Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten.
Ik ben en was met diverse projecten bezig onder andere dat H0e baantje.
Helaas is de kwaliteit van de twee stoomlocjes van een dusdanige kwaliteit dat ik besloten heb om met de rest wat met 0n18 te doen.
Ik kwam Bij de Tramfabriek N mechaniekjes van KATO tegen voor een redelijke prijs.
Ik heb een twee asser en een vier asser aangeschaft.
De kappen zijn eigen fabricaat gesneden met die onvolprezen Snijplottert.
De weathering heb ik met het instant rust systeem gedaan.
Geen gekloot met washes en poedertjes, gewoon opsmeren , laten drogen, activator er op aanbrengen en laten drogen, voila roest, echte roest.
Ton
nog een paar plaatjes.
Je bent weer aardig op dreef. Vooral die laatste foto van de lorrie doet het heel goed. Knap spul dat roestsysteem.
Erg mooi /lelijk verroest bakkie Ton .
Weer mooi werk Ton.
Als het echt roest is, niet op metaal gebruiken. :wink:
JohnT
Om even een indruk te geven hoe klein dat spul is.....
Ton
p.s. Ik noem het de "Calimero class"
(https://www.cosgan.de/images/more/bigs/a102.gif) Allemachtig
Citaat van: dutchbuilder op oktober 16, 2021, 11:41:53
Om even een indruk te geven hoe klein dat spul is.....
Ton
p.s. Ik noem het de "Calimero class"
Dat is toch niet klein Ton :wink:
Nee niet voor jou :laugh:
T scale?
Ton
Het vier assertje loopt wat minder goed dan de twee asser versie maar is wel leuk geworden.
Ik heb ook een deurtje in dit locje moeten maken want anders zie je (of juist niet) de geamputeerde voetjes van de bestuurder.
Met dank aan Cor die mij er op attent maakte dat de KATO chassietjes ook te koop zijn bij meneer Conrad.
Ton
Filmpje......
De minimum radius is 15cm en de grote bocht heeft een radius van......wait for it.........18,5cm.
Ton
Klein maar fijn Ton. Leuke modelbouw.
ben benieuwd wat het gaat worden.
JohnT
Citaat van: JohnT op november 12, 2021, 10:32:26
ben benieuwd wat het gaat worden.
JohnT
Ik ook , eerst maar eens die PECO electrofrog wissels op de goede manier aan zien te sluiten.
Ik dacht dat die het zelfde waren als mijn 0n30 wissels, maar daar vergis ik mij in.
Ik heb het nu rijden zoals je heb gezien maar als die tongen geen goed contact maken staat de handel stil op de wissel.
Ton
Ja ben er inmiddels ook achter dat de tongen als schakelaar werken, anders hartstuk met een relais bedienen. Zo'n schakelaartje met een hefboompje kan ook daar de hefboom van de servo tegenaan laten komen om te schakelen, als je tenminste met servo's werkt.
JohnT
Ik was niet van plan om met servo's te gaan werken, gewoon simpel houden maar dat word je wel lastig gemaakt met die wissels.
Als het nu een opstelspoor was geweest met een wissel aan 1 kant dan was het simpel geweest maar er zit er nog eentje aan de andere kant.
Dat tussenstuk staat ook spanningsloos op 1 rails, komt er ook nog eens bij.
Met andere woorden , een lastige situatie.
Ton
De rij spanning is niet aangegeven.
Ton het is een simpel baantje, je kunt ook een schakelaar als wisselsteller gebruiken. Men boort dan een gaatje in de hendel van de schakelaar hier komt de steldraad in.
Zoiets als op het plaatje.
JohnT