Vingeroefeningen

Gestart door milocomarty, december 20, 2015, 22:39:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind de wagon ook wel mooi daar gaat het niet om. Ik vind alleen dat het stof bij deze wagon zo in de naden gelopen is.

JohnT

Is dat nu niet net waar al het stof en vuil het meeste blijft zitten John..

Neem duizend gebruikte wielstellen en ze zien er allemaal verschillend uit. Bij de een loopt het vet eraf. De volgende heeft veel stof opgelopen in een droge perode. De ander ziet er uit als nieuw (komt waarschijnlijk net uit de werk plaats). Het is net als mijn auto. In de herfst niet schoon te kijgen wegens alle rotzooi op de weg van de boeren. In de zomer stoffig en na een vorst periode wit van het zout. (ik was hem maar eens in de twee a 3 maanden). Het is maar net wat je wilt nabootsen. Volgens mij heeft Martin het beeld van een al jaren gerbuikte en niet echt goed onderhouden wielstel best goed nagebootst.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Meer drek en andere rommel, paar  Ammo enamel producten op de trucks. Wat nature effects damp earth op trucks en wielen gevolgd door fresh engine oil op de lager liggende delen,the journal grease bearings en de wiellagers. Als laatste dan nog wat streaking rust effecten....











Snap eigenlijk niet dat ik het doe van je ziet er bijna geen hol van..

Het is denk ik een beetje te glanzend geworden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Zo wat meer lopen knoeien met de tankjes, met de airbrush wat  Vallejo chipping medium verdund met wat gedemineraliseerd water en een drupje flow improver over de bovenzijde van de tans gespoten. Na een korte droog tijd verder met een dunne laag Vallejo base grey 3:1 verdund met airbrush thinner. 15 druppels base grey met 5 druppels  thinner en 3 druppels flow improver. De flow improver voorkomt een beetje de zo genaamde tip dry die eigen is aan acryl.Na een korte droogtij een volgende laag maar dan over de bovenzijden van de tanks, de base grey 2:1 met wit, 10 druppels base grey , 5 druppels with, 5 druppels thinner en 3 druppels flow improver. Alslaatste een 50/50 mix van base grey en wit, deze puur over de naden, randen etc zetten. Dit is wat de militairen het zo genaamde pre shaden noemen.Door met een steeds iets lichtere tint te werken geef je eigenlijk een beetje het licht weer wat er op staat. Na een korte droogtijd, toch een voordeel aan acryl, begint het chipping proces. Eigenlijk het meeste simpele wat er is. Je maakt met een zachte kwast en schoon water de verf weer nat en deze laat dan los van de ondergrond. Het proces is relatief manipuleerbaar maar ook compleet willekeurig. Dat maakt het eigenlijk zo leuk. Telkens je kwassie effe door het water, heb 2 bakkies staan, een om te spoelen de ander met schoon water. Was begonnen met het roesten op Rijswijk en kwam er op de laatste dag achter dat ik misschien toch beter de decals had kunnen verwijderen. Ze kwamen door de roest tinten heen en eigenlijk stoorde me dat wel. Nu na de kleurlaag en het chippen heeft het toch wel een aardig effect, het schijnt licht roestig door de verflaag heen. Ieder nadeel heb z'n voordeel heb ik ooit een 020'er horen zeggen..
Straks nog wat extra's in chippen en andere dingen met acryls voordat de eindlaag blanke lak erop kan en het leuke werk met enamel washes, grimes en streaks kan beginnen...
















Het wordt mooi Martin, het doorschijnen van die deals vind ik juist wel wat hebben hoor!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Thanks for sharing. Het heeft wel wat dat de decals door de verf en roest komen. Geeft er niet iets meer het doorleefde gevoel van weer.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ben er ook niet ontevreden mee, geeft idd wel een leuk effect..

Goed effect , misschien heel voorzichtig met een vaste hand hier en daar de verf van de letters aanbrengen.

Ton
Erare humanum est

mooi gedaan, is de koppeling bij deze car lager gezet?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Nope, die zit zo lelijk laag. Is alleen vervangen door een Kadee 148 met box..

Ziet er inderdaad mooi uit.  Ik ben ook erg blij met de uitleg hoe je eea gedaan hebt. Kan ik mooi weer van leren.