Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gaat goed, Gerard.
Lekker veel rijlengte heb jij daar!
Hans, liefhebber On30 + H0

Jep, in totaal, als de hele baan klaar is kan ik over de mainline ruim zestig meter rijden.
Maar dat duurt met mijn tempo nog wel even...  ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja als je halve dagen gaat telefoneren duurd het zeker lang  >:D 8)

Hi, jullie kennen elkaar al?
Hans, liefhebber On30 + H0

Kennen is groot woord Hans, maar ik heb vanmorgen zo'n 1,5 uur aan de telefoon gehangen met Gerard, en het gesprek verliep bijzonder aangenaam, ik ben namelijk een herintreder in de H0 wereld, en vergeleken met 40 jaar geleden is er nog al het 1 en ander veranderd, dus was een telefoon gesprek over de hoed en de rand sneller als alle vragen op het forum stellen.

zodoende kennen we elkaar inderdaad al.

Hans

Ozoooo!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

december 31, 2013, 11:05:19 #216 Last Edit: december 31, 2013, 17:48:11 by Gerard Wassink
Dit zijn de dagen waarop we heerlijk op ons gemak wat tijd aan de hobby kunnen besteden. Zo heb ik gewerkt aan mijn "South Classification Yard" (SCY) en wel de East Throat ervan. De classification yard is nu klaar.

Wat je hieronder ziet zijn, van voor naar achter: de mainline die langs de SCY loopt, het 'Departure track', het 'Arrival Track' en het 'Run Around track'. Op de voorgrond net achter de mainline zie je een kort rangeerspoor van ongeveer 90 cm waar loc's even in kunnen voordat ze over de run-around (bijvoorbeeld) naar de loods kunnen.



Het volgende project is Washtown Industries...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er al goed uit Gerard, mijn handen jeuken ook al hier, maar ja, moet ff wat op dak komen eerst :D

Dan een vraagje ik zie in het midden doosjes, witte, met draad, waar heb jij die vandaan? heb je er een link heen toevallig.

Hans

Hi Hans,

Er kwam van alles tussendoor, maar ik was je niet vergeten hoor, klik op deze link voor de leverancier.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

hahahahahaha, was het op dit forum dat ik het vroeg :D:D:D C:-)

december 31, 2013, 15:41:25 #220 Last Edit: december 31, 2013, 17:48:45 by Gerard Wassink
En hieronder een ontwerp voor een switch paneltje voor het activeren van de routes. Er komen links 4 en rechts drie drukschakelaartjes in die de bijbehorende routes activeren. Afdrukken op papier, plaatje Acrylglas ervoor, gaatjes boren en afmonteren.

De routes zijn overigens gedefinieerd in de Digitrax wisseldecoder DS64, die kan 8 routes opslaan met ieder 8 wissels. Dat betekent dat het ook werkt wanneer de computer niet aan staat...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

december 31, 2013, 17:41:53 #221 Last Edit: december 31, 2013, 17:49:16 by Gerard Wassink
Okay, zo heb ik het ontwerp verwerkt. Het is me nog niet naar de zin, maar een aardig oefen object.

Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat de volgorde van de tracks (van boven naar onder) precies verkeerd om is...
En het acryl-glas is gescheurd (rechtsboven). Dat wordt dus een nieuwe maken. Al doende leert men!

Maar over het geheel heb ik nu wel een idee hoe het er uit gaat zien. Tevreden... :)

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Mooi Gerard, ziet er netjes uit hoor inderdaad jammer van dat breukje rechts bovenin.

Scheurtjes voorkom je door schroeven te gebruiken die niet conisch zijn dus een platte onderkant van de kop. Vraag me niet hoe ik dat weet  :-\
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het scheurtje is ontstaan doordat ik eerst een 3,5mm gat had geboord voor de 3,5 x 16mm schroefjes en daarna een 7mm boor om een verzonken gat te maken, de 7mm boor 'hapte' en brak de hoek er af.  :(
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop