Speed steps en Zyphyr Xtra

Gestart door JohnT, augustus 13, 2012, 09:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zit al een tijdje met de volgende vraag maar heb er nog geen antwoordop.

Ik heb de Zephyr Xtra, werkt prima maar ik zou wel is willen weten hoe de cijfers rond de regelknop gelezen moeten worden.

Ik kan niet aflezen welke speed step actief is, dit is eigenlijk wel nodig als je een loc goed wilt afregelen. Iemand een idee?

JohnT

augustus 13, 2012, 11:06:16 #1 Last Edit: augustus 13, 2012, 11:09:52 by wildavits
Speed steps programmeer je in je decoder cv29 je kan die alleen uitlezen in de programmeer stand,is de loc in gebruik kan je daar niks van zien op je regelaar
Iedere loc reageert anders op dezelfde speedtabel (wrijving weerstand )kun je aan passen met cv 3,4,5 en cv6
De gebruikte steps zijn 14,28 en 128 hoe hoger de steps hoe fijner de controle vooral met een loc die kruipt
Speed step 14 wordt niet veel meer gebruikt.
De speed tabel kan je in cv29 aan of uitzetten
cv 29 staat standaard op 6   28/128    analoog aan   normale richting  2digit adres
Voor 4digit adres staat cv29 op 38
http://ikm.digitrax.com/questions/290/CV29+-+Configuration+Register+-+The+Addition+Method

Of bedoel je dit niet?

John,

Je zou kunnen kijken of je JMRI kunt starten en een Loconet trace laten meelopen, die vertelt je welke opdracht als laatste naar je loc is gestuurd. Dat vertelt je de actieve speedstep voor je decoder.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: wildavits op augustus 13, 2012, 11:06:16
Speed steps programmeer je in je decoder cv29 je kan die alleen uitlezen in de programmeer stand,is de loc in gebruik kan je daar niks van zien op je regelaar
Iedere loc reageert anders op dezelfde speedtabel (wrijving weerstand )kun je aan passen met cv 3,4,5 en cv6
De gebruikte steps zijn 14,28 en 128 hoe hoger de steps hoe fijner de controle vooral met een loc die kruipt
Speed step 14 wordt niet veel meer gebruikt.
De speed tabel kan je in cv29 aan of uitzetten
cv 29 staat standaard op 6   28/128    analoog aan   normale richting  2digit adres
Voor 4digit adres staat cv29 op 38
http://ikm.digitrax.com/questions/290/CV29+-+Configuration+Register+-+The+Addition+Method

Of bedoel je dit niet?

Ik begrijp wel hoe het werkt maar ik kom wel is dingen tegen waarin men verteld dat je de loc met een bepaalde speedstep moet laten rijden, dit kan dus niet met de Digitraxx Zephyr Xtra. De uitgebreide controllers laten wel de gebruikte speedstep zien in het display.

In Decoderpro wordt de snelheid in procenten aangegeven daar kan ik ook niks uit opmaken.

Mogelijk weet er iemand een maniertje om dit toch te weten te komen.

JohnT

JMRI PanelPro Loconet Monitor.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop