Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Met zo iets omvangrijks, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Ik ben meestal met kleinere modules (200x75 cm.) bezig.
Maar als ik zo kijk, is er wel plaats genoeg van wat je wil gaan maken Ger.
Ik blijf het in ieder geval zeer geïnteresseerd volgen.
En ik ben ook blij voor jou, dat je de draad weer hebt opgepakt!
Apropos Ger, ik heb nog steeds voor jou magazines van NMRA en Scale Rails liggen.
Die moeten toch 'n keer overhandigd worden.
Misschien met Eurospoor?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op mei 19, 2015, 14:50:51
Met zo iets omvangrijks, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Ik ben meestal met kleinere modules (200x75 cm.) bezig.
Maar als ik zo kijk, is er wel plaats genoeg van wat je wil gaan maken Ger.
Ik blijf het in ieder geval zeer geïnteresseerd volgen.
En ik ben ook blij voor jou, dat je de draad weer hebt opgepakt!
Apropos Ger, ik heb nog steeds voor jou magazines van NMRA en Scale Rails liggen.
Die moeten toch 'n keer overhandigd worden.
Misschien met Eurospoor?

eurospoor sla ik over dit jaar denk ik zo ik ga met Jan al naar frankfurt anders word het mij te veel helaas
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed om te zien dat je weer lekker bezig ben Ger  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zo heb vandaag bij locdepot 10 flex rails besteld voor de stoom yard daar moet ik een eind mee komen denk ik zo  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, Goed te zien dat je weer bezig bent. Creativiteit moet je niet stoppen. Ik kijk weer uit naar de foto's en voortgang.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


heel goed dat je weer aan het hobbyen gaat
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Vraagje aan jullie ik heb nu al een behoorlijke tijd gekeken naar voorbeelden is er een richtlijn waar wat staat in volgorde ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op mei 20, 2015, 10:24:39
Vraagje aan jullie ik heb nu al een behoorlijke tijd gekeken naar voorbeelden is er een richtlijn waar wat staat in volgorde ?
Van wat  Ger?

Ton
Erare humanum est

Ik bedoel hier mee de :

De zand .kolen.ontslaken.water
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goeie vraag Ger. Als je naar foto's kijkt uit grootmoeders doos dan lijkt het dat niet dezelfde logica gebruikt wordt; Ik heb ooit ergens volgende vuist regel gelezen;
1. Loc wordt onslakt voordat hij op stal gaat. Dus ontslakkings kuil als onderdeel van je inloop sporen naar het depot. (grotere depots hadden minimaal een inloop spoor en een uitgaand).
2. Bij het op stal zetten wordt voldoende water gebunkered om niet droog te stoken als hij warm op stal staat. Iedem met de kolen. Dus zou je denken aan eerst water en dan kolen bij het inlopen van de lock. Dit houdt in dat bij bedrijfstelling (dus naar buiten gaan) eerst de kolenbunker komt en dan het water.
3. Zand is als laatste voor zo ver ik weet (bij in bedrijfstelling).

Ga je van bovenstaande uit dan heb je een inloop spoor met ontslakkings kuil paralel lopend aan het uitgaande spoor. Kolenbunker en water moeten zowel het inloopspoor als het uitgaande spoor kunnen bedienen. Zand is alleen op het uitgaande spoor en maakt denk ik niet uit waar die staat. (aan het begin of einde van de syclus) als hij maar niet naast het water staat denk ik.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Opzet van het depot van Zutphen anno 1905 PDF
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Thx mannen hier heb ik wat aan nu eerst ff kijken voor gebouwen dat ik weet hoever alles uitelkaar ligt kwa rails
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , ik heb deze coaling tower voor je nog in de doos.



Of deze , die heb ik al grotendeels gebouwd.



Je mag kiezen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N