dieren

Gestart door ger deguelle, juni 05, 2015, 15:22:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op juni 06, 2015, 15:23:50
Dat is al een aardige collectie.

JohnT

Thx JohnT dat met de ezel en de os is nu opgelost Mevr. van de firma waar ik de link hier van heb gezet krijgt binnen kort een os en ezel binnen dan heb ik alles van de zelfde merk  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De eerste test gedaan met het maken van een palmboom kosten hiervoor 3 euro nu de punten op de i gaan zetten en verder uitwerken hier van .
Tips hoor ik graag ;D en het is mooi om eens wat in grotere schaal te maken en word nog een uitdaging om een mooi grasveld te maken met struiken en verdord gras waar de schapen en de geiten  komen te staan .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Leuk gedaan.

Ton
Erare humanum est

Karakter is goed geslaagd van die palmboom, maar die dingen zijn in het echt behoorlijk wat hoger. De bladen zijn generfd (geen vol blad dus) en, niet een onbelangrijk onderdeel, dit zijn geen cocos palmen maar dadelpalmen.



Coco palmen komen hoofdzakelijk in de tropen voor en dadelpalmen rond de middelalndse zee. Dus ook in het beloofde land
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op juni 08, 2015, 14:45:06
Karakter is goed geslaagd van die palmboom, maar die dingen zijn in het echt behoorlijk wat hoger. De bladen zijn generfd (geen vol blad dus) en, niet een onbelangrijk onderdeel, dit zijn geen cocos palmen maar dadelpalmen.



Coco palmen komen hoofdzakelijk in de tropen voor en dadelpalmen rond de middelalndse zee. Dus ook in het beloofde land

Hoe krijg ik het generfd ? en ik wil niet te hoog gaan omdat het op de vensterbank komt te staan ,en ben inderdaad op zoek naar wat ik voor dadels kan gebruiken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Leuke uitdaging Ger.
Het bouwen op 'n grotere schaal heeft wel iets, ook voor jou blijkt wel!
Hans, liefhebber On30 + H0


Mischien kunnen de heren die zo'n snijplotter hebben je helpen? Het hoeft maar één keer getekend worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: JohnT op juni 08, 2015, 17:39:12
Vogel veren groen spuiten.

JohnT

Waar vind ik die o wacht ik schiet een duif uit de lucht lol grapje
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik heb wat ganze veren besteld 15 tot 21 cm voor de palm takken ,kijken hoe dat uitziet nu de dadels nog .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juni 10, 2015, 16:55:44 #25 Last Edit: juni 10, 2015, 17:23:51 by ger deguelle
Heb vandaag de veren ontvangen maar helaas het ziet er niet uit ,moet nu wat anders proberen weet alleen niet wat iemand ideeën ik hoor het graag ik wil maar 2 a 3 palmen neer zetten .
Heb meteen eens ff gekeken wat ik nog hier heb in huis ik had nog een stuk heel dun styreen liggen en ff een geknipt en test gedaan .

Rechts de veer en links de styreen

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik meen mij te herinneren ooit eens geëtste messing palmbladen te hebben gezien. Je kan ook de palmbladeren maken van papier. Wel veel snijwerk, maar levert volgens mij wel het mooiste resultaat op.

Citaat van: coenvanhasselt op juni 10, 2015, 19:35:12
Ik meen mij te herinneren ooit eens geëtste messing palmbladen te hebben gezien. Je kan ook de palmbladeren maken van papier. Wel veel snijwerk, maar levert volgens mij wel het mooiste resultaat op.

Die geëtste palmbladen heb ik ook gezien maar zijn veel te klein meestaal de schaal 1:35
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb nu al een paar dingen weer geprobeerd uit te werken :styreen onnatuurlijk krom.
                                                                                         kunstbloem blad te dik (zie eerste foto)
                                                                                         120 gram foto krijg ik de kleur niet goed .

Ik denk nu aan een kunstblad waar ik de vorm van een dadel palm (zie afbeelding)blad uit krijg moet minimaal 25 cm lang zijn .
Hierdoor spaar ik denk ik geld uit aan verf draad en weet ik veel .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dit ziet er goed uit op de foto. Je zou ook eens kunnen neuzen in wat tuin centra's, soms hebben die ook kunst planten die goed ogen
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn