LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Begrijp me niet verkeerd Paul ik vind ze geweldig , maar die Packard met zn oogjes zou zo in Thomas de trein passen  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

yup, ziet er een beetje oenig uit idd. Het is blijkbaar wel volgens prototype:

JHM had transparante "oogjes" meegegeven. Deze zijn voor mijn gevoel iets te groot. Net vissenogen. Nu moet je er wel rekening mee houden dat de oogjes er om het moment van fotograferen pas net op zaten. Ik had ze met transparante houtlijm gemonteerd en die was nog niet transparant geworden. Datzelfde zie je ook bij de "hub-cap" rechtsvoor. Inmiddels zijn de oogjes doorzichtiger geworden en vallen ze dus minder op. Maar het blijft een idioot gezicht  ;D

juli 11, 2013, 16:30:51 #167 Last Edit: juli 11, 2013, 16:33:08 by Janbouli
Wow , ga je dit prototype nabouwen, vind die beschildering helemaal te gek. Als je fotos van de zijkant recht van voren hebt , zou je dit op karton uit kunnen printen en die boxvorm mee kunnen maken, lijkt me te doen, zeker voor jouw handige handen  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zoiets?
Alleen zou de res. van de foto wat hoger mogen zijn.

Ton
Erare humanum est

Yep , die in hoge resolutie. FF zoeken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

juli 12, 2013, 08:12:29 #170 Last Edit: juli 12, 2013, 08:38:35 by CSX 6400
Eigenlijk was dat niet de bedoeling, maar het is een mooie truck en - mits goed uitgevoerd - een leuk detail op mijn baantje. De opbouw lijkt me niet al te lastig. Het is idd vooral de opschriften die dit projectje maken of breken. Allereerst de packard maar eens een rood kleurtje geven.

Eigenlijk kwam deze truck - waar er overigens maar ??n van bestond - alleen tussen Toronto en Hamilton, maar een uitstapje over de grens is nog net te rechtvaardigen.

Dit zijn de enige twee foto's van de zijkant die ik kon vinden. De tweede heeft een betere resolutie maar daar staat wel een paal voor  :-\


http://farm5.staticflickr.com/4039/4368668697_b29db737c9_z.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3048/2953054618_d98e0db101_o.jpg

Ik heb nog wel wat foto's in zwart-wit kunnen vinden.


@Ton, bedankt! daar kan ik alvast wel wat mee. De resolutie is volgens mij wel voldoende. HO is geen O  ;)

Groet,
Paul


En ik heb niet helemaal meegekregen wat je met die vraag bedoelt  ;) Wat bedoel je precies?
De basis is een JHM Packard.


Deze is wat beter Paul....

Ton
Erare humanum est

Bedankt die is idd beter! Helaas wordt het project een weekje uitgesteld. Ik heb namelijk mijn truck verpest  :'(  Ik wou de verf eraf halen. Zonder er over na te denken gebruik ik terpentine. Dat was dus totaal geen goed idee! De hele truck werd helemaal week. Daarbovenop kwam nog dat door het week worden veel dunne stangen afbraken - bij lichte aanraking - op plaatsen die niet te repareren zijn. Ik ben bang dat hij total loss is. Ik heb hem nu verweerd (voor de eerste keer) en de eens zo trotse truck met oogjes wordt een roestend wrak ergens in een hoekje op mijn baan. Inmiddels maar een nieuw setje kopen en gewoon weer overnieuw beginnen. Nu moet het lukken!  ;D

Groet,
Paul


Da's balen Paul... !

Aan de andere kant, no pain, no gain. Leren en doorgaan, en als (klein) extraatje: een start voor je scrap-yard... ;)

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: CSX 6400 op juli 12, 2013, 09:30:11
En ik heb niet helemaal meegekregen wat je met die vraag bedoelt  ;) Wat bedoel je precies?
De basis is een JHM Packard.


Waar je deze trucks koopt.

JohnT

Verf kun je vaak met remolie van plastic verwijderen zondert het plastic aan te tasten, wel ff testen. Object een tijdje in een remoliebadje leggen en de verf bladdert er vanaf.

JohnT

Hier nog wat meer foto's



En de volgende heb ik van Flickr, is de grotere uitvoering van de andere foto's



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

juli 13, 2013, 07:21:18 #179 Last Edit: juli 13, 2013, 07:23:56 by CSX 6400
@ Gerard,
Precies. Hij doet het ook goed als een stuk rommel. In die tijd was 1 op de 10 trucks een Packard dus het is heel goed mogelijk twee Packards te hebben op ??n baan.

@ John,
Ik heb hem gekocht op een standje met nog veel meer JHM en andere amerikaanse auto kitjes op Houten. Hij vroeg er 11,15 voor. Hij had meerdere exemplaren van deze Packard liggen. Ze zijn ook op ebay te vinden. Al zie ik er maar 1 aangeboden met een redelijke prijs. Ik begrijp dus dat ik snel moet zijn  ;D

De volgende keer zal ik dan maar eens die remolie proberen. Hopelijk is dat nog niet nodig bij de Packard want die moet nu in ??n keer goed gaan.

@ Jan,
Bedankt voor de foto's die had ik ook al gevonden maar ik kreeg ze alleen van flickr met resolutie verlies. De firma van de truck bestaat blijkbaar nog altijd en heeft de truck zelf altijd bewaard. Uiteindelijk is hij wel naar een museum verplaatst.

Groet,
Paul