LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben benieuwd Paul.
We zullen jou blijven volgen.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: CSX 6400 op januari 21, 2014, 16:17:48
Als ik zo mijn berichtengeschiedenis inzie, blijkt dat ik al veel te veel loop te lullen  :)) Tijd voor een nieuw projectje. Een heropstanding van het misbaksel genaamd Tony's crate factory. Voordat ik aan de saloon was begonnen had ik er eerst een 3D schets van gemaakt. Die methode s mij wel bevallen. Zo weet ik iig dat ik de maten juist heb. Voor de factory heb ik dus voor dezelfde aanpak gekozen. Hier zie je de virtuele versies van de factory en de saloon:


"Tony's crate factory" en "Blue Feather Saloon"

Dan ga ik nu aan de slag.  ;)

Groet,
Paul


Hi Paul,

Waar heb je die mooie tekening in gemaakt ??? ::)
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Citaat van: CSX 6400 op januari 21, 2014, 17:49:35
Sketchup


Bedankt, moet ik ook eens mee gaan stoeien  ::)
groeten John LC

www.lostcreek.nl


januari 21, 2014, 20:32:49 #275 Last Edit: januari 21, 2014, 20:35:04 by CSX 6400
Het is een erg fijn progamma om in te werken. Heel eenvoudig te leren en je kunt er (met de juiste plugins) erg veel mee. Van basisdingen zoals dit tot realistische animaties.

http://www.youtube.com/watch?v=Ux8ZdoM5l18

@ JohnT, bedankt voor de plugin. Leuk om een keer mee te gaan stoeien.

Paul hoe goed ben jij in Scetchup, kun jij van veel foto's zo'n tekening maken en dan van een wat complexer gebouw?

Deze bijvoorbeeld, Whitewater Falls Stock farm , Towanda , Kansas
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Voor dat gebouw dat je laat zien hoef je niet echt gevorderd te zijn. Zolang het geen organische vormen heeft, blijft het allemaal dezelfde techniek. De maten kun je afleiden uit de deuren en ramen. (Sketchup kan rekening houden met het perspectief). Het zal echter wel wat tijd kosten, maar ik wil best een keer een poging doen.
(Ik moet toch oefenen met het programma voor school)


Groet,
Paul


Helemaal mee eens.
Ook in O graag?
Hans, liefhebber On30 + H0

@John, zojuist gedaan.
@Hans, geen probleem, zodra ie af is een vergrotingsfactor van 3,3 toepassen.   O0

Allereerst ben ik kwaad op de gele kikker. Ga dus mooi niet betalen. Flickr dan maar op  ;D. Vanaf nu staan m'n foto's op Flickr. Als het goed is blijven mijn oude foto's bewaard als mijn "trial periode" voorbij is.




Naast al het digitale geweld ben ik ook nog bezig met "echte" modelbouw. Ik ben nu zover met Tony's crate factory:



Het wordt al een leuk gebouwtje. Ik zie een beetje op tegen het maken van de trap. Iemand nog een tip?

Daarnaast ben ik alweer - vorige keer was de 4-4-0 van Spectrum - verlieft geworden op een loco. Helaas is het deze keer een onbereikbare liefde. Precision scale heeft een nieuwe variant van de Baldwin 2-6-6-2T aangekondigd. Ik heb altijd al een zwak gehad voor articulated tenderloco's maar deze variant is toch wel errruug mooi. De prijs is volgens mij nog niet bekend maar ik weet nu al zeker dat ik hem zelfs met 50% korting nooit zal kunnen veroorloven.  :'(

Maar ach, een mens mag dromen ...  :-\


Groet,
Paul

Zien er alle twee mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Och, die 2-6-6-2T die komt nog wel een keer Paul, je blijft niet eeuwig student  ;) Ondertussen lekker door blijven bouwen, wordt steeds beter !