Also a time saver in N

Gestart door Dude, mei 25, 2015, 14:20:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb al een timesaver in H0, maar de boedoeling is om met een N bakje om de zoveel tijd eens aan te sluiten op de modules van friends
Zij hebben altijd een (Onetrack) doorgaand spoor, hartmaat 10,5 cm vanuit de voorkant van de bak.

Dus mijn timesaverbakje (maat 120 X 40 cm) moet dus een doorgaand spoor hebben zodat mijn bak tussen de modules geplaatst kan worden.
Ik kan/mag onder- en boven de blauwe lijn naar hartelust wissels ertussen plaatsen, als long als je maar van twee kanten de timesaver weer kunt verlaten met een trein.

Ik heb zelf wel wat plannetjes gemaakt, maar die paste niet echt lekker op de bak (te weinig uithaalruimte) of het oogde niet fraai.
Of ik kwam niet op het doorgaande spoor uit

Wie heeft er dus nog wat mooie TS plannetjes op de plank liggen, mag in schetsvorm, zijn of in potlood, ik teken het toch over in Anyrail, het gaat
me puur om the design

Hope you all can help out !
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Dude,

In de Loki van 7-8/2011 staat een mooie timesaver; echter is de maat 50x160cm.
Wel wat groter als je plan is maar oogt natuurlijk ook wel beter.
Voert te ver om het hier uitgebreid te behandelen dan wel te kopiëren.

Een andere optie is oa. de timesaver van South Jackson; zie: http://s145079212.onlinehome.us/rr/timesaver/index.html
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Doet me een beetje aan die van John Allen denken.

Ton
Erare humanum est

Theoretisch zijn alle timesavers een afgeleide van John Allen.

Maar Dude, als je iets aparts wilt maken zou je ook kunnen denken aan de Gumstump & Snowshoe van Chuck Yungkurth:
http://kidmorengauge.weebly.com/gumstump-gallery.html
http://www.carendt.com/small-layout-scrapbook/page-38a-june-2005-special-edition/
De maten van laatste zijn voor de HO-versie en het voorste spoor zou je kunnen laten doorlopen naar de andere modulen resp doorverbinden naar een fiddleyard.

Is maar een ideetje hoor.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hoi Dude,

Officieel ligt het spoor bij een oNetrak module 20 cm vanuit de achterkant gezien, dus op 20 cm. Voor jouw timesaver plan zou het dus ideal zijn aangezien je dan zowel aan de voorkant als achterkant voldoende ruimte hebt  ;) :D

Groet,

Lars

p.s. post niet veel maar lees wel vaak mee. Ben voor de onbekenden een forumlid van het eerste uur, zelfs van het oorspronkelijke forum dat ooit door een PH&LF lid is opgestarts  :D
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op mei 26, 2015, 21:15:08
Hoi Dude,

Officieel ligt het spoor bij een oNetrak module 20 cm vanuit de achterkant gezien, dus op 20 cm. Voor jouw timesaver plan zou het dus ideal zijn aangezien je dan zowel aan de voorkant als achterkant voldoende ruimte hebt  ;) :D

Groet,

Lars

p.s. post niet veel maar lees wel vaak mee. Ben voor de onbekenden een forumlid van het eerste uur, zelfs van het oorspronkelijke forum dat ooit door een PH&LF lid is opgestarts  :D

Lars

Ik hou de 10,5 cm aan die ook de PHLF voert, de bakken waar ik op aan ga sluiten passen dan 'zuigend' op mijn bak
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Citaat van: easthouselumber op mei 26, 2015, 10:13:22
Theoretisch zijn alle timesavers een afgeleide van John Allen.

Maar Dude, als je iets aparts wilt maken zou je ook kunnen denken aan de Gumstump & Snowshoe van Chuck Yungkurth:
http://kidmorengauge.weebly.com/gumstump-gallery.html
http://www.carendt.com/small-layout-scrapbook/page-38a-june-2005-special-edition/
De maten van laatste zijn voor de HO-versie en het voorste spoor zou je kunnen laten doorlopen naar de andere modulen resp doorverbinden naar een fiddleyard.

Is maar een ideetje hoor.
Jaap

Kijk! dat vind ik een gave timesaver zeg!
Tsja, want het klinkt stom, maar dan zou ik eindelijk mijn (in een vlaag van verstandsverbijstering) aangeschafte KATO bridge kunnen gebruiken!
Ik vreesde al dat dat ding voor altijd in de kast zou blijven liggen, 20 eurie weggegooid! Nu kan ik....etc.
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Citaat van: dutchbuilder op mei 25, 2015, 23:33:58
Doet me een beetje aan die van John Allen denken.

Ton

Thanks man!
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Hoi Dude, dat is juist het probleem... De maatvoering is altijd vanuit de achterkant gemeten geweest alleen heeft een lid ooit een 40 cm bak gemaakt en toen vanaf de voorkant het spoor gemeten in vergelijk met een 30,5 bak. Dat werd toen 10,5 cm vanuit de voorkant. Dat is dus altijd "onjuist" geweest. De meeste oNetrak bakken zijn namelijk 30,5 cm diep met het spoor op 10,5 cm, dus 20 cm vanuit de achterkant. Meten vanuit de achterkant is gekozen om er voor te zorgen dat de achtergrond platen goed op elkaar aansluiten. Bij 10,5 cm vanuit de voorkant en 40 cm bakken krijg je namelijk een verspringing in de achtergrond. Maar gelukkig gedoogt de PH&LF veel en is 10,5 cm vanuit de voorkant een vrije keuze maar voorkeur heeft dus de 20 cm vanuit de achterkant... Overigens denk ik dat de mogelijkheden bij het spoor in het midden voor een Timesaver groter zijn en dus praktischer is. Overigens zou je er ook voor kunnen kiezen om het spoor te laten lopen van 10,5 cm naar 20 cm over de bakken. Geeft een speelser effect en als je de bak dan aansluit aan ons gewaardere mede lid uit Highmade dan krijg je een mooie overgang naar de juiste maatvoering  ;) :D :D
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

mei 28, 2015, 20:35:05 #9 Last Edit: mei 28, 2015, 20:40:19 by Dude
Nou... met de ideeen ben ik aan de slag gegaan en dit is het resultaat
Gun stump en snowshoe ! Ben d'r wel blij mee want niet alleen is het een toffe timesaver geworden, ik kan ook een pendelstrook
eindelijk toepasbaar maken.
Wilde dat altijd al op m'n 4 lange modules die ik had (idee had ik ooit gezien op een beurs en dacht: dat wil ik ook!)
maar die zijn intussen history. En nu kan ik het toch nog in de praktijk brengen, terwijl je druk bezig bent met rangeren rijdt er op een aparte strook een RDC heen- en weer door middel van een pendelmodule. Ooit aangeschaft, nooit gebruikt, until now!
Aan beide zijden moet ik nog iets verzinnen om hem in te verstoppen, die KATO RDC, maar dat gaat wel lukken.

Dit kleine bakje kan ik stand alone gebruiken en dat is wel zo leuk, toch?


Wat vinden jullie ervan mensen?
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Zo zie je maar weer, gooi het op het forum en er komen altijd wel (goed) ideeen naar voren.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.