Robs Lay-out vorderingen

Gestart door robboxxx, december 18, 2013, 09:48:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niet erg hoor ;) Mij lijkt 't wel wat, ben serieus aan het kijken. Ontdekt in de USA vakantie was ik er wel van gecharmeerd, het biedt veel mogelijkheden op een wat grotere schaal en kleine ruimte.

Ah zo. en nu moet je natuurlijk van je H0n3 voorraad af  ;)


Hi Rob,


Denk toch dat voor jou Hon30 de beste keus word
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ja, H0n30 is inderdaad leuk en ik neig daar ook naar. Ik ben momenteel aan het kijken wat er te krijgen is. Sporen en wissels kan ik zelf bouwen, geen probleem. Landschap en gebouwen is gewoon H0 spul, blijft over het rollend materieel. Er zijn wat resin en 3D print modellen verkrijgbaar. Ook zijn er zat wielstellen e.d. te krijgen voor zelfbouw. En wat zelfbouw betreft; je kunt het zo gek maken als je wil, nietwaar?

Ik zit momenteel te denken over het baanplan. Ik had een mooi plan voor N-scale en ben aan het kijken hoe ik dat in een vereenvoudigde versie kan gebruiken voor H0N30. In ieder geval het thema en concept blijft overeind.

In ieder geval, succes met je nieuwe baantje Rob.
We blijven je volgen.
Hans, liefhebber On30 + H0

Je kan gewoon N materiaal gebruiken als basis, doe ik ook met 0n18.

Ton
Erare humanum est

Als je N materiaal gebruikt klopt de afstand en het formaat van de bielzen niet! Peco heeft overigens h0n30 rail en wissels

mei 21, 2014, 11:14:40 #218 Last Edit: mei 21, 2014, 11:16:52 by dutchbuilder
Ik had hier nog een lading picolo N rails uit een vorig leven.
Letterlijk gras erover en je ziet er geen barst van!
Maar ik bedoel met materiaal meer de rollende variant.
Wielstellen en lok chassis.

Ton
Erare humanum est

Druk bezig met het baanontwerp.


Mooie ruimte Rob.
Dat wordt 'n flinke yard zo te zien!
Hans, liefhebber On30 + H0

De yard wordt 2.50 m lang en 60 cm breed.  Dat is voor "N" begrippen een behoorlijk formaat.

N leent zich daar zeer goed voor......
word indrukwekkend.

Ton
Erare humanum est

Mooi rob volg je
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Aangezien ik de rails en wissels zelf bouw, duurde het even eer ik een goede methode vond om uit te testen of dat wat ik op papier had ook echt paste. Ik heb papieren sjablonen van wissels en railstukken gemaakt. Het is dus gewoon een kwestie van (papieren) railstukken uit leggen om te kijken of het past. Ik maak overigens dankbaar gebruik van de papier set van atlas.

Helaas moest ik enkele industriesporen uitrusten met nr5 wissels. De rest zijn allemaal nr6 wissels.