Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thanks guys!

Wat ik nog wil doen is zwarte patches maken over de nummers en dan de nummers over die patches weer aanbrengen, om aan te geven dat de Conrail locs zijn overgenomen door CSX...

Iemand een idee waar je (ongeveer) dit lettertype voor de cijfers in wit kunt krijgen als decals?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zo heb ik het gedaan......
verdund roestbruin en dat met een heel klein penceeltje laten vloeien van het geroeste punt naar beneden (zwaartekracht)

Ton
Erare humanum est

Ziet er goed uit Ton. Wat subtieler inderdaad.

Ik heb uitsluitend met poeders gewerkt tot nu toe, met af en toe een beetje terpentine. En uiteraard een laagje Dullcoat op het eind om te fixeren...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Misschien kun hier wat mee:

Microscale heeft witte decals van de CSX. Blijkbaar is Helvetica het lettertype wat die gebruiken. Dat moet ook wel ergens te vinden zijn buiten amerika.
Ze hebben ook Conrail (eigenlijk voor cabooses) maar volgens mij is het logischer als de nieuwe cijfers in de stijl van de CSX staan.

Groet,
Paul

Bedankt Paul!

Ik zie dat CSX Helvetica gebruikt...

Ik heb een label-printertje staan. Als ik nou eens labels print met een zwarte achtergrond en witte letters... !

Dan zal ik vermoedelijk de randjes wel zwart moeten maken...

Iemand ervaring daar mee?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Op mijn "anna" en heisler heb ik de opschriften ook gewoon uitgeprint ipv decals. (uiteindelijk wil ik wel een mooiere oplossing) Je hebt wel last van de dikte van het papier, hierdoor krijg je altijd een wit randje te zien. Dit kun je wegwerken door er voorzichtig met een penseel langs te gaan. Ik kan me voorstellen dat het met labels beter werkt omdat die aan de randen beter plakken dan gewoon papier dat met lijm wordt vastgeplakt.
Gewoon eens proberen op iets blauws zou ik zeggen. Kan weinig fout gaan volgens mij.

Groet,
Paul

'k Zal eens wat prutsen. Laat het resultaat wel weer even zien.  ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zo dan... Gekozen voor dezelfde nummers (duh) dat scheelt met de verlichte nummerbordjes...  8) ;D

Misschien nog even een waasje dullcoat er overheen en dan is't klaar!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

dat gaat goed zo , dat wit op zwart.
mag je voor mij ook wel eens een paar bordjes maken , als je zin heb.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Gerard Wassink op juni 15, 2013, 12:37:51
Bedankt Paul!

Ik zie dat CSX Helvetica gebruikt...

Ik heb een label-printertje staan. Als ik nou eens labels print met een zwarte achtergrond en witte letters... !

Dan zal ik vermoedelijk de randjes wel zwart moeten maken...

Iemand ervaring daar mee?

Gerard

Goed idee, ja randjes wel zwart maken en het label beschermen met dullcoat o.i.d.

Een andere manier is een wit vlak maken en de juiste kleur als decal er overheen als je niet over een wit printer beschikt.

JohnT

btw, mis nog wel wat variatie in de gebruikte roestkleur (nieuw roest, oud roest en variaties daarin van roodbruin tot okergeel) maar dit kan ook aan de foto's liggen.

Citaat van: JohnT op juni 15, 2013, 14:56:49
btw, mis nog wel wat variatie in de gebruikte roestkleur (nieuw roest, oud roest en variaties daarin van roodbruin tot okergeel) maar dit kan ook aan de foto's liggen.

Klopt hoor, dat ligt niet aan de foto's. Ik had relatief weinig tijd voor deze weather 'beurt'...

Ben al lang blij dat ik dit nu af heb. 22 juni weer een tentamen. Nog een aantal boeken lezen en twee scripties schrijven voor september en dan begint het nieuwe studiejaar alweer...  ;)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

En ja hoor... Ik dacht al, ff checken of mijn plaatjes er nog staan, maar nee.

Hopen dat die provider ze nog terug weet te vinden...  >:( >:(
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard de enveloppe is gisteren op de bus gegaan.

Ton
Erare humanum est

Hi all,

Zie hier (foto) een test fitting van de east throat voor de Washtown south classifiaction Yard...  ;)

Voor het perspectief zie de ontwerp tekening.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop