on30 critter bouwplaat

Gestart door dutchbuilder, mei 23, 2017, 11:24:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooi man, doet mij wel steeds meer aan een trammetje denken. Volgens mij heb je bij het ontwerpen een beetje RTM in je achterhoofd gehad.

JohnT

Het ziet er inderdaad meer uit als een tram stelletje maar denk dat dit links en rechts in de States ook op de RTM gelijkende spoorweg bedrijven aanwezig waren. Edoch nog steeds erg mooi gemaakt!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: JohnT op september 24, 2017, 19:03:49
Mooi man, doet mij wel steeds meer aan een trammetje denken. Volgens mij heb je bij het ontwerpen een beetje RTM in je achterhoofd gehad.

JohnT

Ja zou best wel eens kunnen.
Het is niet bewust in ieder geval.
De ontwerpen zijn meer uit mijn fantasie dan echt Amerikaans.
Het is van alles wat en dat gebeurd bij smalspoor wel vaker.
Er word wat aangeknutseld in de onderhoud loodsen.
Maar vergeet niet dat Amerika groter is dan Trump country.

Citaat van: BvDoorn op september 24, 2017, 20:21:58
Het ziet er inderdaad meer uit als een tram stelletje maar denk dat dit links en rechts in de States ook op de RTM gelijkende spoorweg bedrijven aanwezig waren. Edoch nog steeds erg mooi gemaakt!

Dat tram-achtige krijg je al snel met die kleine 18 foot wagonnetjes.
En wat ik tik, er is meer dan alleen noord Amerika.
Een hele hoop modellen die Bachmann heeft geproduceerd in 0n30 komen uit de landen ten zuiden van de USA.
De USA had niet zo veel 30 inch spoor.
je verkijkt je al snel op de Denver en Rio Grande, maar dat is 3 foot spoor en dat scheelt niet zo veel met standaard spoor in vergelijking met 30 inch.

Ton
Erare humanum est

Op blz. 12 bericht 175 tikte ik; Ik ben nu bezig met een 18' combi.
Je zou hier ook een doodle bug van kunnen maken door ramen aan de voorkant te creëren.

Ik heb het chassis van de H0 44 tonner gekozen omdat die qua wheel base aardig klopt met de 18 footers die ik gemaakt heb.
Ik moest de tekening een klein beetje aanpassen om op gelijke hoogte met de wagons te komen.

Ton
Erare humanum est


Als een speer!
Er komt nog een radiator op de voorkant maar die monteer ik pas als de body geverfd is.
De reden is dat ik dan een strakke overgang krijg tussen de radiator en de body.

Ton
Erare humanum est

Overigens, ik had deze week ns bruin nodig. Potje koste 14,95 daar kwam nog verzendkosten bij :-\ .

RAL code opgezocht en naar Karwei om het te laten mengen. Perfect en een heleboel voor een tientje.

Dus als je is om een kleur verlegen zit is dit een mogelijkheid.

JohnT


Hoe breng jij dat dan aan?
kwast ?  airbrush?  rollertje?

Ton
Erare humanum est

Beide, airbrush voor de vlakken. De verf wel verdunnen. Met het penseel op leidingen handrail e.d. ook hier de verf wat verdunnen. Deze methode is voor een model wat reeds de juiste kleur heeft maar wat bijgewerkt moet worden. In het geval van de bruine verf moest een NS logo overgeschilderd (gespoten) worden dus moest de verf wel matchen met de reeds aanwezige kleur. Wat je hierbij nog wel heb is dat de bestaande verf verkleurd is door de tijd en de nieuwe verf hierdoor wat afwijkt. Deze verkleuring heb ik weten weg te werken met een wash.

Het spreekt voor zich dat je bij een nieuw model of een compleet kaal exemplaar gewoon de airbrush kunt gebruiken.

JohnT

Dat verbleken van de oude verf zie je in het echt ook.
En als de body dan gedeeltelijk word overgeschilderd dat zie je van die vlakken oud en nieuw.

Ton
Erare humanum est

Yep, maar in mijn geval wilde ik dat niet.

Hier onder de bedoelde loc, een onbewerkt exemplaar en één bewerkt en zonder NS logo.

JohnT


oktober 01, 2017, 20:45:59 #192 Last Edit: oktober 01, 2017, 21:13:42 by dutchbuilder
Dit is mijn bruine monstertje.
Die opstapjes zijn wel erg kwetsbaar , al een paar keer afgebroken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 01, 2017, 20:45:59
Dit is mijn bruine monstertje.

Je bent een echte kunstenaar met styreen, Ton!

Citaat
Die opstapjes zijn wel erg kwetsbaar , al een paar keer afgebroken.

Messing?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop