Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ah, juist! Dat ziet er inderdaad net even wat beter uit. Ga ik toepassen. Dank je Ton! (Y)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hier nog een fotootje van een schuur op mijn baan.
Daar heb ik het op toegepast.

Ton
Erare humanum est

Dat ziet er inderdaad netjes/netter uit. M'n hoekpandje laat ik zo, maar de volgende gaat op deze manier!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Je moet dan wel zorgen dat er ook licht van achteren valt anders heb je een schaduw op de achtergrond van dat dak , iets wat je niet hebt als je het spits toe laat lopen . De manier van Ton is mooier maar wel op het licht letten dus.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Da's een goeie tip Jan. Is kijken hoe ik dat ga oplossen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik heb in de Gazette een leuk artikel gelezen hoe ze dit probleem oplossen bij rotsen .
Zou je ook kunnen toepassen op gebouwen.
De schrijver schildert een rotspartij op de schaduw zodat je de schaduw niet meer ziet.

Ton
Erare humanum est

februari 02, 2015, 00:26:47 #96 Last Edit: februari 02, 2015, 00:33:22 by Joop_L
Ik heb weer een tweetal vraagjes (zo blijf ik ontopic  ;) ) Ik wil van hout een half open locloods gaan maken.
Welke houtsoort kan ik daar het beste voor gebruiken?
Welke maat voor balken kan ik het beste nemen? 5x5 0f 6x6 mm
Groeten Joop, machinist Lelystad.

https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/topic,10.135.html

Ik heb gewoon waaibomenhout gebruikt.
Cor heeft eens een partij hout voor mij gezaagd.

Ton
Erare humanum est

Nou ja! Die had ik niet gezien tijdens het doorspitten :( Had me de vragen stellen gescheeld  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Er staat zoveel ...ik moest ook even zoeken.
Ik heb wat balkjes opgemeten en ik gebruik voornamelijk 4x4 en voor de hoekbalken en de dakbalken 6x6.
Ik reken altijd terug naar de echte maten of andersom....dus x48 of :48.
Altijd makkelijk om bij het bouwen een zakjapanner erbij te hebben.

Ton
Erare humanum est

 ;) De rekenmachine op m'n iPhone heeft de laatste tijd aardig overuren gedraaid ;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

februari 02, 2015, 01:10:41 #101 Last Edit: februari 02, 2015, 01:28:29 by dutchbuilder
Ik had bij dit gebouw, verblind door enthousiasme, de beginnersfout gemaakt om het skelet in elkaar te zetten voordat ik het hout had gekleurd met azijn/staalwol.
Dus de houtlijm en de superglue gaven vlekken en was ik genoodzaakt om het hout te schilderen.

Ton
Erare humanum est

Goedemorgen Ton,

Daar ben ik inmiddels ook achter.  ;) Maar al doende leert men, dus nu eerst op maat zagen, behandelen en zuinig aan met lijmen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

ik gebruik vaak tandenstokers om lijm aan te brengen.

andere optie is een injectie spuit , eventueel met een dikke naald er op
de naald spoel ik ieder keer even schoon met water na gebruik. O:-)

http://freemodelrailroadplans.com/buildings/commercial-buildings/smith-sherlock-general-store-has-old-west-charm/
als je de tekening ziet van dit gebouwtje zijn die balken (staanders) ongeveer 4x4mm ,is in het echt al een balk van bijna 20cm
pas bij grotere constructies als deze .  http://freemodelrailroadplans.com/news/wp-content/uploads/2014/08/Coaling_station_plan_floor_00001a.gif
een kool laad installatie zie je een stuk grotere balken gebruikt worden

wat ik vaak doe is een poppetje er bij zetten en kijken of het realistisch is/lijkt

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

goede morgen heren,

Joop, heb je poppetjes?
Ander heb ik er nog wel een paar voor je.
Je zal het wel eens gelezen hebben maar ik heb een speciaal poppetje dat ik altijd gebruik.
"de Muts".
Tot vervelens toe komt zij altijd op onverklaarbare wijze in beeld.

Ton
Erare humanum est