LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

 ;)

H? Bill en George kom eens even kijken.
H? gatverdamme, John wat is dat nou.
Geen idee, het ziet er niet uit als iets van deze aarde.
Zou het iets met die meteorieten van de laatste tijd te maken hebben?
Wie weet, maar het ligt in de weg en als het niet opzij wil dan rij ik er gewoon met de Forney overheen.




Het is lente! (en de bewoners van LDC West houden er blijkbaar niet zo van)

Groet,
Paul

Hahaha die aliens heb ik ook last van....  :(
Jeroen


 ;D ;D
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

"Kuch, Hoest! Wat een stof hier zeg!
Wat ligt daar? Het lijkt wel een draadje.
Geen idee, er zit een kaartje aan; LDC West, hmm vreemd.
FUUUUT
H? die fluit ken ik die is van de lok van de Middletown-LDC goederentrein, merkt Bill op.
Wat doet die hier in LDC West, vraag George zich af.

Crumrine en Middletown! Kom eens naar buiten; horen ze Johnson roepen.
Deze lok moeten wij voortaan verzorgen. Ik en Stanley hebben hem opgehaald om te kijken hoe hij zich hier gedraagt.
En doet hij dat? vraagt Bill
Niet slecht, maar kan beter het achterste draaistel van de tender staat wat vreemd afgesteld waardoor hij nogal onrustig loopt. Niet iets wat niet verholpen kan worden.
Waarom wordt hij niet meer in LDC onderhouden? vraagt George
Zoals je al weet hebben ze daar een ruimte gebrek en willen ze alle kleine loks daar bannen. Bovendien rijdt de Middletown-LDC nog maar tot LDC West, waar hij achter de Patience-LDC wordt gehangen.
Maar dan moeten de 4-6-64's hier speciaal stoppen om een handjevol wagons op te pikken. Lijkt me niet echt handig.
Dat leek mij ook maar deze moeten hier sowieso al halt houden om water te nemen en het eventuele wachten op een tegentrein uit de Morrissons tunnel. We duwen de wagons er snel even tegenaan en klaar is John!
Klaar zijn WIJ bedoel je; bromt Stanley
Zij je iets Stanley?
Niks, Johnson, Helemaal niks.


NOTE: Het personage John Johnson heeft helemaal niks te maken met de John's die we hier kennen. Ik vond het een typisch amerikaanse naam, vandaar dat ik hem gebruikt heb.

Zo, de LDC&NW heeft er een nieuwe lok bij. Zoals jullie misschien hier al hadden gelezen, was ik verlieft geworden op de 4-4-0 van bachmann spectrum. Ik heb hem voor een mooi prijsje weten te kopen. Vanochtend is hij aangekomen. Wat een mooi ding zeg! Hij rijdt ook erg goed, het achterste draaistel van de tender heeft echter een afwijking naar links, maar dat is wel te verhelpen. Hij is al digitaal. Een erg leuke functie vind ik het dimmen van de frontverlichting. Dit kun je ook terugzien in het filmpje. Nou ja laat ik maar eens wat foto's tonen:


Mooie lok


Heel veel details


John en Stanley zijn al aanwezig


Lineupje
Voorlopig mag de lok nog in het livrei van de Maryland & Pennsylvania rijden. Uiteindelijk zal hij ook in het Geel-zwart van de LDC&NW moeten aantreden.

En een filmpje:

LDC&NW No.3 (4-4-0)

Ik ben er erg blij mee. Het heeft echter wel een gat in mijn budget gehakt. De aankoop van de rails zal dus wederom worden uitgesteld.

Groet,
Paul

PS: leuk weetje: de LDC&NW heeft inmiddels net zoveel lokomotieven als wagons.  :P

Prachtige aanwinst! Gefeliciteerd, zal het personeel heel blij mee zijn  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Mooie lok, Paul gefeliciteert
Ton
Erare humanum est

Mooie lok. Een echte aanwinst. Ik zou nu gaan sparen voor een Tsunami decoder. Dan heb je geluid en een veel betere controle over de lok. Dan kan hij ook heel mooi langzaam rijden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

super mooie lok  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gefeliciteerd met je aanwinst goed te horen dat ze bevalt.

Over de tender die liep er bij mijn 4-6-0 telkens uit. Probleem te weinig gewicht in de tender en kabeltjes (veel te dik en stug) van tender naar loc die de uitslag van het voorste draaistel verhinderen.

Na het aanbrengen van gewicht, plakloodjes uit de autohandel en het zoveel mogelijk inkorten van de kabeltjes was het probleem verholpen.

Met het inkorten van de kabeltjes bedoel ik deze zoveel mogelijk terugtrekken in de tender zodat deze boven de wielen van het draaistel komen en niet zoals standaard uit de doos tussen de wielen hangen van het draaistel. Koppel de loc en tender en trek dan de kabeltjes terug zo blijft de minimale lengte die nodig is gehandhaafd.

Een andere oorzaak van het niet willen draaien van een draaistel is de elektrische verbinding in de tender voor de stroomafname. Ook dit zijn stugge snoertjes en bieden daarom weerstand ze zijn gesoldeerd aan een ringetje wat over het schroefje van de draaistel bevestiging is geschoven. Ik heb daarom het schroefje waarmee het draaistel is bevestigd wat losser gedraaid. Nu kan het draaistel ongehinderd draaien het kabeltje voor de stroomafnamen blijft op zijn plaats en hoeft niet meer mee te draaien. Het losgedraaide schroefje kun je zekeren met wat foto lijm o.i.d zodat het niet spontaan loskomt.

JohnT

@NYC, Ton en Ger
Bedankt,

@ Bart
Goed idee, lijkt me gaaf om een sound(stoom)lok te hebben. Je zegt dat de lok met een Tsunami ook beter langzaam rijdt. Dat zou wel fijn zijn. De lok is nou niet bepaald een langzaam loper. Hij loopt wel heel soepeltjes, maar de eerste rijstap is meteen al vrij snel.

@ John
Daar heb ik weinig last van. De lok rijdt zelfs met de tender zo ver mogelijk tegen de lok aangetrokken, zij het met aanlopen en veel pijn, door Fl 6120 bogen. (r=36cm) Het achterste draaistel veert in de 0-stand (van de rails afgehaald dus) naar links ipv dat hij recht gaat staan. Hierdoor rijdt de lok een beetje zijwaarts. Gelukkig heeft dit geen ontsporingen tot gevolg. Ik zal eens kijken of ik het schroefje wat losser krijg.
Wat wel een probleem levert is het lichte gewicht van het voorloop draaistel. Deze host weleens uit de rails waarna de locomotief er over struikelt. Hier zal ik eens een gewichtje op plaatsen.

Groet,
Paul

Hi Paul

Het slechte opstarten van de loc ligt meestal aan de motor
Er zitten magneten in de motor die zorgen ervoor dat bij een beetje stroom de loc blijft staan.
Met meer stroom komt hij ineens in beweging.

Door dcc kan hij wel wat beter gaan rijden maar ik ga er altijd vanuit dat een loc eerst op dc 100% moet rijden op gelijkstroom voordat er dcc in wordt gebouwd

Om er echt achter te komen wat het probleem echt is de motor eruit halen en de drijfstangen verwijderen.
loc op een stukje rail te zetten en de ene kant van de rail iets op te tillen.
Net zolang dat de loc gaat rijden uit zichzelf. Dan kan je erachter komen waar het probleem kan zitten.
rijdt hij niet goed de assen controleren of ze wel goed draaien. Eventueel eruit halen schoonmaken en opnieuw een beetje olie erop
Als dit is gelukt de drijfstangen er weer op.
Weer testen op de rail. Als de loc stil blijft staan op ??n punt, met een pincet voelen waar de drijfstang vastloopt.
Eventueel de wielen opnieuw  quateren en de boel in elkaar zetten.
Als de loc nu goed loopt de motor erin en testen met stroom.

Mocht het probleem nog niet zijn opgelost een goede motor erin.

Maar goed het is maar hoe hoog je eisen zijn


gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

De lok is al DCC af-fabriek. Inmiddels heb ik wat zitten knoeien met de instellingen van de decoder. Nu doet hij ook niet moeilijk op lage snelheden. Jouw test is trouwens wel een erg goede tip om te kijken waar het nou fout gaat bij de Anna. Deze loopt nog steeds niet lekker.

Groet,
Paul

Bachermann decoder ?........snel vervangen door een ESU oid...

Of een simpele goedkope Hornby decoder , is altijd beter dan die Baggermann decoders......

Ton
Erare humanum est