Xcel Feed Mill by NScale Architect

Gestart door Janbouli, september 17, 2012, 23:42:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank je Martin, ben nu al 11 uur met deze kit bezig geweest en begin de contouren te zien, nou nog een mooi plaatsje op mijn baan ervoor vinden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo ziet de  laad plaats er uit van onder.


Alle wanden aan de binnenkant die zichtbaar zijn met zwarte acryl geverfd.


Alles behalve de stuco wanden een wash gegeven met Grimy Black, gewoon met een kwast wat water op brengen beetje Grimy Black op de kwast en uitspreiden.


Het plaatje is een beetje misleidend , door de wash ziet alles er veel doffer uit en het krijgt ook een beetje tand om straks weathering poeders beter vast te houden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dan naar het laad station met de graan bins op het dak. De balkjes zijn peel 'n stick, Die rol je op de graanbin en zet je vast emt elastiekjes dan de eindes vastlijmen met CA. Ditzelfde doe je met de graanbins voor op de grond, maar omdat die kleiner in diameter zijn willen de balkjes eigenlijk breken, dus maak ik ze nat met alcohol zodat ze wat buigzamer worden en daarna hetzelfde als bij de anderen.


De instructies zeggen dat je de graanbins op het dak moet lijmen, ik wilde een wat solidere bevestiging, zodoende heb ik een gaatje in de onderkant van de graanbin geboord waar een kleine schroef in past.


Gaten ook in het gebouwtje geboord.


Uitgeprobeerd of het paste , de bins er weer af gehaald en het dak geverfd.


De bins met Oxide Red geverfd aan de onderkant en het geheel samengesteld, als de bin net een klein beetje korter is dan de verticale balken , klemmen die zich vast tegen het dak en hoef je ze niet allemaal te lijmen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er goed uit jan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Op naar het elevator gebouw, eerst de silos op hun plaats gelijmd.


Dan de elevator schacht gebouwd , past allemaal perfect.


Dan het dak gebouwd, dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar, gebruik hierbij meer dan normaal lijm zoals de instructies ook zeggen, niet alleen vulje er wat gapen mee en hecht je daardoor het dak aan de schacht vast, het dak word ook een beetje flexibel zodat je de hoeken enigzins aan kunt passen.


Zowat het enige wat ik niet zo mooi vind ( smaken verschillen ) zijn de gedrukte daken voor sommige gebouwen, het moet teer rollen voorstellen maar buiten dat het geen reli?f heeft , kun je nadat je het geverfd en geweathered hebt van die rollen niets meer terug zien. Dus heb ik van zwart papier zelf rollen gemaakt en met transfer tape op het dak bevestigd. Daarna de kappen met Phatic Glue geplaatst, als er een beetje lijm onder de kappen uit komt is dat niet erg , immers het moet een dak met teerrollen voorstellen en dat doet het dan ook.


Dit is het elevator gebouw nadat het golfplaten dak met Grimy Black en Rustall gedaan is en de silos met Grimy Black
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je Ger
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Weet alleen nog niet waar dit straks komt en zodoende kan ik er nog geen diorama van maken, het is namelijk heel makkelijk om dit gebouw anders te bouwen dan de beschrijving , dus de diverse gebouwtjes op andere plaatsen als dat ze in het prototype zijn.

Hier enkele fotos van het prototype
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi project, gebouw ziet er goed uit  8) Lijkt goed op de prototype foto's.

Citaat van: martonr op oktober 02, 2012, 20:50:54
Mooi project, gebouw ziet er goed uit  8) Lijkt goed op de prototype foto's.

Ik geloof dat ze bij Nscale Architect de echte bouwplannen gebruikt hebben, die fotos zijn me door een amerikaan op nScale.net toegestuurdtoen hij zag dat ik deze ging bouwen, zal ze ( er zijn er nog meer ) gebruiken bij het weatheren en detailleren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Nu alle sub gebouwen gebouwd zijn , wil ik even de voetprint en nog wat fotos van diverse kanten laten zien.
















Een van de iets vervelender karweitjes , het aanbrengen van trim , vensterbanken e.d.


Dit is het distributie gebouw met alle trim e.d.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Nou, dat ziet er goed uit hoor Jan!

Is de 'dakgoot' van het bovenste gedeelte opgebogen, of zie ik dat verkeerd?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Wouw ziet er mooi uit  ;)

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Dank je Ger, Gerard en John.


Citaat van: Gerard Wassink op oktober 07, 2012, 07:43:17
Nou, dat ziet er goed uit hoor Jan!

Is de 'dakgoot' van het bovenste gedeelte opgebogen, of zie ik dat verkeerd?

Gerard

Is het dak dat opgebogen is, ben ik mee bezig om het met CA vast te lijmen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N