Bachmann O scale 3 rail GE 44 tonner

Gestart door BvDoorn, augustus 26, 2015, 10:42:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 21, 2016, 22:53:24 #45 Last Edit: januari 21, 2016, 22:58:49 by moonlicht
denk dat het ook te maken heeft dat diesel uit die tijd geen hoogtoerige diesels waren.
1000rpm is denk ik al veel, lok is van begin 1940. 8)
https://en.wikipedia.org/wiki/GE_44-ton_switcher

volgens wiki ,geven de cats max 1000rpm, vergeleken met wat we nu gewend zijn is dat bijna stationair. :P

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Besluit genomen om hem toch maar niet om te katten naar Penn Central. Geen zin in decals maken. Heb hem vandaag wel flink door het stof gehaald en jaren van gebruik aan toe gevoegd. Deze keer geen poeders gebruikt. Kwastje, knikkerbus (mat lak) en verf spuit.





Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi lokje geworden Bart, helaas niet eerder gevolgd maar misschien iets voor de toekomst:
Bij Fohrmann hebben zij isolatiebusjes in verschillende maten alsmede een wielinspanner voor de draaibank in verschillende maten.
Ik heb die dingen ook en kan uit ervaring schrijven dat het wielgat exact centrisch is via de draaibank; kijk maar eens hier: https://www.fohrmann.com/modellbau-spezialwerkzeug/stufen-spannzangen-4261.html
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Respect Bart, echt een mooi ding geworden!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Erg mooi geworden Bart, heel mooi subtiel stof laagje ook.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er heel goed uit .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi machientje geworden.
Niet te schoon , niet te vuil, net goed.

Ton
Erare humanum est



mooi geworden,
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Thanks!.
@ Martin, de roest is door de zwarte basis kleur en stof/vuil niet meer zo te zien.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Misschien de as-potten nog wat aantippen met zwarte smeer?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

januari 25, 2016, 11:23:31 #57 Last Edit: januari 25, 2016, 11:30:08 by BvDoorn
Gerard, Merci voor de tip en zal er eens over na denken. Ik heb voor ik begon met spuiten een heleboel foto's zitten bekijken van de GE 44 tonner. Niet een had smeerplekken op de aspotten zitten. Wat je nog wel eens ziet is dat het gebied om de aspot wat wit uitgeslagen is. Opeenhoping van vuil op vet denk ik. Bij de meeste zijn ze gewoon egaal smerig met wat roest accenten.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn