Swift & Co.

Gestart door Joop_L, maart 03, 2015, 14:18:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dankje Hans. :)

Ik ben voornemens om het geheel in antiekrode verdunde acryl verf te kwasten en daarna wat bewerken met een plukje staalwol.
En het dak wil ik van golfplaten maken. Had via zoekterm "golfplaten" hier op het forum een goed idee gevonden. Heb nog een oude pc staan met van die brede platte verbindingskabels en aluminiumtape ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hier heb je waarschijnlijk wel wat aan als je de deuren gaat maken.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/topic,150.0.html
Ik heb voor de Rozeburg junction plastic scharnieren gemaakt maar dat is in de loop van de tijd geen succes gebleken.
Ze breken te snel af.

Ton
Erare humanum est

Deuren komen er niet in. Open Door Policy ;)

Maar ik had ergens gelezen dat je van blik ook scharnieren had gemaakt?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

word een leuk lok loodsje
persoonlijk hadden de frame balken wat kleiner gemogen voor mij

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Frame balkjes zijn 5x5 mm.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik heb misschien wel 'n tip voor je Joop.
Aluminium golf platen kun je ook best zelf maken!
Het aluminium dekje van 'n boterkuip dat is je basis.
Bij de Kwast (of ergens anders misschien) heb je 'n apparaat van 4 Euro, daar rol je dat stukje aluminium door en heb je dan golf platen.
Hans, liefhebber On30 + H0

april 04, 2015, 21:27:17 #66 Last Edit: april 04, 2015, 21:32:35 by ger deguelle
Ik heb er zo een werkt goed :
http://www.twenga.nl/tubeknijper.html
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hey,  thanks voor.de tips! Ga ik van de week werk van maken :)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op april 04, 2015, 20:45:12
Deuren komen er niet in. Open Door Policy ;)

Maar ik had ergens gelezen dat je van blik ook scharnieren had gemaakt?

zie die link.
Maar sorry hoor, deuren horen er in.
is this the easy way out?

Ton
Erare humanum est

Nee hoor, niks easy way  Out.  Ik vind hem zonder deuren leuk.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: American op april 04, 2015, 21:12:25
Ik heb misschien wel 'n tip voor je Joop.
Aluminium golf platen kun je ook best zelf maken!
Het aluminium dekje van 'n boterkuip dat is je basis.
Bij de Kwast (of ergens anders misschien) heb je 'n apparaat van 4 Euro, daar rol je dat stukje aluminium door en heb je dan golf platen.


Die heb ik ook maar dan krijg je platen die wat te grof zijn voor On30. Werkt wel goed in schaal 1 op 35
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik ga het van de week proberen zoals in dit topic beschreven staat. Lijkt mij een prima maatje voor een golfplaten dakkie :)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: usarene op april 05, 2015, 16:45:29
Hoi Joop.

Als ik jou was , zou ik het gewoon gaan proberen via een tekening.
Het hoeft toch niet per se helemaal te kloppen? een beetje sjoemelen met de maten, nou en ?
Weet je, mijn eerste 4 wissels konden zo de kliko in, maar dank zij mijn vrienden ging ik toch weer verder, die praatte me wel door de dip heen!
Zelf ben ik ook met 0 kennis begonnen, deze kennis komt echt niet zo maar vanzelf aanwaaien !
Toen ik besloot om in Sn3 te gaan werken wist ik dat ik veel zelf moest gaan maken en daar heb ik nu nog steeds geen spijt van.
Natuurlijk zijn er momenten, weken zelfs , dat ik dacht,    ,,waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen,, maar als het dan uiteindelijk lukt ben ik best wel trots en kan ik zeggen: Maar dat heb ik wel mooi ZELF gemaakt en er is er maar ??n van in de hele wereld !
En zoals de jongens hier al zeggen: ,,Er is hulp genoeg hier, meer dan ik ooit gehad heb!
Verder moet je natuurlijk wel blijven doen waar je jezelf het fijnste bij voelt maar geef het zelf bouwen eens een kans!

Groeten van Ren?.
Hoi Ren?,
Ik snap en weet dat zelfbouw een uitermate hoeveelheid voldoening geeft. Dat gevoel heb ik dus nu met m'n locloods/werkplaats. Is nog lang niet klaar, maar het heeft geen haast. Maar, ik weet gewoon wat m'n beperkingen zijn. En zo'n draaischijf gaat mij boven de pet.

Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop
probeer het maar hier neer te zetten
wat zie je niet zitten voor een draaischijf
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Joop.

Ik respecteer je beslissing en goed dat je hier, in je eigen draadje, verder gaat.

groeten van Ren