Ik zal hier verder gaan met de algemene ontwikkelingen van mijn Ntrak light modules "New Eastbrook". De voorgaande ontwikkelingen zijn te zien op:
http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/n-spoor/new-eastbrook-1 (http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/n-spoor/new-eastbrook-1)
Als start hier nu de huidige stand van de eerste module bak. Op het New Eastbrook Terminal Warehouse staan de eerste dakopbouwen en daarachter is de uitbreiding van McFaddens Hardware & Tools manufacturing te zien. Vooraan New Eastbrook tower die het drukke verkeer bij deze junction regelt.
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%2011-05-12%20A.jpg)
I'm Impressed Lars, ziet er top uit.
Mooi geheel.
JohnT
Ziet er goed uit!
Een maandje verder, even een stand per heden. Gaat niet snel, maar iedere vooruitgang is er ??n.... Eens een plaatje van een andere zijde.
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%20180612%20A.jpg)
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%20180612%20B.jpg)
Cool !!
Klein maar fijn ,indrukwekkend!!!
Ton
Ik sluit mij aan bij de eerdere berichten: een mooi resultaat tot nu toe. Ik volg dit topic met interesse.
Ziet erg gaaf uit.......
Allen dank voor de positieve reacties :) De bak krijgt langzaam aan inderdaad de uitstraling die ik graag wilde. Deze week helaas niet veel kunnen doen, avondvierdaagse en vandaag verjaardagspartijtje van de jongste die negen wordt. Volgende week maar weer verder.
Ik heb een potje met vet..........langzame maar bevredigende progressie heeft ook z'n pluspunten ;)
Nu ik weer enigzins uit mijn modelspoorbouwdip ben gekomen en na deelname aan Rail 2013 met Meesville wordt het weer tijd om de draad op te pakken met de New Eastbrook modules. Bijgaand wat (wazige) foto's van de stand heden. Kwestie van even wat rails leggen en nog wat gebouwen maken. Het tempo van Ger zal ik niet redden maar laat ik voorzichtig zijn en streven naar een rijvaardige staat met de meeste gebouwen af per eind dit jaar :)
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2004-03-13%20A.jpg)
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2004-03-13%20B.jpg)
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2004-03-13%20C.jpg)
Ziet er goed uit
Nice je weer bezig te zien ! Dit weekend nog naar OntraX ? Ben zelf 3 dagen te vinden in de demo ruimte........................of niet ;D
Fijn dat je weer bezig bent LE.
Mooi, die gebouwen vind ik nog steeds super vooral doorgaan.
JohnT
Heren, dank jullie, ben zelf ook wel weer blij dat ik verder ga. Ik weet niet of alle gebouwen die op de eerste module staan, die tegen de achtergrond, er uiteindelijk op komen. Denk nu meer aan wat grotere gebouwen. Deze kunnen dan elders eens gebruikt worden. Vandaag in ieder geval weer even gestart met het spelenderwijs leggen van wissels om te kijken hoe e.e.a. uitkomt en of het bevalt. En dan binnenkort langzaam aan weer wat rail gaan vastleggen. Ondertussen eens weer een gebouw projectje oppakken.
Succes, ben benieuwd.
JohnT
Even een bewijs dat ik daadwerkelijk bezig ben :) Elke avond een stukje en dan kom ik er vanzelf wel.... Niet mijn meest favoriete deel van de hobby, maar ja, zonder rails kan ik beter een andere hobby gaan starten ;D
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%2011-03-13.jpg)
De middelste module is de bak met de meeste wissels waar je vanuit de hoofdsporen zowel naar de ene als de andere kant van New Eastbrook Industrial district kan komen. Ik laat de wissels vooralsnog zonder aandrijving en gewoon met het handje omzetten.
Ziet er mooi uit zo'n wisselstraat.
JohnT
Moet je dan strakkies de boel niet weer slopen om bv de punt te polariseren. Zou jammer zijn...
ik word al gek van een gewone wissel zwijgen van zo een ;) maar ziet er heel mooi uit zoon ding ;)
Eigenlijk hoef je niet eens te rijden over zo'n wisselstraat, er alleen naar kijken is al een waar genoegen ;) Maar, als het contact goed schoon is van de wisseltong punten tegen de rail aan dan is er ook met DCC geen probleem om niet met polarisatie te werken. Deze combinatie al eerder in het vorige railplan gebruikt en nooit problemen ondervonden. Alleen zorgen dat de geisoleerde raillasjes op de juiste plekken zitten. Deze "ingewikkelde" wissel is voor leken te doen.
Ger wat dat betreft heeft het probleem waar jij tegen aan liep mij wel verwonderd. Wat mij ook verbaasde was de geleiding van de gebruikte ballast. Bij onze club worden eigenlijk alle wissels niet van polarisatie voorzien en wordt alles keurig ingebed en er zijn alleen problemen met de stroom op wissels/rails als deze niet goed schoon zijn en als het puntstuk niet goed contact maakt wat met heel licht buigen en nogmaals goed schoonmaken vaak snel verholpen is.
Zelf heb ik wel gebruik gemaakt van de Conrad aandrijvingen. Hoewel ze goed werken vind ik het een heel gedoe om deze goed onder de wissel te krijgen en het stangetje goed tussen de houder. Bij het aanbrengen heel wat verwensingen uit geroepen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen op de Tortoise en Cobalt aandrijvingen, hoewel die wel een stukkie duurder zijn dan de Conrad. Deze heb ik van Conrad gebruikt (met eindafschakeling): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/219999/Wisselaandrijving-Schaal-Universeel (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/219999/Wisselaandrijving-Schaal-Universeel)
Even een filmpje van de Peco code 55 double crossover tijdens test.
Peco Double Crossover N scale code 55 test run (http://www.youtube.com/watch?v=zaIh4TFK8pw#)
Mooi om te zien ;)
Citaat van: nycentral op maart 12, 2013, 18:41:34
als het puntstuk niet goed contact maakt wat met heel licht buigen en nogmaals goed schoonmaken vaak snel verholpen is.
Lars-Erik, ik neem aan dat je hier de tongen bedoeld? Want aan het puntstuk zelf is weinig te buigen...
De zogenaamde insulfrog wissels zijn ook DCC friendly... Daar is het puntstuk helemaal niet van spanning voorzien. Voor veel locs levert dat ook geen problemen, maar er zijn er ook zat die daar door gebrek aan spanningopname stil vallen.
Mooie crossover trouwens! ;)
Citaat van: Nuffield10/60 op maart 12, 2013, 21:14:21
Lars-Erik, ik neem aan dat je hier de tongen bedoeld? Want aan het puntstuk zelf is weinig te buigen...
Uuhh, inderdaad ;) Dacht al, wat buigt dat rottig... Maar inderdaad, de tongen. Dank je voor de correctie Jeroen :-)
Hoewel de crossover hier ook functioneel is, wilde ik sowieso deze wissel eens ergens verwerken omdat ie inderdaad zo fraai is ;D
Een ander voordeel vaak van een Amerikaanse baan om zwakke stroomplekken te overbruggen: grote loks en in serie/consist rijden :)
Het is weer een lekker zootje op de bakken, met andere woorden ben lekker bezig ;D
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%2015-03-13.jpg)
Ziet er indrukwekkend uit ;)
Yep lekker opgeruimd ;) ;D
L.E. het stukje over je dip in de nieuwsbrief kwam zeer bekend voor, mooi dat we ons over zulke dingen toch uiteindelijk heen zetten.
Citaat van: Janbouli op maart 15, 2013, 23:18:14
L.E. het stukje over je dip in de nieuwsbrief kwam zeer bekend voor, mooi dat we ons over zulke dingen toch uiteindelijk heen zetten.
Tja, volgens mij heeft iedere modelbouwer daar wel in meer of mindere mate last van. Maar begrijp ik hieruit dat je ook even wat inspiratie en motivatie mist Jan? Het is nog best rustig vanuit jouw kant de laatste tijd, maar zal vast tijdelijk zijn ;D
mmm, ik ben op het ogenblik bezig met een kit , de Hinkle Milling Company van Laserkit en met een CD Diorama Challenge op nScale.net. De Hinkle mill , post ik hier als die klaar is en de CD diorama laat ik hier ook wel zien. Ben wel iedere dag maar een half uurtje tot een uur bezig, komt ook omdat ik iedere dag moet werken en blij ben als ik voor de buis zit en niks kan doen.
Bak drie vrij gemaakt om kurk te leggen en tevens nog een foto van bak twee met de wisselstraat zoals het tot nu toe is gelegd.
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2020-03-13.jpg)
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2020-03-13%20B.jpg)
Kurk ligt er op en even de freighthouse geplaatst om de positie van het gebouw en de rails beter te kunnen bepalen. Het gebouw moet nog gerepareerd worden, is inmiddels 11 jaar geleden gebouwd en wat beschadigd door de jaren heen....
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%2022-03-13.jpg)
Dat vrees ik dus ook , dat ik straks een heleboel gebouwen kan gaan repareren voordat ze eindelijk op de baan komen.
Citaat van: Janbouli op maart 22, 2013, 23:07:09
Dat vrees ik dus ook , dat ik straks een heleboel gebouwen kan gaan repareren voordat ze eindelijk op de baan komen.
Vervallen pandje langs de baan is ook zeer realistisch hoor! ;D ;D
Citaat van: Janbouli op maart 22, 2013, 23:07:09
Dat vrees ik dus ook , dat ik straks een heleboel gebouwen kan gaan repareren voordat ze eindelijk op de baan komen.
Ligt er aan hoe vaak je het verplaatst.... ;) Dit gebouw is tig keer opgeborgen en weer neergezet, heeft onderste boven aan de module vastgezeten, volgens mij zelfs eens gevallen, dus ik heb flink m'n best gedaan om er niet te voorzichtig mee om te gaan ;D Maar op zich is e.e.a. zo weer gefixed. En een beetje vervallen is zeker fraai!
Je hebt weer lekker de gang er in.
JohnT
Citaat van: JohnT op maart 23, 2013, 07:58:42
Je hebt weer lekker de gang er in.
JohnT
Hij gaat inderdaad weer lekker John. Ben elke avond wel weer even met de hobby bezig en dat werpt toch weer zijn vruchten af, ook qua ontspanning na het werk. Schiet aardig op met het leggen van de rails. Medio april kan ik dan weer verder met het maken van gebouwen die op de bakken komen.
(http://www.phlfrra.com/forum/New%20Eastbrook%2027-03-13%20B.jpg)
Gaat idd lekker LE, ook goed te horen dat je je ontspanning er weer in vind...
Goed zo en nu maar volhouden. Zal niet altijd lukken heb zo ook mijn momenten maar ik ga dan toch naar boven en vind dan altijd wel wat om te doen.
JohnT
Het gaat niet snel maar alle sporen zijn gelegd en nu de komende tijd maar een aantal wisselaandrijvingen gaan aansluiten en de bedrading onder de bakken een beetje netjes organiseren....
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2018-06-13A.JPG)
(http://www.phlfrra.com/af/New%20Eastbrook%2018-06-13B.JPG)
Niet zo snel of niet, wel lekker bezig !
Ziet er goed uit ;)
Mooi emplacement.
JohnT
Mooi geheel LE, nou nog het ballasten en de scenery, met deze temperaturen niet zo'n prettig tijdsverdrijf ;)
Citaat van: Janbouli op juni 19, 2013, 11:57:51
Mooi geheel LE, nou nog het ballasten en de scenery, met deze temperaturen niet zo'n prettig tijdsverdrijf ;)
Droogt lekker snel Jan.
Ton
Na een lange tijd eens een railfanning trip naar New Eastbrook gemaakt.
(http://www.phlfrra.com/Derby%202015/Derby2015%20(23).jpg)
(http://www.phlfrra.com/Derby%202015/Derby2015%20(1).jpg)
(http://www.phlfrra.com/Derby%202015/Derby2015%20(7).jpg)
(http://www.phlfrra.com/Derby%202015/Derby2015%20(9).jpg)
(http://www.phlfrra.com/Derby%202015/Derby2015%20(35).jpg)
leuke plaatjes.
Ton
Sfeervol!
Yes hij is er weer, mooie plaatjes.
JohnT
Ik vind vooral de zwart wit super mooi .
Allen dank voor de positieve reacties 😊 Hoewl niet zeer actief op het forum volg ik e.e.a. wel. Zal proberen vaker wat te plaatsen dan eens in de twee jaar....
Mijn favoriet is die in kleur met Terminal wharehouse.
Fijne platen Lars-Erik !!