Flat Hill in Sn3

Gestart door usarene, december 21, 2014, 21:07:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaaf
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Goed bezig Renè  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo.

Na de boxen is ook de verlichting en frieslijst bijna gereed, nog schilderen maar dat doe ik het laatste.
De lichtbak kan opgevouwd worden en is met 2 bouten vast te zetten en dan op te hangen aan de haken.
De fotos laten wel zien wat ik bedoel.
L.E.D. is het nieuwe denken dus ben ik ook over gegaan op dit soort verlichting.
De toekomst zal uitwijzen of 4 stroken verlichting voldoende zijn.
Ook is de achtergrond blauw geschilderd en van een lijst voorzien, moet alleen nog 3 vertikale strippen maken om de achtergrond platen gelijk te houden en natuurlijk een fatsoenlijke achtergrond verzinnen.
Ik weet nog niet wat maar de vorige banen waren met veel bossen en ik wil nu wel eens wat anders, een soort vlakte of stadsgezicht.
Na het plaatsen van wat gebouwen kom ik misschien wel op een idee!

Groeten van René.

Moeilijk te zien op de foto of de lichtopbrengst voldoende is, ziet er wel keurig netjes uit René :)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Licht zat met zoveel led strips.
Ik zelf gebruik er maar twee.

Ton
Erare humanum est

Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dit lijkt me voldoende licht René.
Het is inderdaad 'n goed idee om 'n keer iets anders te doen met je achtergrond!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hallo.

Weer een beetje tijd en zin gevonden dus de rails geschilderd en gedeeltelijk in de ballast nadat de verbindingsplaatjes op de raillassen waren gelijmd.
De tongen wissels zijn iets donkerder gemaakt en de ballast iets lichter, dit moeten nieuwe wissels voorstellen.
Ook vast wat basis groensel gestrooid en het vee gebeuren geplaatst nadat er wat aan gerepareerd was.
De slinger is voor de draaischijf en de knop voor de wisselbediening, beide demontabel voor transport.
De wind-watermolen kan inmiddels draaien via een eigen pruts haakse overbrenging en 2 v motortje, alleen nog het geheel afwerken en schilderen.
De foto toont het ding zonder wieken, foto komt nog wel
Inmiddels ook een std S schaal reefer op de kop getikt, lees on30 Bachmann waarvan ik de truckstellen omgespoord heb naar 22 mm.
Daar moet ik één luik van open zien te krijgen om er nep ijs in te plaatsen en wat vuilmaak werk maar niet te vies, deze maatschappij was erg zuinig op het materiaal!
Zoals te zien weer lekker bezig geweest,als het dan ook nog een beetje naar je zin gaat krijg je steeds meer ideeen( hoe doe je dit woord juist via het toetsenbord? ) en plannen, al is af en toe even stoppen ook wel fijn.
Tot zo ver maar weer.

Groeten van René.

juni 09, 2015, 01:24:33 #68 Last Edit: juni 09, 2015, 02:03:31 by American
Geinige bediening René, die slinger voor de draaischijf.
Dat is iets om over na te denken!
Zeer inventief.
Wat de Ice Car betreft, bedoel je dan zoiets?

https://www.youtube.com/watch?v=Kt_TBYtwCto&feature=player_detailpage
Hans, liefhebber On30 + H0

Cattle ramp ziet er erg goed uit Rene
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat ziet er goed uit!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ziet er veel belovend uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die luiken van de Bachmann reefers kunnen gewoon scharnieren.

Ton
Erare humanum est

Hallo allen.

Hans, dit is absoluut niet wat ik van plan ben, maar wel even leuk om te zien.
Het heeft mij wel aan het denken gezet maar onderzoek moet uitwijzen wat mogelijk is.
Ton, ik was nog niet zo ver in mijn proberen maar dit scheelt weer, ik durf nu in elk geval wat meer met dat luik te doen.
Beide erg bedankt.
Verder heb ik nog een vraag, weet iemand hoe of wat er bij of in zo.n watermolen hoort te staan, de bedoeling is dat er een watertank voor locomotieven mee gevuld gaat worden.
Onder die tank bevind zich al wel een pomphuis, het is wel een mooie molen maar het moet wel een beetje kloppen met de werkelijkheid.
Tussen de molen en de tank loopt straks wel een weg, de afstand is echter niet zo groot tussen die twee.
Alvast bedankt.

Groeten van René en jullie weten natuurlijk ook wel :  S is ook mooi!

Ziet er fraai uit René. Lekker bezig zo.

Heb je hier wat aan voor je windmolen? http://en.wikipedia.org/wiki/Windmill Als je helemaal naar beneden scrolt, dan zie je een opstelling, windmolen en watertank
Groeten Joop, machinist Lelystad.