Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: ger deguelle op oktober 14, 2012, 16:29:21
Hoi gerard ik leg alles met flex

Aha, okay... Ik werd op het verkeerde been gezet denk ik doordat je aan "radius 4" refereerde.

Flex rulez.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi allemaal .
ik ben vandag lekker aan de gang gegaan met mijn nieuwe baan ,de baan staat 80 cm hoog op de middelste gedeelte die is 20 cm lager ivm berg .
treinbaan colorado & eastern

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat begint er al goed uit te zien. Ik voel een nieuwe bouwdraad aankomen  ::)

Groet,
Paul

Hoi,

Een mooie vorm van de baan.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent en je zit natuurlijk met dat raam, maar 80 cm hoog is niet erg hoog. Ik zou eerder voor 120 cm of meer gaan.

Groetjes, Wim.

Citaat van: wimmc op oktober 15, 2012, 19:56:16
Hoi,

Een mooie vorm van de baan.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent en je zit natuurlijk met dat raam, maar 80 cm hoog is niet erg hoog. Ik zou eerder voor 120 cm of meer gaan.

Groetjes, Wim.

Hoi wim ik ben 1 meter 84 en waarom 80 cm hoog zo kan ik namelijk makelijk met een stoel zitend aan de baan werken ,en zo kan ik ook nog het raam schoonmaken :)

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ook de bedoeling dat je zittend gaat rijden dan Ger ? Heb 'm hier op 1.15 meter staan vanwege m'n schuine kap, had 'm eigenlijk voor het kijken toch liever op 1.3 meter gehad.

Citaat van: milocomarty op oktober 15, 2012, 21:00:21
Ook de bedoeling dat je zittend gaat rijden dan Ger ? Heb 'm hier op 1.15 meter staan vanwege m'n schuine kap, had 'm eigenlijk voor het kijken toch liever op 1.3 meter gehad.

Hoi martin .

Ik denk het wel ja ,als ik met de baan hoger was gegaan kwam ik ook niet goed uit met het raam ,en mijn vriendin kan niet lang staan zo kan ze er bij zitten en alles goed bekijken .
En bij mijn oude baan was die inderdaad ook veel hoger maar als je dan aan de baan aan het werken bent en je staat dan een beetje voor over is ook niet goed voor je rug ,en als je zit kun je wat relaxter werken vind ik .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gaat erom wat jullie het prettigst vinden. Denk zelf teveel vanuit tentoonstellings niveau. En houdt ervan staand te werken..

Hoi allemaal .

Vandag heb ik eens de oude rails op de baan gelegd voor te kijken hoever ik kom met de hoofdlijn neer te legen op de baan en natuurlijk kijken of ik nog veel rails moet hebben .
Maar ik moet vooral een paar wisseles hebben ??? ,zo koop ik dus niet te veel in Utrecht .
rails van oude baan

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nou , misschien kom je die wissels wel tegen in Utrecht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 16, 2012, 20:21:32
Nou , misschien kom je die wissels wel tegen in Utrecht.

Hoi Jan .
ik moet een kleine 35 stuks hebben ben dus nu aan het kijken welke ik het eerst moet pakken denk zelf de hoofdspoor met de wissels er op  ???

gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal.

Een klein vraagje wat leggen jullie onder de rails ik zie veel meteen op het hout en dan de grind er tussen ,en jan heeft gelof ik ook isolatieplaten liggen ,wat is jullie raad  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Op de onderste baan gebruik ik 3cm polystyreen dak-isolatieplaat en op de bovenste baan heb ik 2mm kurk gebruikt.
beide zijn een uitstekende geluids-isolator.
Hier heb ik het kurk vandaan gehaald, is goedkoper dan in Nederland.

http://www.kurkonline.be/?navigatieid=9&categorieid=21

Ton
Erare humanum est

Kaal MDF, maar ja die smalspoormeuk van mij rijd zo traag dat de bijgeluiden te verwaarlozen zijn..

Citaat van: milocomarty op oktober 17, 2012, 12:31:17
Kaal MDF, maar ja die smalspoormeuk van mij rijd zo traag dat de bijgeluiden te verwaarlozen zijn..

Lol

Thx hier kan ik weer wat mee  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf