H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De eerste betelling is binnen voor claudia alleen kijken voor hoe ik de orkas ga snijden dadelijk op het werk kijken of daat een lintzaag staat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Orca's zijn leuk Ger, maak er een springend groepje van met nog wat rugvinnen in het water. Die kun je volgens mij zelf wel uit klei ofzo maken..

Citaat van: milocomarty op april 29, 2016, 12:30:34
Orca's zijn leuk Ger, maak er een springend groepje van met nog wat rugvinnen in het water. Die kun je volgens mij zelf wel uit klei ofzo maken..

wil ze met een lintzaag de rug met vinnen er af zagen dan heb ik er al 3 dan een of twee met de start boven het water en een kop wat naar boven komt dan heb ik een groep van 6 .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 29, 2016, 14:30:25 #138 Last Edit: april 29, 2016, 15:52:31 by marctje
Hey Ger

Je moet volgende website maar eens rustig bekijken, www.branchlinesandbackwoods.com, deze mensen hebben iets Canadees gemaakt nml. Nitinat River Railroad en hier moet je maar eens zien naar het haven gedeelte. Ook de andere projecten zijn zeer mooi en heel mooi afgewerkt. Dit is de club van een vriend van mij.

Citaat van: ger deguelle op april 29, 2016, 12:40:13
Citaat van: milocomarty op april 29, 2016, 12:30:34
Orca's zijn leuk Ger, maak er een springend groepje van met nog wat rugvinnen in het water. Die kun je volgens mij zelf wel uit klei ofzo maken..

wil ze met een lintzaag de rug met vinnen er af zagen dan heb ik er al 3 dan een of twee met de start boven het water en een kop wat naar boven komt dan heb ik een groep van 6 .

Zo dat is zonde.
Waarom maak je geen gietmal van de rug.
Ben je ook klaar en heb je er maar 1 nodig.

Ton
Erare humanum est

Daar heb ik geen kaas van gegeten hoe dat gaat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

je zou kunnen proberen een mal te maken van klei
daarna met gips vol gieten

simpel en kost niet veel

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op april 29, 2016, 21:52:29
je zou kunnen proberen een mal te maken van klei
daarna met gips vol gieten

simpel en kost niet veel

Cor

Ik wil nu gewoon snel alles klaar hebben omdat wij 2 mei naar het ziekenhuis moeten voor claudia en dan moet ze waarschijnlijk geopereerd worden aan de drain in haar hoofd en de kans is als ze weer waker blind is wand ze heeft maar 0,000001 % dat ze me nog ziet .
Dus omdat zei dat leuk vond deze baan wil ik snel mogelijk alles doen en maken dat ze het nog heeft kunnen zien .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 30, 2016, 09:26:54 #143 Last Edit: april 30, 2016, 09:29:28 by JohnT
Citaat van: ger deguelle op april 29, 2016, 21:48:53
Daar heb ik geen kaas van gegeten hoe dat gaat .

Je neemt een plak klei, wel klei die niet direct na 24 uur hard wordt anders zit je model er in vast en dat is niet de bedoeling. Gebruik van die klei waar kinderen mee spelen, goedkoop te koop bij de Action.

Maak van die klei een dikke plak en druk de orka er voor de helft (randjes even gladstrijken langs de orka) in of zover dat het deel waarvan je een afdruk wilt er boven de klei uitsteekt. Zet rondom deze plak klei met de orka een rand van latjes waarmee je een bakje vormt. Je kan ook direct een bakje gebruiken en daar de klei daar indoen. Ik vind het gebruik van een bakje lastiger omdat je dan door het randje van het bakje niet meer goed bij de orka kan om de randjes rondom glad te strijken.

Voorzie de klei en de orka die in de klei zit van een heel dun laagje afwasmiddel of wat olie. Neem een kitspuit met siliconenkit en spuit dit in het bakje over de orka, gebruik wel transparante siliconenkit je kunt dan zien waar je de kit spuit en of er luchtbellen opgesloten zitten.

Als je klaar bent spuit je het geheel een beetje nat met zeepwater, hetzelfde water wat je gebruikt om balast aan te brengen tussen de rails. Neem vervolgens een stuk transparante keukenfolie en leg dit over de siliconen. Wrijf nu over de folie om de siliconenkit overal op de orka goed te laten aansluiten en luchtbellen weg te drukken. Laat als je tevreden bent dit alles 24 uur uitharden. Hierna kun je de siliconen van de orka aftrekken en heb je een mal.

JohnT

Citaat van: JohnT op april 30, 2016, 09:26:54
Citaat van: ger deguelle op april 29, 2016, 21:48:53
Daar heb ik geen kaas van gegeten hoe dat gaat .

Je neemt een plak klei, wel klei die niet direct na 24 uur hard wordt anders zit je model er in vast en dat is niet de bedoeling. Gebruik van die klei waar kinderen mee spelen, goedkoop te koop bij de Action.

Maak van die klei een dikke plak en druk de orka er voor de helft (randjes even gladstrijken langs de orka) in of zover dat het deel waarvan je een afdruk wilt er boven de klei uitsteekt. Zet rondom deze plak klei met de orka een rand van latjes waarmee je een bakje vormt. Je kan ook direct een bakje gebruiken en daar de klei daar indoen. Ik vind het gebruik van een bakje lastiger omdat je dan door het randje van het bakje niet meer goed bij de orka kan om de randjes rondom glad te strijken.

Voorzie de klei en de orka die in de klei zit van een heel dun laagje afwasmiddel of wat olie. Neem een kitspuit met siliconenkit en spuit dit in het bakje over de orka, gebruik wel transparante siliconenkit je kunt dan zien waar je de kit spuit en of er luchtbellen opgesloten zitten.

Als je klaar bent spuit je het geheel een beetje nat met zeepwater, hetzelfde water wat je gebruikt om balast aan te brengen tussen de rails. Neem vervolgens een stuk transparante keukenfolie en leg dit over de siliconen. Wrijf nu over de folie om de siliconenkit overal op de orka goed te laten aansluiten en luchtbellen weg te drukken. Laat als je tevreden bent dit alles 24 uur uitharden. Hierna kun je de siliconen van de orka aftrekken en heb je een mal.

JohnT

Dit is wel duidelijk thx .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb vandaag de eerste 3 grasmatjes neergelegd van Martin gaaf spul .




Zo nu eens kijken hoe ik de twee tunnel ingangen ga maken van hout of beton ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: marctje op april 29, 2016, 14:30:25
Hey Ger

Je moet volgende website maar eens rustig bekijken, www.branchlinesandbackwoods.com, deze mensen hebben iets Canadees gemaakt nml. Nitinat River Railroad en hier moet je maar eens zien naar het haven gedeelte. Ook de andere projecten zijn zeer mooi en heel mooi afgewerkt. Dit is de club van een vriend van mij.

mooie site ik kan wel de filmpjes kijken maar kan niet kijken bij de foto's op mijn laptop.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kreeg vandaag weer een pakket  binnen omdat ik de bomen niet echt mooi vond heb ik gister nog ff op het werk andere besteld ,die vind ik al mooier dan gister .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 30, 2016, 11:45:47 #148 Last Edit: april 30, 2016, 11:55:34 by dutchbuilder
http://www.spoorboom.nl/catalog/227

Ik heb deze Ger.
Kost wel ff wat maar dan heb je er genoeg.
De onderste takken bruin spuiten en ze zien er uitstekend uit voor tuitenragers.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 30, 2016, 11:45:47
http://www.spoorboom.nl/catalog/227

Ik heb deze Ger.
Kost wel ff wat maar dan heb je er genoeg.
De onderste takken bruin spuiten en ze zier er uitstekend uit voor tuitenragers.

Ton

dankje voor de link
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf