Welke maatschappij ???

Gestart door Jefftrack, maart 19, 2014, 17:24:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Goedenmiddag,

Ik ben veel meer modelbouwer en niet speciaal een trein liefhebber en ik heb dan ook helemaal geen verstand van locs,bij passende wagens en maatschappijen. Nu wil ik een baantje bouwen naar Amerikaans voorbeeld in het huidige tijdperk van een haven met een paar sporen en met een aantal loodsen.

Nu is mijn vraag welke maatschappij past hier het beste bij en welke locs en wagens kom je in een US haven tegen?

Mvg,

Jeffrey


Thx, ik vind de NH locs er qua kleurstelling ook wel erg stoer uit zien......

Zijn er nog andere mogelijkheden die jullie zo te binnen schieten die op een havenspoor aangetroffen kunnen worden ???

Jeffrey

Je zou iets kunnen gaan doe met deze dingen uit de Waterfront series van Walthers:

- http://www.aat-net.de/index.php?main_page=index&cPath=29_2922_68056_68191

Een carfloat werd aan de Oostkust wel gebruikt, maar ook op grotere meren in de States en Canada. Kijk maar eens:

- https://www.google.nl/search?q=carfloat&safe=off&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZLEqU4SEHsmu0QWvo4GICA&ved=0CEIQsAQ&biw=1746&bih=878




Vergeet Alaska en de staat Washington niet.

Heren bedankt voor het mee denken..... ik ben denk ik niet zo handig in Google want ik kan niet duidelijk krijgen welke bedrijven met hun locs deze havens aan doen.  :-[.... maar ga weer verder zoeken.

Jeffrey

variatie op deze vraag.
welke maatschapijen kan ik nog meer bij de Riop Grande op het terein zien, of welke maatschapij komt wel eens bij deze over de rails
ik weet wel de CB&Q , de southern pacific weet ik niet zeker
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op maart 31, 2014, 12:28:33
variatie op deze vraag.
welke maatschapijen kan ik nog meer bij de Riop Grande op het terein zien, of welke maatschapij komt wel eens bij deze over de rails
ik weet wel de CB&Q , de southern pacific weet ik niet zeker
Cor

Ik dacht ook UP
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

als ik dit zie ,inderdaad UP, en op de achtergrond denk ik de neus van een Western Pacific
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

foutje die rode neus is southern pacific ::)
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op maart 31, 2014, 12:28:33
variatie op deze vraag.
welke maatschapijen kan ik nog meer bij de Riop Grande op het terein zien, of welke maatschapij komt wel eens bij deze over de rails
ik weet wel de CB&Q , de southern pacific weet ik niet zeker
Cor
En Western Pacific. WP deelde Roper Yard in Salt Lake City met de RG.
grt Fred

Citaat van: Jefftrack op maart 19, 2014, 17:24:20

Goedenmiddag,

Ik ben veel meer modelbouwer en niet speciaal een trein liefhebber en ik heb dan ook helemaal geen verstand van locs,bij passende wagens en maatschappijen. Nu wil ik een baantje bouwen naar Amerikaans voorbeeld in het huidige tijdperk van een haven met een paar sporen en met een aantal loodsen.

Nu is mijn vraag welke maatschappij past hier het beste bij en welke locs en wagens kom je in een US haven tegen?

Mvg,

Jeffrey

Doe net als ik, neem B&O als uitgangspunt, of nog beter CSX al is dit al teveel naar het 'heden'
Het mooie van B&O en C&O is dat ze later gefuseerd zijn tot Chessy in die heerlijke foute jaren 50 kleuren
En als bonus kun je ook met L&N, Seaboard en ACL rijden, want het is een grote familie

Rock Island is ook mooi, prachtige kleurstelling ook. Of Burlington, ook prachtig
Ik zou niet voor Santa Fe of Union Pacific kiezen want daar rijdt de halve wereld al mee. Dan kun je net zo goed Nederlands gaan rijden, daar heeft elke modelspoorder zo'n beetje dezelfde locs en spullen op de baan.

Even goed zoeken, want er zijn prachtige maatschappijen te vinden zoals Wabash (follow the flag) of Monon (the Hootsie line)

good luck !
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Hoi Ronald.

Bedankt voor je carfloat tip.
De gouden tip zat er bij, je zal in de toekomst wel zien wat dat was.
De sleepboot is al aanwezig in 1:48, nu het vlot nog maar voor de Sn3 baan heb ik iets heel anders gezien en dat was veel belangrijker!

Groeten van Ren

Citaat van: Jefftrack op maart 19, 2014, 17:24:20

Ik zou voor Atlantic Coast Line of Seaboard gaan

dude

Goedenmiddag,

Ik ben veel meer modelbouwer en niet speciaal een trein liefhebber en ik heb dan ook helemaal geen verstand van locs,bij passende wagens en maatschappijen. Nu wil ik een baantje bouwen naar Amerikaans voorbeeld in het huidige tijdperk van een haven met een paar sporen en met een aantal loodsen.

Nu is mijn vraag welke maatschappij past hier het beste bij en welke locs en wagens kom je in een US haven tegen?

Mvg,

Jeffrey
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Van alles komt hier voorbij, maar wat denken jullie van BC (British Colombia)?
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.