H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

november 02, 2016, 12:46:47 #615 Last Edit: november 02, 2016, 12:53:16 by ger deguelle
Citaat van: milocomarty op november 02, 2016, 12:39:45
Als ik zo kijk Ger is de bovenste een H&S Ultra, daar zijn eenvoudig wat losse onderdelen bij te koop bij Airbrushservice Almere. Is toch een spuitje van 80 euro en met weinig onderdelen die kapot kunnen gaan. Misschien kun je het probleem eens omschrijven..

ik heb er mee proberen te spuiten maar hier en daar klopt iets niet geen verf en dan weer wel en ik doe steeds de zelfde handeling , ik wil me dat een beetje mee leren werken maar dan moet wel het materiaal goed zijn .
en de bediening werkt niet goed blijft wel eens hangen


wat op de spuit staat cx 1    1096 made in Germany

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

CX1 komt uit de H&S fabrieken, zit bij diverse startsets. Bediening kun je iets smeren met zuurvrije vaseline. Spuit ie wel met bv water of dan ook onregelmatig?


Citaat van: milocomarty op november 02, 2016, 13:03:07
CX1 komt uit de H&S fabrieken, zit bij diverse startsets. Bediening kun je iets smeren met zuurvrije vaseline. Spuit ie wel met bv water of dan ook onregelmatig?

ook onregelmatig Martin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kijken of je nozzle wel echt schoon is, naald niet krom etc. al deze kleine dingen. Lees je anders even in op het net. Of vraag advies in Almere, die jongens hebben passie voor het spul..

Citaat van: milocomarty op november 02, 2016, 13:14:42
Kijken of je nozzle wel echt schoon is, naald niet krom etc. al deze kleine dingen. Lees je anders even in op het net. Of vraag advies in Almere, die jongens hebben passie voor het spul..

ok dank je
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op november 02, 2016, 13:21:25
Citaat van: milocomarty op november 02, 2016, 13:14:42
Kijken of je nozzle wel echt schoon is, naald niet krom etc. al deze kleine dingen. Lees je anders even in op het net. Of vraag advies in Almere, die jongens hebben passie voor het spul..

ok dank je

Mijn vorige airbrush type weet ik niet meer welke, was al weer 14 jaar oud was toen rond de 100â,¬.
Deze had een nozzel en naald van 0,2 mm.
In de loop der tijd is de naald krom geworden, en de nozzel niet meer mooi rond en het ventiel werkte niet meer zoals het horde.
Ik kon doen wat ik wilde maar goed spuiten lukte niet meer.
Dus als de naald of nozzel niet meer goed is, lukt goed spuiten heel moeilijk.
Een nieuwe naald en nozzel en ventiel was net zo duur als een nieuw setje met drie maten nozzel/naald 0,2 0,3 en 0,5mm.


Nieuwe naald en nozzle voor de Ultra ongeveer 40 euro , nozzle schoonmaken met glassex en borsteltjes en ultrasone schoonmaker zou ook wel eens kunnen helpen. Weet niet of je die hebt Ger , zo niet mail me dan neem ik die zondag mee.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wat ik zelf ook wel doe is een nylon vislijntje van de juiste dikte door de nozzle halen. De naald maak ik heel voorzichtig schoon met een schuurblokje voor de rails, wel telkens naar de punt toe over de naald wrijven zodat je nooit met de punt in het blokje kan steken.

JohnT

Wij  kregen gister van mijn dochter een dosje in handen is voor de baan in de woonkamer omdat ik haar zo aan het helpen ben in haar nieuwe woning .



Deze moet ik lijmen met sec lijm ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo dat zijn mooie items Ger.
Kan je inderdaad met secondelijjm in elkaar zetten  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Met een CA lijm ja , maar er zijn ook CA lijmen die wat langer nodig hebben dan seconden lijm, ik gebruik voor Resin gewoon de super lijm van de action , die hele kleine tubetjes .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik gebruik superglue van pattex.
Ik heb vele soorten geprobeerd en deze geeft het beste resultaat.
Je heb ook gel superglue , het voordeel is dat je de onderdelen nog een beetje kan schuiven nadat je die lijm heb toegepast.
Bij echte SG  kan je dat wel vergeten , vast is vast.

Ton

Erare humanum est

Heel mooie spullen voor het weergeven van details, veel knutsel plezier Ger.

Jij komt deze donkere dagen voor Kerst zo wel door Ger.

Hans, liefhebber On30 + H0