The Lounge

Gestart door milocomarty, juni 19, 2012, 18:04:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Stig!!!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

 ;D......zonder helm.

Ton
Erare humanum est

Die werkt vast niet op die loc, met z'n witte Gatsby pak... ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Je kan ook niet zien hoe smerig dat wit is.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 31, 2015, 12:53:34
Idd John, dat ombouwen stelt eigenlijk niet zoveel voor maar die bedrading onzichtbaar wegwerken zal nog niet meevallen.
1 route mogelijkheid is via de boiler naar voren en dan onder de rookkast verder, onder het voorplatform naar buiten.

Ton

Zo zit het ook in mijn Cab Forward. Ik heb nog wel het voordeel van een bordes aan de voorkant die de bundel draadjes bedekt. Verder zou ik de stugge bedrading vervangen voor decoderdraad dat is dunner en soepeler.

JohnT


Is het geen optie om stroomdoorvoerende koppelingen te monteren?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Nee dat gaat niet lukken omdat je met die koppelingen vaak niet meer dan twee aders kunt doorverbinden. Voor het digitaal gebeuren heb je er meer nodig. In het geval van mijn loc zijn dit er zo een stuk of acht.

JohnT

Heb toevallig bij het speuren naar wat anders op de site van Krois een 6 polige koppeling gezien
Groeten Joop, machinist Lelystad.

februari 01, 2015, 12:48:03 #414 Last Edit: februari 01, 2015, 13:21:13 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op februari 01, 2015, 10:18:32
Wat plaatjes. Ook een plaatje van hoe ik het smoke-unit probleem heb opgelost.

JohnT

Dat bordes is een goed idee, heb ik plek voor op de voorplecht ( in dit geval, de achterkant.) van de lok.

Is dat die speciale kit van Cor?

Citaat van: Joop_L op februari 01, 2015, 12:00:22
Heb toevallig bij het speuren naar wat anders op de site van Krois een 6 polige koppeling gezien


Je brengt me op een idee.

we hebben het over een cab forward, maar waarom deed men dat?
Een cab forward heeft alles te maken met een traject met veel tunnels, de gezondheid van de crew en het zicht op de baan.
Bij een normale locomotief doet zich het probleem voor dat in een lange tunnel de bemanning  kan stikken en of  verbranden door de rook uit de stack voorop.
Het omdraaien van een conventionele loc heeft het nadeel dat de tender voorop rijd.
Die is daar niet voor ontworpen en geeft problemen met het uitzicht en de kans op ontsporing.
Doordat het gebruik van kolen werd vervangen door stookolie kon de tender plaats wisselen en werd de cab forward configuratie realiseerbaar.
Probleem opgelost.
De rook zit achter de crew

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 01, 2015, 12:48:03 Je brengt me op een idee.
Mooi zo! Succes ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: dutchbuilder op februari 01, 2015, 12:48:03
Is dat die speciale kit van Cor?



Ja, eerst aluminiumtape waarmee je de uitlaat kan repareren daarna de kit.

Nog een weetje, de scheiding boven de schoorsteen (bij mijn cab forward) is om de rookpluim te splitsen. Zonder deze scheiding werd het dak van een lawinegalerij eraf geblazen.

JohnT

Door schade en schande word men wijzer....oopsie!

ik heb in de printplatenbak een klein zespolige stekkerset gevonden om een koppeling te maken.

Ton
Erare humanum est


Ik ben vandaag opa geworden.
Een jongetje.
Is een hele nieuwe ervaring voor mij :)

Ton
Erare humanum est