DS64 decoder aansturen via de Intellibox II

Gestart door marco1974, april 30, 2015, 21:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beste allemaal,

Misschien dat er op dit forum iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een Digitrax DS64 decoder waarmee ik een aantal Tortoise wisselmotoren wil aansturen, de Centrale unit is een Intellibox II. Via DecoderPro heb ik al contact met de decoder en ingesteld voor slow-stall motoren, alleen ik krijg het niet voor elkaar de motoren via de Intellibox aan te sturen. De motoren zijn nieuw uit de doos. ik heb verder andere aanpassingen gedaan aan de instellingen van de DS64.

Mijn voorkeur gaat uit om dit alles via loconet aan te kunnen sturen. Ik vermoedt dat het te maken met het inprogrammeren van de adressen in de Intellibox, maar ik zou zo niet weten hoe.

heeft er iemand op dit forum hiermee ervaring??

groetjes

Marco


mei 01, 2015, 09:04:34 #1 Last Edit: mei 01, 2015, 09:07:11 by JohnT
Hallo Marco, ik kan je niet helemaal helpen maar ik kan je wel vertellen dat het loconet van Uhlenbrock niet het zelfde is als dat van Digitrax. Digitrax heeft het systeem verder ontwikkeld en Uhlenbrock is hier in haar eigen weg gegaan. Ook houden fabrikanten zich niet aan de ingestelde normen.

Een voorbeeld.

Ik bedien mijn wissels ook met een decoder en servo motoren. Ik moet deze motoren instellen, slag en momentum. Dit kan ik doen met de regelaar voor de locomotieven op adres 9999. Echter heeft Digitrax gemeend adres 9999 te reserveren voor voor mij onbekende zaken. Dus kan ik de wissels niet in stellen. Nu heb ik nog het geluk nog een Roco multimaus te bezitten waarmee ik de instellingen wel kan doen.

Volgende probleem doet zich voor.
De adressering van wissels en locomotieven worden intern door Roco anders gebruikt dan zou moeten volgens de DCC norm. Hierdoor hebben deze artikelen in werkelijkheid een ander adres als wat er op het display wordt getoond en door ons wordt gebruikt. Gebruik je alleen de multimaus dan is dit geen probleem en merk je er niets van. Wil je echter je systeem met loconet gebruiken dan heb je een probleem want dan kloppen de adressen opeens niet meer. Oplossing, je artikelen met jou loconet systeem opnieuw programmeren.

JohnT