Terug naar N-schaal, Creative Laser Design Long Barn en Farm House

Gestart door Janbouli, november 27, 2013, 00:05:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb een aantal boerderijen nodig voor mijn baan, hier een van Creative Laser Design

De verpakking


Gelukkig is het nogal een makkelijke kit , want de handleiding is wat vaag , slechte foto's en veel te klein, en de stappen worden nou niet echt in detail omschreven.


De inhoud , met slot en tab muren, alle stripwood die nodig is en lasercut ramen en deuren.


De ramen en deuren moet je met lijm aan elkaar maken , de meeste fabrikanten werken toch wel met transfer tape wat veel makkelijker werkt , zeker in de kleine schalen.


Muren verstevigd en gelijmd


Ramen en deuren geplaatst, het hele gebouw word wit gespoten dus ik hoef de ramen en deuren niet apart te verven.


De AA batterij om de grote van het gebouwtje te benadrukken.


Een wash van Alcohol en Ink en daarna wit spuiten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Intussen aan de Long Barn begonnen, de verpakking.


En weer een handleiding die veel beter kan.


De inhoud, opvallend geen lasercut ramen en deuren.


Stukken van de muren moeten los gesneden worden en dan omgedraaid , zodat ze de basis vormen voor een betonnen fundering.


Extra bracing om warp tegen te gaan, in de kit zit ook materiaal om bracing aan te brengen waarop de dakspanten geplaatst gaan worden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Muren met Alcohol en Inkt behandeld.


De ramen zijn een aanfluiting, gewoon lasercut gaten in de muren waarachter je dan acryl zou moeten lijmen, geen trim en geen echte ramen  , deze kit zou echt dezelfde soort lasercut ramen en deuren moeten hebben als de farm house. Ik heb besloten om dan kleine deurraampjes te maken zie je in het prototype ook vaak..


De deurtjes geplaatst , hier en daar een weggelaten dit worden openstaande deurtjes.


Plankjes gemaakt van wat styreen strip om er net wat meer detail aan te geven.


Een van de eind muren met deuren en deurtjes.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ziet er heel indrukwekkend uit jan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Jan,

Die metalen gewichten (blokken) en die bronzen schroefklemmen, waar heb je die vandaan?
En maken ze die in verschillende schalen (bijv. H0)?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi,


Je bent goed bezig hoor. Wij vinden dat wel mooi die houten gebouwen.


Groetjes, Wim & Susan

Dank jullie voor de complimenten.

De schroefklemmen komen van Micro Mark, de blokken heeft een vriend voor me gemaakt, volle staaf ijzer en daar blokjes vanaf gezaagd , perfect haaks natuurlijk en zwaar genoeg om alles op zn plaats te houden. Denk dat je zoiets best wel kunt oppikken voor weinig bij een staalverwerkend bedrijf , betaal je waarschijnlijk alleen de staal prijs.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N