H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: dutchbuilder op juni 23, 2016, 22:10:57
Ik vraag me alleen af of deze methode niet te groot is voor H0.

Ton

Ik heb resten van deze plant ook in huis en de aftakking van zoon blad is in verhouding van een figuur erg groot dus dit word het ook niet .
Maar we zoeken verder voor iets waar we wel tevreden over zijn maar een mooie pin tree kant en klaar ben ik Ok nog niet tegen gekomen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger 'n tip:
Bij de bloemshop of teler moet je naar Asparagus Umbelatus (bossige) vragen.
Dat is 'n fijnere soort hiervan.
Succes.
En ik vind je creaties TOP.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ger de methode met de kokosmat werkt goed je moet er alleen minder opdoen. Als je het helemaal perfect wilt hebben zou je er nog over kunnen denken om de takken van heel dun koperdraad te draaien maar dan komt jou baan niet op tijd af. Je zult een keuze moeten maken tussen perfectie en tijd.

JohnT

Citaat van: JohnT op juni 24, 2016, 09:39:22
Ger de methode met de kokosmat werkt goed je moet er alleen minder opdoen. Als je het helemaal perfect wilt hebben zou je er nog over kunnen denken om de takken van heel dun koperdraad te draaien maar dan komt jou baan niet op tijd af. Je zult een keuze moeten maken tussen perfectie en tijd.

JohnT

Dat moet ik voor de tijd gaan bomen kan ik vervangen met en met .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juni 24, 2016, 10:40:26 #394 Last Edit: juni 24, 2016, 11:51:08 by ger deguelle
Zo vanmorgen een beetje afgewerkt wat ik gister gedaan heb de stenen grijs geverfd en de eerste grondlaag weer aangebracht ,nu kijken dat ik tijd krijg voor naar Hornbach  te gaan voor modelbouwgips te hallen .



Heb ook maar bosgrond gemaakt met rooibosthee .groene thee .Russische thee en dit is wat ik zocht qua kleur

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Het ziet er allemaal heel mooi uit Ger , dat het soms voor je gevoel allemaal te langzaam komt mij bekend voor.
Zit soms lang te wachten tot de lijm is opgedroogd om weer verder te kunnen en ben dan dagen bezig het een heel klein stukje scenery.

Ja ik word er gewoon een beetje gek dat  het niet leukt met de pine trees en hoe  ik het gras  moet doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

 Pffffffffffffffffffff man heb je zoveel thee gezopen  ??? :P

Citaat van: milocomarty op juni 24, 2016, 23:50:29
Pffffffffffffffffffff man heb je zoveel thee gezopen  ??? :P

Ik drink geen thee of koffie dat is niet re drinken ik doe alles om het goed te krijgen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op juni 24, 2016, 19:32:23
Ja ik word er gewoon een beetje gek dat  het niet leukt met de pine trees en hoe  ik het gras  moet doen .

Je zou wel al kunnen beginnen met het maken van de stammen, als deze er goed uit zien kan je de volgende stap doen met het aankleden van de boomstam.
De pine trees kan je altijd later toevoegen.
Maar wat de bodem bedeking betreft (gras) kan je wat meer naar de werkelijkheid kijken.
De grond bestaat uit zand, klei ,grind, rots material.
Als je deze eerst aanbrengt kan je indien nodig deze hier en daar nog wat kleur met airbrush aanbrengen en dan toevoegen van kleine beetjes gras en mos (fine turf, flock) en dan imitatie van takjes en bladeren met je eigen mengsel (van bosgrond gemaakt met rooibosthee .groene thee .Russische thee).
Ik denk dat je dan al een heel eind komt.

Het is heel goed dat je soms even iets anders gaat doen, ben benieuwd hoe je ontwerp van je baan gaat worden in de andere kamer waar je n baan stond.

ik ga wel eens testen met gras qua kleur als ik me wat beter voel
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo het eerste laag gras zit er op  2mm , nu kijken hoe we verder gaan


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo ik moet toch voor snelheid gaan met de bomen ik weet dat er veel zijn die het anders hadden gezien maar ik ga ze met en met vervangen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik vind het er al mooi uitzien, Als de rails van balastbed is voorzien wordt het plaatje nog completer
In de toekomst kan je overwegen om de bomen te vervangen door meer gedetailleerde bomen.