H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 17, 2016, 19:49:07 #210 Last Edit: mei 17, 2016, 19:54:32 by dutchbuilder
Ik heb struikjes gemaakt van stukken schuim.
Je neemt een stukje schuim en dat peuter je in de goede struikvorm.
Groen of bruin schilderen met gekeurd houtlijm en dan strooi ik er Woodland Scenic schuim op.
Heel simpel maar best effectief.
Dat rendiermos is iets dat ik heeeeeel lang geleden gebruikte bij gebrek aan beter.

Ton
Erare humanum est

Nog een vraag gekleurd mos word dat dan ook geel ? zo als deze :

http://www.decofleur.com/nl/webshop/assortiment/blad-mos-en-vullers/mos/rendiermos-woudgroen-per-kg
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Geen idee Ger maar ik vind het er uitzien als een bak sla op je baan.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op mei 17, 2016, 21:06:13
Geen idee Ger maar ik vind het er uitzien als een bak sla op je baan.

Ton

Ik heb nog een doos zeeschuim liggen eens kijken wat er van te maken is
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het hoeft allemaal niet zo gedetailleerd te zijn.
Je kijkt op een afstand naar en van onder.
Op het haventje word het anders want daar kijk je tegenaan.

Ton
Erare humanum est

Wat Ton zegt gekleurd schuim werkt ook prima bestrooid met ws dit is kleurecht.

Wil je goedkoop dan moet je zelf aan de slag.

Neem stukken schuimrubber een lichte kleur, blauw en zo kleurt slecht en verf ze in de juiste kleur met textielverf (Dylon verkrijgbaar bij een kruidvat winkel). Daarna door een gehaktmolen om er vlokken van te maken. Geen blender want die gaat te snel en wordt de massa te heet.

JohnT

filterdoek, voor aquarium
beetje uit elkaar trekken, spuitlijm er op en dan strooisel
wel eerst op kleur brengen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: JohnT op mei 18, 2016, 09:07:07
Wat Ton zegt gekleurd schuim werkt ook prima bestrooid met ws dit is kleurecht.

Wil je goedkoop dan moet je zelf aan de slag.

Neem stukken schuimrubber een lichte kleur, blauw en zo kleurt slecht en verf ze in de juiste kleur met textielverf (Dylon verkrijgbaar bij een kruidvat winkel). Daarna door een gehaktmolen om er vlokken van te maken. Geen blender want die gaat te snel en wordt de massa te heet.

JohnT

Ik heb restjes polyurethaanschuim genomen die ik over had van het maken van bergen.
En dan niet snijden maar gewoon lekker peuteren met de nagels.

Ton

Erare humanum est

Aanpasing van de waterval .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ben aan het kijken voor een lokje wat van de loggers naar de haven kan rijden en wat door redelijk kleine bochten kan rijden wat kunnen jullie me hier voor aanraden en redelijk in prijs natuurlijk .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Weer verder gegaan met de waterval .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op mei 23, 2016, 10:58:02
Ik ben aan het kijken voor een lokje wat van de loggers naar de haven kan rijden en wat door redelijk kleine bochten kan rijden wat kunnen jullie me hier voor aanraden en redelijk in prijs natuurlijk .

http://minitrains.eu/index.html

Ton
Erare humanum est

Dank je voor de link Ton , we zitten te denken het plafon baan loopt goed nu willen we op de hoogte van de haven iets meer namelijk : verlengen naar links en recht met een lengte van 2,44 mtr en 30 cm breed met links een bos voor de loggers en rechts een dorp maar dat wel een trein van links naar recht kan rijden en de haven in .

Of word die 30 cm te smal om iets op te doen ????
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hey Ger
30 cm valt wel mee hoor, ik ben momenteel een baantje aan het maken van 1.80 meter op 37,5 cm als zichtbaar gedeelte met een L- been van 50 cm op 1.50 meter als schaduwstation. Dit is voor de minibaantjes wedstrijd van modelspoormagazine het weekend van 15 en 16 oktober in de Brabanthallen te Leuven. Kan moeilijk al foto's laten zien, dit moet ik even uitklaren met de wedstrijd leiding.

Citaat van: ger deguelle op mei 24, 2016, 11:39:25
Dank je voor de link Ton , we zitten te denken het plafon baan loopt goed nu willen we op de hoogte van de haven iets meer namelijk : verlengen naar links en recht met een lengte van 2,44 mtr en 30 cm breed met links een bos voor de loggers en rechts een dorp maar dat wel een trein van links naar recht kan rijden en de haven in .

Of word die 30 cm te smal om iets op te doen ????

Die minitrains is 9mm spoor H0e.
Dan is 30cm breed zat.

Ton
Erare humanum est