Zephyr Xtra stuurd wissels niet meer

Gestart door JohnT, februari 11, 2015, 19:24:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geachte forumleden sinds gisterenavond vertikt mijn digitale centrale de Zephyr Xtra het om mijn servo gestuurde wissels te bedienen.

Van Gerard heb ik al de tip gehad om optie switch 27 om te zetten maar dit heeft niet geholpen. Ook een reset van het apparaat naar fabrieksinstellingen helpt niet. De wisseldecoder is goed want met mijn Mulitmaus kan ik de wissels wel bedienen.

Wie het weet mag het zeggen.

JohnT

John,

Heb je in de tijd sinds het nog werkte nog andere stroomverbruikers aangesloten?
De reden dat ik het vraag is dat voor mijn Roco Geoline wissels de DCC spanning uit de DCS51 te laag is...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi Gerard, ik heb gisteren nog een poging gedaan de boel te resetten en dat is nu wel gelukt. Het verschil met mijn eerdere poging is dat ik nu na het resetten de stekker van de DSC51 uit het stopcontact heb gehaald in plaats van de aan uit knop te gebruiken.

Vraag mij natuurlijk wel af wat de oorzaak is van deze onverwachte gedragswijziging van het apparaat.

JohnT

Het zou interessant zijn om de inhoud van de OpSw's voor- en na de reset te weten.
Dat kan natuurlijk niet meer, maar kun je daar met JMRI niet bij?
Dan kun je ze nu in elk geval vastleggen voor een volgende keer en vergelijken.

Maar laten we hopen dat het gewoon niet weer gebeurt.

Het gebeurt mij ook wel een een enkele keer dat een loc ineens niet of niet goed meer werkt, meestal na een kortsluiting op een wissel met die loc...

Anyway, fijn dat het spul weer werkt.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop