Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op april 09, 2015, 19:31:45
JRMI niet automatiseren? Wat moet je dan met blokken, seinen en sensors in het programma?

JohnT

Wel, misschien is er eenkant van JMRI die ik niet ken.

Kan JMRI:
- op een tijdschema treinen laten rijden van A naar B?
- trainen op centimeters nauwkeurig laten stoppen binnen een blok?
- zo ja, waar vind ik informatie over hoe dit geregeld wordt in JMRI?

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Kan je hier niet de gewenste zaken vinden Gerard?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Wellicht Joop, misschien dat de 'dispatcher' iets kan zijn.
Maar ik heb TrainController al, en die veel gebruiksvriendelijker.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Je komt er vast wel uit Gerard ;) Succes!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Gerard Wassink op april 09, 2015, 22:52:33
Citaat van: JohnT op april 09, 2015, 19:31:45
JRMI niet automatiseren? Wat moet je dan met blokken, seinen en sensors in het programma?

JohnT

Wel, misschien is er eenkant van JMRI die ik niet ken.

Kan JMRI:
- op een tijdschema treinen laten rijden van A naar B?
- trainen op centimeters nauwkeurig laten stoppen binnen een blok?
- zo ja, waar vind ik informatie over hoe dit geregeld wordt in JMRI?

Zelf heb ik mij er nog niet zo in verdiept maar op het www is heel veel informatie te vinden en op Youtube zie ik ook filpjes met schermen zoals jij laat zien die door JMRI worden bedient. Grote verenigingen gebruiken in de USA heel veel JMRI kortom lijkt mij niet voor niets dat zij die keuze maken.

De zaken die jij noemt over kan JMRI ..... Moet ik van uit gaan dat dit mogelijk is anders heb je niet veel aan een baan automatisering. Ik weet wel dat het met Rocrail kan daar heb ik wat meer ervaring mee en ik vind het gebruiksvriendelijker dan JMRI.

Een leuke bijkomstigheid van Rocrail is dat het ook kan samenwerken met 3D train studio. Wat is hiervan het nut zul je je afvragen? Het nut is dat je in 3D train studio je trein kunt zien rijden in het gemaakte baanontwerp. Dit is handig om treinen op verborgen opstelsporen in de gaten te houden, je krijgt natuurlijk wel meldingen van je automatiseringssoftware maar ik vind het visueel ook wel wat hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=_4eGqkkhIzs

JohnT.

Dit vind ik dus altijd zo bijzonder... Ik doe een mededeling dat ik een programma gebruik en mensen doen gelijk allerlei suggesties voor alternatieven (niet persoonlijk bedoeld hoor John, ik zie dit op andere plekken ook).

Ik heb een afgewogen keuze gemaakt, zie deze pagina. Toegegeven, JMRI was niet in die afweging betrokken, maar de interface van TrainController is zo veel beter dat ik er niet over pieker om die in te ruilen.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Het is ook zeker niet mijn bedoeling dat jij jou programma inruilt, mijn reactie was alleen gebaseerd op het feit dat je nu twee PR3's nodig hebt terwijl dit met een ander programma waarschijnlijk niet nodig zou zijn.

En als je beweert dat JMRI of welk ander programma te kort schiet in de doelstelling zonder het te kennen dan geef ik aan dat dit niet zo is. Vooral voor mede forumbezoekers die bijvoorbeeld niet in staat zijn om TrainController Gold aan te schaffen. Nu kunnen zij lezen dat er ook alternatieven zijn en ook nog is gratis.

JohnT

Washtown Industries groeit

Een link naar een bericht op mijn website met meer foto's.

Ja, ja, ik weet het, het gebouw glimt nog wat te veel...  :)

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja idd , misschien had je eerst de gevels kunnen bewerken voordat je de ramen er in ging plakken.
Maar de baan krijg een beetje aankleding , das mooi.

Ton
Erare humanum est

Vandaag had ik zin om wat te prutsen; een achterlicht ingebouwd in het rijtuig achter mijn Boston & Maine passenger train.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank je Paul, Ger,

Paul, dat was inderdaad de bedoeling, ik het wat zitten experimenteren met waardes van de weerstand en ben uiteindelijk op 22K Ohm uitgekomen, veel hoger dan ik verwachtte...

Maar inderdaad wel tevreden over het resultaat!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Het ziet er inderdaad goed uit. Ledje of lampje?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heeeel klein ienie-mienie LED-je (1.8mm).
Vastgezet met hotglue... :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop