Xcel Feed Mill by NScale Architect

Gestart door Janbouli, september 17, 2012, 23:42:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dit is de Xcel Feed Mill kit van Nscale Architect , dit word mijn grootste kit tot dusverre en mijn eerste van NScale Architect

Stevige doos die helaas niet op de normale manier opengesneden kan worden want dan gaat de foto doormidden. De doos is gigantisch voor N-schaal maatstaven, vergelijk m hier met een doosje van JL Innovative en das zeker niet de kleinste die ik heb.


Op het eerste gezicht een goede beschrijving , niet geweldig zoals die van RSlaser en Inter Action Hobbies maar wel goed, veel text waar fotos meerzeggend waren geweest.  Wel gelukkig tekeningen van alle lasersheets mat kleurcode , ik heb alles volgens de kleurcode geschilderd  ( zie hieronder ) omdat door het grote aantal onderdelen nog niet duidelijk is wat waar hoort, en een ander kleurtje geven klan later ook nog.


Enkele van de onderdelen , de silos zijn van resin de pijpen zijn vam metaal. 1 van de pijpen was kapot en er ontbraken 2 onderdelen, heb een emailtje naar NSA gestuurd en er is dezelfde dag nog vervanging gestuurd, garantie en service zoals ik intussen gewend ben van modeltrein fabrikanten uit de US is geweldig.


7 lasercut sheets waaronder 2 stick'n peel.







Ik heb alles geverfd terwijl het nog aan de sheets vast zat, makkelijker en overzichtelijker straks bij het bouwen, en ik prefereer dat sowieso bij houten kits.


2 uur verven later en nog niet alles gedaan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat is idd een heftige bouwdoos.
Daar ben je wel even zoet mee.
En idd de service van de US leveraciers is uitstekend.
Ik had ook ontbrekende onderdelen en die werden zonder problemen op gestuurd.
Ton
Erare humanum est


De silos geverfd, de betonnen met Tamiya mat wit en de stalen met Polyscale Stainless Steel


De buitenmuren moeten een stuco effect krijgen , daarom eerst met structuur pasta geverfd en daarna mat wit, moet nog een ( paar ) keer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Gestart met deuren en ramen in het hoodgebouw, opgebouwd uit meerdere componenten.


Zo ziet de deur eruit opgebouwd . Doorzichtig gedeelte is plastic met de stijlen gedrukt.


Mn werkplaats , met recht voor me de diagrammen van de verschillende gebouwen vooral voor plaatsing van de deuren en ramen, en rechts afbeeldingen van de onderdeel-sheets.




Zonder de diagrammen en de onderdeel afbeeldingen, bijna niet te doen.


Dit gaat muur voor muur worden , en dit zijn de deuren en ramen voor de eerste muur.


Op hun plaats gelijmd.


En zo ziet de achterkant eruit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er prima uit Jan................................pffffffffffffffffffffff wat een onderdeeltjes


Alle deuren en ramen van het hoofdgebouw op hun plaats.


Een beetje bracing op de kopse kanten.



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


De eerste muren geassembleerd.



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Rest van de muren en daken er op.


Klaar voor golfplaten daken en trimmen en een beetje weatheren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


De kit bestaat uit vele sub-gebouwtjesdit zijn de muren van de  milling building.


Hier kun je zien dat de bracing meer voor het gemak van lijmen is dan om kromtrekken tegen te gaan.


De muren lijmen met behulp van metalen kubusjes en magneten.


Dak erop alles past als gegoten.


Terwijl de muren van het ene gebouw de lijm droogt, het andere gebouw beginnen met  weatheren.Eerst een laag grimy black om de glans van de golfplaten af te halen, dan enkele washes met Rust All, dit is nat en als het dan opdroogt laat het een laagje roest achter.





Terwijl de Rust All droogt, plaats ik  trimming op de Milling Building.


Enkele kleine sub-builds , een van de leuke dingen aan deze  Kit , je hoeft niet te stoppen met bouwen, terwijl het ene de lijm droogt , verf je de andere en bouw je al weer een ander subgebouw.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Zo ziet het dak eruit na 2 behandelingen met Rust All.


Ik begon met het verven van alle onderdelen, nu dat ik een eind op weg ben denk ik dat ik net zo goed het merendeel ( beetje opletten dat je overal nog goed bij kunt ) eerst had kunnen bouwen en dan pas verven , je moet namelijk bijna alles nabehandelen. een voorbeeld zijn de laad tuiten hier , deze passen integenstelling tot de meeste onderdelen niet precies en daarom heb ik met haarscheur vuller kleine gapen gevuld, dus moet het geheel weer geverfd worden.


Andere sub-gebouwen.





Er zijn er veel van.











De kleine openingen/gapen opgevuld met Haarscheur vuller dat met een fijn penseel aangebracht word.


Recjts de tuiten als de vuller geschuurd is.Het hoeft niet perfect glad geschuurd te worden want het moet op gelaste naden lijken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N