toch wat groter ;)