EMD GP20

Gestart door BvDoorn, juni 16, 2015, 14:25:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi John, goed idee. ik ga dat eens verder onderzoeken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

augustus 27, 2015, 18:25:30 #31 Last Edit: augustus 27, 2015, 18:27:30 by BvDoorn
Pruts weer en vakantie. Mooi weer om, juist, te prutsen.

Vandaag een aansluit bus gemaakt voor de verlichting. Ik heb er voor gekozen dat de kap helemaal demontable moet zijn daarom wordt de verlichting niet hard wired aangesloten maar met een stekker doosje. Elk aansluiting van een 680 Ohm weerstand voorzien. Ik kan nu de stekkertjes maken en de leds in de kap zetten.


De rechterkant is voor de plus draden van de verlichting. De linker kant is voor de aarde (-) aansluiting.


Hier worden de stekkertjes van gemaakt. Ik heb ook de versie waar een kant een hoek van 90 graden maakt. Ik denk dat ik die maar ga gebruiken.


De test. De leds doen het en de weerstantjes worden wel warm maar daar ga je niet je vingers aan branden.

Nu verder met de luidspreker(s). Eens kijken of ik John's idee kan uitvoeren.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


De kap van de voor nummerplaten gereed gemaakt. De lampen waar de leds komen zijn uitgeboord. Binnenkant wit geschilders en het "glas" voor de nummerborden geplaatst. Ik hoop dat de overschijn van de leds aan de achterzijde er ook voor zorgen dat de nummerplaten verlicht zijn. Ik was niet van plan om daar special leds voor te plaatsten namelijk. Is het niet het geval dan is dat pech.


De voorkant. Het zijn helder witte leds met een platte top. De nummers die op de glasplaat komen zijn decals.


De achterkant. Door de leds en het plastic kan dit niet gesoldeerd worden. Ik heb nog gekeken of dit eventueel met schrofjes kon maar daar is weinig mogelijkheid voor. dat wordt dus plakken.

Ook de voorruit zit er al in. Die ruitjes maken is een heleboel meten, passen, vijlen, passen en vijlen en .........


En zo moet het komen te zitten. Niet te zien zijn de 2 gaatjes voor de ruitenwissers. Als alles in elkaar zit kom je hier niet meer bij.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Geweldig Bart, keep the posts coming.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mooi om te zien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je te weinig licht heb voor de nummerborden zou je een spiegeltje achter de leds kunnen maken.

Ton
Erare humanum est

Ik zat lef te denken aan zilver papier om dat zo wie zo er achter te plakken.
Zo'n type oplossing heb ik ook nodig voor de achterkant namelijk.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Je zou nog een smd ledje tussen de twee leds kunnen plaatsen die dan naar achteren schijnt. Het weerkaatste licht verlicht dan de nummerborden. Ik weet niet of je die leds al vast hebt zitten anders wordt het lastig om er nog een sms led in te zetten.

JohnT

De voeding van de 2 leds komen van een apart kanaal van de Tsunami. De bovenste led is de normale "front light" (witte draad). De onderste is P5 (dit is bij tsunami de bruine draad) aansluiting. De achterste lichten worden op de zelfde wijze aangesloten. Het bovenste op het normale kanaal voor de backup en de onderste op P6 (de groene draad) waardoor je de headlights en backup lights beide leds als een kunt aansturen maar ook een grade crossing signal kunt geven (om de beurt aan en uit).

Als ik daar nog een led op aan ga sluiten dan gaat hij mee knipperen en dat is ook niet de bedoeling. Alternatief is een goedkope decoder erbij plaatsten (ik heb nog zeker 6 Bachmann decoders liggen) en die gebruiken voor de nummerplaat verlichting en de cab verlichting. Ruimte is er wel om dat te doen en een klein aansluit boardje is ook niet zo lasting te maken. Het betekend alleen nog meer bedrading en straks ook meer programmer werk om alles goed op elkaar aan te kunnen laten sluiten ;D.

Daar ga ik nog eens over puzelen of ik dit ga doen.....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik denk dat die powerleds genoeg licht naar achteren schijnen om dmv een reflectortje de nummerborden te belichten.
Misschien wel te veel.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: BvDoorn op september 07, 2015, 13:05:43
De voeding van de 2 leds komen van een apart kanaal van de Tsunami. De bovenste led is de normale "front light" (witte draad). De onderste is P5 (dit is bij tsunami de bruine draad) aansluiting. De achterste lichten worden op de zelfde wijze aangesloten. Het bovenste op het normale kanaal voor de backup en de onderste op P6 (de groene draad) waardoor je de headlights en backup lights beide leds als een kunt aansturen maar ook een grade crossing signal kunt geven (om de beurt aan en uit).

Als ik daar nog een led op aan ga sluiten dan gaat hij mee knipperen en dat is ook niet de bedoeling. Alternatief is een goedkope decoder erbij plaatsten (ik heb nog zeker 6 Bachmann decoders liggen) en die gebruiken voor de nummerplaat verlichting en de cab verlichting. Ruimte is er wel om dat te doen en een klein aansluit boardje is ook niet zo lasting te maken. Het betekend alleen nog meer bedrading en straks ook meer programmer werk om alles goed op elkaar aan te kunnen laten sluiten ;D.

Daar ga ik nog eens over puzelen of ik dit ga doen.....

Lijkt mij de beste oplossing hiervoor. Nu kan je er nog mooi bij om te doen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl