Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het dichtsbijzijnde station is Maasluis centrum maar dan moet je met de pont over.
Anders Rotterdam centraal , metro spijkenisse en dan de bus....
Dus een auto is veeeeeeel makkelijker, maar dan moet je er wel eentje hebben.
Ik niet dus.

Ton
Erare humanum est

Ik heb er wel 1, geen probleem dus. Trein was beter geweest, heb gratis reizen ;)

Komt wel een keer goed, lijkt me leuk, een bezoekje  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

De Betuwelijn loopt hier 500 meter vandaan maar het word lastig om daar te stoppen ;D

Ton
Erare humanum est

Ah, kijk! Kan de machinist vragen even thv de nooduitgang een ongeplande stop te maken, en of hij mij later weer op kan pikken  ;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: BvDoorn op februari 13, 2015, 15:59:03 Het onderframe past niet helemaal doch het aanpassen valt reuze mee. Die kitjes kosten niet veel dus misschien een idee voor jou. Als smaakmaker een fototje



Hoi Bart,

Kan je mij vertellen wat de aanpassingen inhouden? Ik zit er toch sterk aan te denken zo'n kitje aan te schaffen, mits de aanpassingen niet al te lastig zijn. (machinale bewerkingen enzo)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hi Joop,

Het valt mee wat je gemiddeld weg moet halen. De kit is gemaakt voor een ander chassis doch met wat aanpassingen kan het chassis Ik was op zoek naar wat foto's, maar heb ik die niet meer kunnen vinden. Wat tegenviel is dat het materiaal erg taai is doch als je een goede bankschroef hebt. een dremel of goede handzaag en vijl is het een paar uur werken. Het is een mm hier en een mm daar. De machinist zit niet bij de kit, net als de ramen (het glas). Deze is DCC mer geluid en dat past allemaal maar net.

De motor ligt door redelijk hoog in de kit, maar die is bij mij gemaskeerd met een stuk zwart styropeen.

Succes
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Bart,

Bedankt voor je uitleg.  :D

Betekent dat ik moet investeren in een dremel, een bankschroef en allerlei handgereedschappen. Dan is het misschien handiger en goedkoper om een donorlocje en zo'n kit aan te schaffen.

Ik gaat daar eens goed over nadenken.  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop, met een handboormachientje en wat op deze foto staat kom je een heel eind.
Dat co2 cylindertje hoort er niet bij.
Ton
Erare humanum est

3 items heb ik. Winkelhaak, stalen liniaal en een stanley mes :D

Toch maar eens wat erbij gaan halen. Maar eerst over 14 dagen even nog wat rollend materieel ophalen ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop
dremel is altijd makkelijk, als je eenmaal zo'n ding heb wil je niet meer zonder
bankschroef hoeft ook niet duur te zijn maar kan vaak erg makkelijk zijn

af en toe op MP zoeken of bij de aldi/lidle kijken (zijn wel imitaties maar doen het ook) ,beetje gereedschap is volgens mij altijd een goede investering.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Inderdaad Cor. Goed gereedschap is het halve werk. Ga mij eens ori?nteren.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

maart 02, 2015, 13:43:47 #146 Last Edit: maart 02, 2015, 13:50:24 by dutchbuilder
Citaat van: Joop_L op maart 02, 2015, 12:26:01
3 items heb ik. Winkelhaak, stalen liniaal en een stanley mes :D

Toch maar eens wat erbij gaan halen. Maar eerst over 14 dagen even nog wat rollend materieel ophalen ;)

Ik zag daarnet bij de Lidl zo'n zelfde vijlenset die ik heb.
Zitten ook sleutelvijltjes bij , is geen rotzooi.
ben je gelijk klaar.

Btw is geen winkelhaak maar een blokhaak.

Ton
Erare humanum est

Da's wel een handig setje. Van de week maar eens even shoppen :)

Inmiddels onderstaande railvoertuigen mogen ontvangen.;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Niet te lang wachten anders zijn ze op.

Dat zijn fraaie locjes, heb ik ook.
Alleen is het te hopen dat je geen split gear problemen krijgt.
Daar zijn die dingen berucht om.
Als ik jou was zou ik alvast replacement setjes tandwielen bij Bachmann aanvragen.
Als ze ze nog hebben zijn ze gratis.

Ton


Erare humanum est

Hebben nog niet veel meters gereden. En, maar dat is afhankelijk van LocDepot, zal dat voorlopig ook niet gaan gebeuren. Heb daar wissels besteld, krijg alleen geen respons op m'n e-mails. Kan mijn baan nu niet verder afbouwen. :S
Groeten Joop, machinist Lelystad.