ESU ECoS 50200 en Intelleibox IR

Gestart door Dude, juni 22, 2015, 13:49:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juni 22, 2015, 13:49:17 Last Edit: juni 24, 2015, 21:47:26 by Dude
Ik heb zelf een IB IR en een simpele digitrax centrale, een Zephyr
Maar nu mijn baan bijna af is loop ik tegen het volgende probleem aan. Er liggen circa 32 wissels op mijn layout en die wil ik schakelen met mijn centrale.
De IB kan 6 wissels aan (geschakeld via de Lenz LS wisseldecoders) en als ik wil uitbreiden heb ik volgens mij zo'n aparte kast vol drukknopjes nodig (ook van Ulenbrock) Dat is me ooit verteld. Zo'n kast moet ik aan mijn IB hangen Maar zo'n ding kost tussen de 100 en 200 euro.
Wissels schakelen net mijn Zephyr wordt nog lastiger.

Nu was ik afgelopen weekend bij een vriend die met Marklin rijdt en zo'n centrale heeft (een Ecos voor Marklin). Daar kun je al je treinen inzetten, met locnr. en naam (je ziet er ook een soort van plaatje van) maar ook je wissels zie je.
Je ziet je railplan voor je dus je drukt nooit de verkeerde wissel in (was het nou wissel 14 of toch 17??) omdat je ziet wat je doet. op het scherm veranderd de stand van de wissel

Hij had het erover dat de ESU ECoS 50200 hetzelfde is voor twee spoor treinen (oude gelijkstroom) maar is dat ook zo?

Is het eventueel verstandig om de IB te verkopen en zo'n Ecos aan te schaffen? Want ik weet b.v. niet of het systeem b.v. loconet aansluitingen heeft waar ik mijn handheld van digitrax weer aan kan prikken. Van die aansluitingen met van die telefoonstekkers.
Op het eerder genoemde Marklin apperaat zitten ze namelijk niet. Daar heb je weer een aparte handheld voor nodig :(

En kan dat ding, die Ecos, ook al mijn wissels schakelen?

Who knows the details? Want op you tube naar filmpjes gezocht maar die zijn in het Sjerman en dat is voor mij net zo'begrijpelijk als Swahilie  ^-^
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

In beginsel heeft Märklin samen met ESU de centrale van Märklin ontworpen en geproduceerd. Helaas is ook in die relatie een kink in de kabel gekomen en heeft ESU besloten om met een eigen centrale te komen. Iets goedkoper en met net even meer mogelijkheden.

Als antwoord op je vraag of de ESU ECoS het zelfde kan als die Märklin centrale: Ja.
Wat tegenwoordig ook kan, en dat heeft Märklin slim gedaan, is de oude centrale updaten. Kan ie ook met DCC overweg.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, dus voordat je investering(en) gaat doen, maak een weloverwogen keuze.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hi Dude,

Welke Digitrax centrale heb je?
Zijn je wissels al aangesloten met decoders, zo ja welke?

Ik gebruik in combinatie met digitrax de software van JMRI (PanelPro) en bedien de wissels met een tablet, telefoon, etc.
Heb je ook geen knoppendoosjes nodig...

Groet,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, Dude geeft aan dat hij de Zephyr heeft naast zijn IB.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Dude,

Kijk eens in je handleiding van je IB, die kan 256 wissels schakelen zonder extra kastje.
Daarnaast kun je al je (digitale) wissels ook schakelen met je Zephyr.
Lees ook mijn PB-tje.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Zowel de IB als de Zephyr zijn met behulp van JMRI aan te sturen...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

JMRI ??

Haven't a clou  :-\

Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's


juni 25, 2015, 22:26:34 #9 Last Edit: juni 28, 2015, 22:20:08 by Dude
Thanks milocomarty, top man!
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's