Swift & Co.

Gestart door Joop_L, maart 03, 2015, 14:18:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hierbij dan een eigen topic over mijn layout (suggestie werd hier gedaan door Cor (moonlicht) ;)

De naam Swift & Co. heeft te maken met het dorp waar ik woon, Swifterbant (de meeste kennen het vast niet) Ligt onder de (stinkende ;D) rook van Lelystad en nabij Dronten. Co. heeft te maken met de interesse van mijn kinderen en m'n vrouw. Die gooien af en toe wat opties op tafel of doen wat suggesties. Soort van familie project dus.

Layout:
Het is een eenvoudig rangeerbaantje zonder een echt thema. Wilde eerst iets met alleen bosbouw, grote sawmill en wat er allemaal bij komt kijken. Maar uiteindelijk wordt het gewoon een beetje van alles en nog wat. Aan de rechterkant heb ik een uitbreiding gecre?erd, maar dat is nog niet helemaal een vaststaand feit. Het wissel voor de locloods annex werkplaats leg ik er wel alvast in, scheelt me straks sloopwerk. Het kade/steigerspoortje heeft inmiddels aardig wat voeten in aarde gehad. Heb een compleet nieuwe gemaakt, waarin ik het spoor iets verzonken heb gemaakt. Dit kwam veel beter uit om met planken af te werken. Bij het testen van het geheel kwam ik er achter dat de gebruikte rail hem niet ging worden. M'n testtrein bleef er telkens op stil staan. Ouwe rail eraf gehaald, nieuwe erop en meteen de aansluiting vervangen met PECO Flex-rail. Helaas lag het al in de ballast, dus dat moest er ook weer af gehaald worden. Boven wel ging dat nog aardig goed.  ??? 

Wat rollend materieel betreft wil ik een Shay, Porter, Heisler en nog wat andere locjes. Ik heb inmiddels een railtruck en een heel leuk dieseltje :D En de gele Railbus & Trailer uitvoering. Past mooi bij de railtruck en het dieseltje.

Kortom, alles is wat ik leuk vind en kan kopen, is welkom.

Het is nu wachten op een berichtje van Locdepot dat m'n wissels binnen zijn. Gister bericht gekregen dat het ongeveer 1 ? 2 weken ging duren. Kan ik in de tussentijd gaan bedenken wat ik voor een ballast ga gebruiken. De M?rklin grijze h0 korrel gaat in de bewaardoos, die kleurt veel te donker op. (het slopen van de aansluiting van de aansluiting naar m'n steiger was toch niet heel erg)

Genoeg gekletst. Heb 3 bijlages geplaatst. 1 van de layout en 2 van het inmiddels aanwezige materieel. Zal vanavond nog even een kiekje maken van wat er nu ligt. De vorderingen zeg maar  ;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Interessante layout Joop.
Mooie rijlengte en voldoende rails en wissels om te rangeren.
Het rijdend materiaal wat jij hier onder opnoemt, is ook mijn voorkeur.
En inderdaad, rijden wat je mooi vind en inderdaad betaalbaar is.
Nou, ik blijf je wel volgen.
Vraagje: waarmee ga jij je baan besturen?


Hans, liefhebber On30 + H0

Dankje Hans

Besturing gaat gebeuren met de Roco multimaus.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dat gaat daar perfect mee.
Doe het al jaren en is zeer betrouwbaar!
Hans, liefhebber On30 + H0

Even orde in de chaos geschapen om wat kiekjes van de vorderingen te maken. Het is nog niet veel, maar het begin is er ;)

Tevens een proefstukje gemaakt met ballasten van de rails. Heb wat ophoogzand gedroogd en met een theezeefje gezeefd. Het fijne zand op wat houtlijm gestrooid, tussen de bielzen gewerkt en met verdunde houtlijm in gespoten. Morgen zal het wel droog zijn, kan ik het resultaat bekijken.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Geen update over de baanbouw, maar wel een uitbreiding van m'n wagenpark :)

Vanuit Den Helder, waar Narrow z'n huisje woont zijn de onderstaande items naar Swifterbant gekomen ;D

Shay, Porter, 3 gondola's, Caboose en een Camp car.

Groeten Joop, machinist Lelystad.

kijk, dat zijn berichten.

Ton
Erare humanum est

Idd :D Nu nog even een berichtje uit Emmen dat m'n wissels er zijn, spring ik meteen in de auto om ze op te halen. ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Mooi materiaal Joop.
Hiervan zal je veel plezier aan beleven.
'n Beetje Lumber and Mining gebeuren, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Joop_L op maart 13, 2015, 21:39:32
Idd :D Nu nog even een berichtje uit Emmen dat m'n wissels er zijn, spring ik meteen in de auto om ze op te halen. ;)

Woon je zo dicht bij dan?

Zelf woon ik ook in Emmen vandaar, vind het leuk om dan met oN30 rijders in contact te komen. Het adres van Locdepot is een straat achter mij.

JohnT

Swifterbant > Emmen is krap aan een uurtje rijden.  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Gisteren tussen de bedrijven door even tijd gevonden om wat balkjes te halen voor m'n locloods/werkplaats. In Barneveld bij Modelbouw De Kombuis We moesten eerst even naar Ede, en op de terugweg daar langs geweest.

Vandaag even wat op tekening gezet.


En daarna begonnen met het op maat maken van wat 5x5 mm balkjes.


Locloods/werkplaats wordt 250 mm lang en 100 mm breed. Bedoeling is om 1 lange kant en een korte kant dicht te maken. De voorkant en de lange kant welke in het zicht komt open.

De bouw zal niet zo heel snel gaan, heb de komende dagen maar 1 dag vrij. Tot zover een kleine update.

Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dat mag ik nu graag zien. Een ouderwetse tekenaar die van ontwerp naar itvoering gaat  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn