Over su?cidale Anna's en vreemde kruisbestuivingen

Gestart door CSX 6400, augustus 02, 2012, 16:32:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


@ Bart
Ja, nadat ik mijn bericht had gepost bedacht ik ook dat het eigelijk onzin is. De railbus in mijn bijgevoegde plaatje heeft een nog kleiner passagiers gedeelte dan die ik nu aan het bouwen ben. Ook de Gallopping goose heeft maar weinig zitplaatsen. Dus dit komt wel goed.

Leuke railbus op jouw plaatje. Ik neem aan dat dat smalspoor is? Kunnen daar ook maar 6 mensen in?  Misschien ook wel leuk om te bouwen ookal heb ik geen smalspoor

Groet
Paul


Kleine update:

Zo ziet de kap er nu uit. De kopse kant ligt eraf en de deuren voor de passagiers zijn ge?nstalleerd. Wat je op de foto niet kunt zien is dat ik ook al een afscheiding heb gemaakt voor het goederengedeelte. Natuurlijk zit er wel een deur in.



Het onderstel in ingekort en het voorste draaistel is verwijderd. Verder is de vloer van het passagiers gedeelte lichtbruin geverfd. Op de achtergrond zie je de bankjes voor de railbus afkomstig uit de donderbus. De railbus zal plaats kunnen geven voor 12 passagiers.


De neus afkomstig van Jordan zit in elkaar.


Verder vond ik in mijn rommeldoos nog een klein plastic opwind treintje. Deze is jaren geleden al gesneuveld doordat ik geschikt wou maken om op HO rails te rijden. Wat niet gelukt is trouwens. Ook had ik het rode ding zwart geverfd. De zaag erbij en voila een cowcatcher voor de railbus! Alhoewel de zwarte verf er nog af moet. Deze zit er niet zo netjes op.


Kosten deze update: ?0,-  8)
Totaal: ?19,98


Groet,
Paul

Ik bewonder je creativiteit Paul , ga vooral zo door. En blijf ons op de hoogte houden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Hoho, ik weet nog niet of ik dat kan, de tijd zal het leren.  :D

augustus 11, 2012, 19:44:26 #21 Last Edit: augustus 11, 2012, 19:50:09 by CSX 6400
Sorry, de update liet wat langer op zich wachten dan verwacht. Dat kwam onderandere omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Ik had het complete draaistel buiten de kap geplaatst. Dit ziet er leuk uit als je een klein draaistel gebruikt maar die heb ik niet. Daarom het frame nog maar wat ingekort. Hierdoor moesten wel de bordestrapjes worden verwijderd. Echter, ik had de deuren er al ingezet en als ik die ook nog ging veranderen was ik nog verder van huis. Daarom heb ik maar trapjes van de donderbus op het draaistel gezet. Deze draaien mee in de bocht. Niet helemaal realistisch maar het ziet er wel beter uit. Alles meteen ook maar alles in een kleurtje gezet. Omdat ik me verveelde heb ik van het overgebleven draaistel nog een klein "aanhangertje" voor de railbus gemaakt. Voor als de boer extra veel kippen naar de stad moet brengen  ;D.
In principe is alles nu klaar alleen nog een donorlok.







Kosten deze update: ?4,20
Totaal: ?24,18


Groet,
Paul

Ziet er goed uit Paul, wat kieren opvullen, schuren , schilderen, weatheren en dan heb je een toppertje.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Mooie resultaat, nog een beetje afwerken en dan ben je er wel (op de verf na). Als aandrijving misschien toch in de buidel tasten en een "black bug" aanschaffen http://home.waterfront.net.au/~sem/bbeetle.htm.

GM & S uit Haarlem heeft ze vaak.



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


De railbus ligt even in de ijskast. Vandaag op de eennalaatste vakantiedag ga ik nog wat aan de anna werken. Ruiten, roetneerslag, koppelingen, enz. Als het even kan ga ik ook nog proberen het draaistel uit te rusten met stroomafnemers. Nu valt hij toch nog wel vaak stil, wat hij overigens voor de verbouwing ook al deed, op wissels en kruisingen.
Daarna zal het dus even duren voordat er weer updates komen want dan ben ik weer aan de bak, zucht  :(

Tja jongen, werken levert tenslotte geld op :) ;)

Toch niks kunnen doen. Boven is de temperatuur nu vergelijkbaar met die in een machinistehuis van een stoomlok

Citaat van: CSX 6400 op augustus 18, 2012, 16:30:55
Toch niks kunnen doen. Boven is de temperatuur nu vergelijkbaar met die in een machinistehuis van een stoomlok


Yep ken dat probleem, zou willen dat ik mijn kamers in een kelder kon veranderen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N