Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ja weet het niet terzake doende opmerking, maar een cm of 3 aan roofmate bovenop je deuren zal het rijgeluid aanzienlijk verminderen. Wordt bij ons in de club erg veel gebruikt..

Die deuren zijn waarschijnlijk opdekdeuren? In dat geval vormen ze wel behoorlijke klankkasten, waar je zelfs met roofmate denk ik niet veel aan verhelpt. Vol laten lopen met styro-dinges korrels helpt misschien een beetje.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 17, 2012, 13:39:49
Die deuren zijn waarschijnlijk opdekdeuren? In dat geval vormen ze wel behoorlijke klankkasten, waar je zelfs met roofmate denk ik niet veel aan verhelpt. Vol laten lopen met styro-dinges korrels helpt misschien een beetje.

Hoi gerard .

Ja het zijn opdekdeuren , ik heb een plaat isolatie of te wel roofmate en ik vind het geluid wel mee valen .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ok, dank voor je ervaring (die had ik niet, het was slechts mijnvermoeden).

Goed om te weten Ger.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi allemaal .

Gister avond ben ik en mijn vriendin gaan kijken naar voorbeelden van bergen waar ik ook mijn brug in kan verwerken ,het komt alleen maar op het lage gedeelte van van de baan te staan maar wat vinden jullie er van  ::)

Dit heb ik in gedachten voor mijn brug  8)

En dat voor de rest van die tafel .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


mmmm , Miniaturwunderland als ik me niet vergis, die hebben een beetje meer ruimte , maar daarom doen wij het in N-schaal he Ger.
Ben je er wel eens geweest in Hamburg, denk dat ik van de winter eens ga.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 18, 2012, 12:51:31
mmmm , Miniaturwunderland als ik me niet vergis, die hebben een beetje meer ruimte , maar daarom doen wij het in N-schaal he Ger.
Ben je er wel eens geweest in Hamburg, denk dat ik van de winter eens ga.

Ja moet dat te doen zijn in N zijn die berg word dan 2 meter lang 83 breed ,maar wat vinden jullie er van ?
Hamburg jan ben ik nog niet geweest helaas wil ik wel een graag heen ja .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Om heel eerlijk te zijn Ger zou ik de berg veel en veel kleiner maken zodat je meer plaats over houd voor wat industrieen en dergelijke waar je wat met de treinen kunt doen. Die rots partij is leuk als je een hele grote ruimte hebt en een stuk wilt hebben waar je je trein rond laat rijden, zoals in Miniatur Wunderland. Ik dacht dat je helemaal weg was van de Colorado and Eastern, die heeft ook wat bergen en bruggen , maar niet zo overheersend .

Natuurlijk is het jou baan, en je moet doen wat jij leuk vind, maar je vroeg om een mening dus bij deze.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ger, heb je enig idee wat je wil gaan bouwen? Het zou leuk zijn als je zelf al een idee hebt waar je naar toe wilt. Maar dat heb ik nog niet gezien.

Citaat van: Janbouli op oktober 18, 2012, 15:14:47
Om heel eerlijk te zijn Ger zou ik de berg veel en veel kleiner maken zodat je meer plaats over houd voor wat industrieen en dergelijke waar je wat met de treinen kunt doen. Die rots partij is leuk als je een hele grote ruimte hebt en een stuk wilt hebben waar je je trein rond laat rijden, zoals in Miniatur Wunderland. Ik dacht dat je helemaal weg was van de Colorado and Eastern, die heeft ook wat bergen en bruggen , maar niet zo overheersend .

Natuurlijk is het jou baan, en je moet doen wat jij leuk vind, maar je vroeg om een mening dus bij deze.

Ja jan het klopt ik ben echt weg van Colorado and Eastern maar omdat daar een berg in zat dacht ik hier aan die berg ik het midden van de kamer dat de trein er om heen en een beetje er door .
en industrieen en dergelijke daar heb ik nog plaats voor langs de muren van de kamer en dat is bijna 8 meter lang en ik wilde de wissels gaan gebruiken van peco small radius
gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik dacht dat hij hier

naar toe wilde .

Maar dat heeft niets met de  berg te maken van Miniatur Wunderland, die is er puur voor mensen die denken dat Amerika er zo uit ziet , Miniatur Wunderland is erg leuk om te zien, maar of gedeeltes daarvan leuk zijn om zelf te bouwen en vooral te rijden ???

Ger google eens wat , bijvoorbeeld Colorado Railroad, en vul dan dat baanplan in met scenes.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ger die berg in het midden van de kamer doet er speelgoed achtig aan, maar als je dat leuk vind , moet je dat doen. ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: usronald op oktober 18, 2012, 15:23:09
Ger, heb je enig idee wat je wil gaan bouwen? Het zou leuk zijn als je zelf al een idee hebt waar je naar toe wilt. Maar dat heb ik nog niet gezien.

Ik wil  echt in grote lijnen blijven zoals ik al eerder aangegeven heb kwa spoor en zo spreekt die baan mij zo goed aan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf