Belettering verwijderen??

Gestart door fjansz, januari 22, 2015, 23:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ach, misschien kun je die combi gebruiken voor de oprit met al die sneeuw...  O:-)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


januari 24, 2015, 09:19:04 #17 Last Edit: januari 24, 2015, 09:21:43 by Janbouli
Zoals Hans zegt met Alcohol, het zijn toch ook decals of niet soms , en waarschijnlijk werkt Microsol ook.

En googlen helpt ook wel https://www.google.nl/search?q=erasing+decals&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=BVXDVI7XEIjZauTDgpgE#newwindow=1&safe=off&q=removing+decals+from+plastic+models

Maar waarschijnlijk is er door Meuklin een dikke laag vernis over het geheel gespoten, en dan werken al die dingen niet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Belletering wordt er op gestempeld en is verf, maar er zit waarschijnlijk wel een dikke laag blanke lak over. Stralen lijkt mij in dit geval dan ook het beste.

JohnT

Citaat van: milocomarty op januari 24, 2015, 00:54:52
Zou het niet proberen, de nozzle is 0,5 .....zout  ??? .....foute zuinigheid....Hollanders..

? Als het grit er door kan dan kan fijn zout ook, heeft niets met zuinigheid te maken maar met een mildere vorm van stralen zodat er meer van je model heel blijft. Zelfs bakpoeder wordt wel gebruikt om dezelfde reden.

JohnT

Citaat van: JohnT op januari 24, 2015, 09:47:49
Citaat van: milocomarty op januari 24, 2015, 00:54:52
Zou het niet proberen, de nozzle is 0,5 .....zout  ??? .....foute zuinigheid....Hollanders..

? Als het grit er door kan dan kan fijn zout ook, heeft niets met zuinigheid te maken maar met een mildere vorm van stralen zodat er meer van je model heel blijft. Zelfs bakpoeder wordt wel gebruikt om dezelfde reden.

JohnT

John

volgens mij bedoelt Martin dat je beter niet een airbrush kan gebruiken (met een nozle van 0,5)
dat gaf ik eerder ook al aan, beter is gewoon zo'n ding kopen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Oh zo, nee een airbrush gebruiken is niet handig. Ik bedoel wel een straalpistool zoals hier in de verschillende links is aangegeven.

Stukje miscommunicatie, sorry.

JohnT

Niet echt, de nozzle van zo'n klein straal pistool is 0,5mm , zoutkorrels zou wel kunnen maar lang niet alle. Dus om nu zomaar een pak zout in je straalpistool te gooien..daarnaast is dat grit ervoor gemaakt en gezeefd en kost het je echt de kop niet..

Ik denk toch dat je met verdunde alcohol het beste resultaat krijgt.
Zelf ook eens geprobeerd en het werkt.
Het is erop gedrukt door middel van tampon druk.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: milocomarty op januari 24, 2015, 13:08:34
Niet echt, de nozzle van zo'n klein straal pistool is 0,5mm , zoutkorrels zou wel kunnen maar lang niet alle. Dus om nu zomaar een pak zout in je straalpistool te gooien..daarnaast is dat grit ervoor gemaakt en gezeefd en kost het je echt de kop niet..

Martin ik bedoel ook geen pak zout, je hebt ook die kleine busjes tafelzout dat is erg fijn. Als je dat grit gebruikt dan beschadig je het plastic van je model. Het kan wel op metaal maar hier gaat het om een plastic wagon.

JohnT

Citaat van: American op januari 24, 2015, 13:33:40
Ik denk toch dat je met verdunde alcohol het beste resultaat krijgt.
Zelf ook eens geprobeerd en het werkt.
Het is erop gedrukt door middel van tampon druk.

lijkt mij ook de beste oplossing zonder al te veel te beschadigen  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl